Ruiter ten val bij moderne vijfkamp Olympische Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ruiter ten val bij moderne vijfkamp Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 15:42

http://sport.be.msn.com/nl/os/2012/arti ... _ID=601025

Het moderne vijfkamp is één van de meest aparte disciplines en dat bleek ook in Londen. De Zuid-Koreaanse ruiter Hwang Woojin kwam met de schrik vrij. De Tsjech David Svoboda won de vijfkamp.
In de moderne vijfkamp werken de atleten vijf disciplines af: schermen, zwemmen, jumping (waarin de ruiters op een 'vreemd' paard rijden) en de combiné pistoolschieten en de 3000m. De mannen begonnen zaterdagmorgen met het schermen en werkten later het zwemmen, jumping en de combiné af.

Maar voor de Zuid-Koreaan Hwang Woojin ging het bijna mis bij de jumping. Hij werd aan Shearwater Oscar gekoppeld en die combinatie leek niet ideaal. Het paard blokkeerde helemaal en verpletterde de 22-jarige Koreaan bijna.

foto's

Anoniem

Re: Ruiter ten val bij moderne vijfkamp Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:11

zodeju :=

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:22

Woow! Ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:24

Wajow die 1e foto :oo

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:24

Heb het toevallig gezien, hij is er heel best vanaf gekomen, had heel anders kunnen gaan. Vond sowieso het niveau beroerd laag en een hoop lompigheid van de deelnemers.
Deze combinatie was idd niet ideaal, maar hij had dit denk ik wel kunnen voorkomen, het paard blokkeerde voor een groot deel doordat hij er aardig druk op zette en veel te laat/niet los liet. Er is geloof ik ook geen balk blijven liggen (ja hij heeft wel het hele parcours gesprongen, daar wel respect voor).

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:26

Weeejo wat komt dat paard hoog:O

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:27

Ik heb het terug gekeken. Best heftig. Al die paarden komen beetje in verzet bij het starten maar geeneen zoals die van hem. Na de val had hij duidelijk pijn. Daarna werd het paard gevangen, is hij opgestapt en heeft het uitgereden. Zijn tijd liep echter gewoon door terwijl hij op de grond lag dus zijn starfpunten aantal was bijna 500 :P (werkte wel iets anders dan bij gewoon springen. Balk was 20, weigering 60 en tijdfout 4.)
Ik vond ook het niveau om te janken en de diervriendelijkheid idd ver te zoeken door het gebrek aan kundigheid van de ruiters (niet mee gaan in de sprong en daar door in de mond hangen of nogal onsubtiel omtrekken omdat ze anders de bocht niet halen.)
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 12-08-12 22:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:28

waren veel ruzie's tussen paard en ruiter. heb 2 uur zitten kijken en er was er 1 die foutloos bleef in de tijd, sommige hadden 400 foutenpunten (20 voor een balk, 40 voor een weigering, 60 voor een val en 2 punten per seconde te laat) viel een vrouw 2 keer echt sneu dwars door de hindernis, ze moeten doorrijden helaas weigerde het paard alle sprongen daarna en werd ze uitgebeld met 300 strafpunten:S echt heel sneu voor de paarden om te zien!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:30

een fillumpje...

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:33

Getverdemme. Ik kijk nu de eerste, maar dit is inderdaad waardeloos :-(

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:36

Vind dit onderdeel ook tien keer niks. En snap echt niet wie zijn springen paarden daarvoor afstaan. Je ziet sommige aan de teugels hangen tijden het springen. Enorme sporen en ga zo maar door.

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:37

Een Canadese mocht jumping niet starten omdat haar paard een wondje op zijn kroonrand had, dit paard valt achterover en iedereen vindt het normaal dat die nog een heel parcours moet springen? Ik vind het echt verschrikkelijk dit. De paarden zijn geleend en moeten dus met een onbekende ruiter op hun rug in zo een immense indrukwekkende piste gaan springen. En nog maar te zwijgen over de rijkunsten van die ruiters... :(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:37

Welk deel valt ie? Ik ga geen 2 uur kijken nl :')

Holiemolie, aardige val!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:38

swartbeessie schreef:
Getverdemme. Ik kijk nu de eerste, maar dit is inderdaad waardeloos :-(

Jou filmpje heeft niks met de OS te maken... Misschien dezelfde sport maar niet van de os...

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:39

Bij de videozone op sporza.be kan je het filmpje zien. Ik kan de link hier niet plakken. :)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:40

Zullen we dit ff snel uit het olympisch programma halen? Slaat werkelijk nergens op

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:41

Ik snap ook niet wat dit op de OS doet := En waarom dan bv Cheerleaden of Acrogym geen Olympisch onderdeel is :=

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:42

Haha... Eigenlijk lucht me dat wel op. Dit is echt te slecht...
Maar vergeef me voor de vergissing - Ik had blijkbaar de 'world cup' te pakken...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:43

ik heb via london late night een filmpje gezien dat die man eraf viel. Het zag er best heftig uit. Ik vond het er ook niet super uitzien allemaal.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:43

Ik heb dat onderdeel ook gezien (alleen dan de vrouwen), als ik nu die andere 4 onderdelen leer beheersen dan is er dus nog hoop voor mij op de Olympische Spelen :))
Rio, here we come!

Het ziet er een beetje uit alsof veel van deze ruiters niet echt regelmatig rijden. Slechte balans, rare lijnen door het parcours. Ik heb ruiters zien vallen waarvan ik dacht :? . Overigens wel over het algemeen hele brave paarden die gewoon toch sprongen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:44

Ik heb al lopen klagen bij de FEI met screendumps van de uitzending het was NIET om aan te zien zooooo slecht :r ruk en plukwerk.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:45

als ik dit zo zie zouden wij ook met gemak aan dit oh zo olympische niveau mee kunnen doen, en zelfs 100x beter!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:45

Truf schreef:
Heb het toevallig gezien, hij is er heel best vanaf gekomen, had heel anders kunnen gaan. Vond sowieso het niveau beroerd laag en een hoop lompigheid van de deelnemers.
Deze combinatie was idd niet ideaal, maar hij had dit denk ik wel kunnen voorkomen, het paard blokkeerde voor een groot deel doordat hij er aardig druk op zette en veel te laat/niet los liet. Er is geloof ik ook geen balk blijven liggen (ja hij heeft wel het hele parcours gesprongen, daar wel respect voor).

Heb het ook gezien en ben hier hélemaal mee eens :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:46

Viel me wel op dat ze allemaal reden met zo'n racezweepje en volgens mij ook allemaal zonder sporen. De reglementen lijken dus enigzins rekening te houden met de beperkte rijkwaliteiten van de deelnemers.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:46

Hij is trouwens wel weer opgestapt en heeft het parcour gesprongen. Al gingen ongeveer alle balken er wel af.