De goede prestaties afgelopen maanden van verschillende reining-combinaties leiden er toe dat er wisselingen zijn in de kaders, zowel bij de senioren als bij de jeugd. Het gaat dan om de junioren en Young Riders.
Regerend Nederlands kampioen Rieky Young heeft met Wimpy’s Little Tejano voldaan aan de criteria voor het A-kader. Brady Chex is het andere paard van Rieky in dit hoogste kader. Aan de promotie naar het A-kader met Wimpy’s Little Tejano liggen o.a. goede scores ten grondslag in Wanroij, het gewonnen CRI***/NK in Schijndel met een score van NK: 217,7 en won de combinatie daarvoor in mei de Italiaanse Derby: Open 218,5. Ook met Brady Chex heeft Rieky zich opnieuw gekwalificeerd voor het A-kader door goede scores in Nederland en Oostenrijk.
Zoey Kant werd in juni Nederlands kampioen bij de junioren met It’s Dun Time en is nu opgenomen in A-kader. Daarnaast behaalden ze prima scores in Wiener Neustadt en tijdens de DRHA Summer Slide in Wanroij. In juli werd Zoey ook Europees Jeugdkampioen (NRHA Affiliate EC in Oostenrijk).
Zoey krijgt in het A-kader gezelschap van Trudy van der Plas die met Twist ‘n Freckles goed presteerde in Wanroij tijdens de DRHA in de Reining Challenge Youth en de Summer Slide Youth.
Giomany Puts is met Color me Cuervo eveneens in het A-kader Junioren opgenomen. Zij behaalden in het Duitse Borken tijdens het NRHA NRW 140 en 70 punten en in Wanroij (DRHA Summer Slide Youth): 70. De goede vorm bevestigde de combinatie zaterdag jl in Wanroij met een score van 70,5 in de NRHA 14-18 klasse en eindigde daarmee als tweede.
Ook bij de Young Riders is er een kaderwijziging: Sharon de Groot met Conquistador Sis is opgenomen in het A-kader. De Twentse amazone reed de vereiste resultaten in Wiener Neustadt en tijdens de NRHA Summer Slide in Wanroij in de Limited Open en Youth 14-18.. Afgelopen zaterdag won deze combinatie in Wanroij de NRHA 14-18 categorie met een score van 71,5 in de run off.
Van harte gefeliciteerd voor de verse A-kader junioren en Young Riders! Ik hoop vooral dat Giomani en haar prachtige Paint Horse Color Me Cuervo gaan spetteren!