Maikel van der Vleuten nam eerder vandaag het wijze besluit om zijn parcours met Verdi na acht strafpunten af te breken: "Het voelde gisteren al anders. Verdi was minder los in het lichaam en hoewel hij vanochtend al een stuk beter liep, was het nog niet honderd procent, maar bij het losrijden gaf hij weer een beter gevoel, al ging het nog niet soepel genoeg. Ik ben daarom toch van start gegaan, maar voelde al snel dat het toch niet goed zat. Na de twee fouten besloot ik daarom alsnog te stoppen. Die twee fouten komen niet zomaar. Hij heeft de afgelopen dagen geweldig gesprongen en zijn best gedaan, maar vandaag was het genoeg. Het had geen zin meer om door te gaan, maar ik ben wel heel tevreden over hem en hij heeft alles voor me gegeven."
Jammer dat hij niet bij de eerste twijfel (vanochtend, toen het al niet 100% voelde) al was gestopt, dan had Jur Vrieling wellicht nog van start kunnen gaan.
Jammer dat hij niet bij de eerste twijfel (vanochtend, toen het al niet 100% voelde) al was gestopt, dan had Jur Vrieling wellicht nog van start kunnen gaan.