Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110870
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 16:34

* http://www.bokt.nl
Cayenne


Afbeelding

Michael Jung met Sam in het springparcours, foto Kit Houghton/FEI
Michael Jung (Duitsland) heeft zojuist de Olympische titel eventing individueel gewonnen. Samen met zijn fenomenale Sam (v. Stan the Man xx), die nog sprong alsof hij deze week nog helemaal geen parcours in de benen had, schreef de Jung geschiedenis door zowel Europees, Wereldkampioen als Olympisch kampioen te worden.

De jarige Jung, vandaag 30 geworden, kwam als een na laatste aan start en moest lijdzaam afwachten hoe zijn enige bedreiging, de Zweedse Sara Algotsson Osthold, het er vanaf zou brengen. De amazone ging voortvarend van start en de titel leek haar niet meer te ontgaan, tot haar Wega de allerlaatste hindernis heel even lichtjes aantikte en de balk er na een aarzeling alsnog afrolde. De ontlading in het stadion was enorm, evenals bij de Zweden, die voor hun ogen het goud naar Duitsland zagen gaan. Toch mag Sara zeer tevreden zijn. De amazone presteerde de afgelopen drie dagen zeer constant en liet vandaag opnieuw zien bij de allerbesten te horen.

Het brons gaat naar Sandra Auffarth (Duitsland), die met Opgun Louvo foutloos bleef, maar haar behaalde strafpunten in de cross-country vandaag de spelbreker zag worden.

Karin Donckers (Belgie) kwam uiteindelijk tot een vijftiende plaats met haar Gazelle de la Brasserie, die na de Olympische Spelen met pensioen gaat.
Ingrid Klimke besloot na overleg niet aan start te komen en haar plaats af te staan aan landgenoot Dirk Schrade. Helaas stond het Olympisch reglement dit niet toe en kwamen uiteindelijke beide Duitsers niet meer in de ring. Dit bleek zuur voor Andrew Heffernan, die als 26ste op de startlijst stond en daarom net niet meer in de individuele finale van start mocht komen.

Afbeelding
De medaillewinnaars, links Sara, midden Michael, rechts Sandra, foto: Kit Houghton/FEI

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:36

Ik gunde het hen allebei :) Maar het moet toch heel erg leuk zijn voor Jung om op je verjaardag olympisch goud te behalen! :j

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:39

Wat een rare toestand met de Duitsers zeg! Paard van Ingrid Klimke was niet goed herstelt neem ik aan, die stond toch heel goed?

Wel superknap om drie titels op rij te winnen in zo'n zware discipline!

(Cayenne, lijdzaam denk ik? en ik neem aan dat Gazelle de la Brasserie niet na de Olympische spelen van start gaat, maar juist met pensioen? Sorry voor het mi.renne.ken)

fatal_flower
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:43

horseyfries schreef:
Wat een rare toestand met de Duitsers zeg! Paard van Ingrid Klimke was niet goed herstelt neem ik aan, die stond toch heel goed?

Wel superknap om drie titels op rij te winnen in zo'n zware discipline!

(Cayenne, lijdzaam denk ik? en ik neem aan dat Gazelle de la Brasserie niet na de Olympische spelen van start gaat, maar juist met pensioen? Sorry voor het mi.renne.ken)

Klopt, ik heb het aangepast.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:49

Er staat nog altijd leidzaam ipv lijdzaam ;)

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:56

Dat is wel een leuke manier om 30 te worden, een onvergetelijke verjaardag! Hij heeft dan ook prachtig gereden, het is hem zeker gegund :)

pien_2010

Berichten: 43863
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:58

Het was enorm zonde dat Sara niet de eerste vrouw werd die olympisch goud won. Het was bloedstollend spannend en wat zonde van die laatste hindernis waarvan de balk er toch vanaf ging. Had ik toch wel erg leuk gevonden als ze de eerste was geworden! Maar zilver is prachtige prestatie.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 31-07-12 17:06, in het totaal 3 keer bewerkt

X__Trees

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-05

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:59

Heel jammer van de zweedse, had het haar echt gegund!

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:02

Wat een fantastische ruiter ook die Jung.... wat een prestatie!

Lami
Berichten: 563
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:12

De schimmel van Sara sprong ook fantastisch, echt een sch***fout die laatste hindernis, ik had het haar echt gegund. Maar Jung ook hoor! Als je deze 2 gister in het terrein zag, alsof het een zondagse buitenrit betrof, geweldig (en ook enkele anderen trouwens).

fransje23

Berichten: 15439
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:15

Mooie prestatie! Gister met de cross deed Jung het al voorkomen als een soort buitenritje. Wel erg jammer van de zweedse gunde het haar echt.

horseyfries schreef:
Wat een rare toestand met de Duitsers zeg! Paard van Ingrid Klimke was niet goed herstelt neem ik aan, die stond toch heel goed?


Na het springen vanmorgen waarbij ze wat fouten maakte was ze al een stukje gezakt. Maar ik vermoed ook dat ze heeft ingeschat dat nog een rondje springen teveel zou zijn voor het paard en ze zich daarom terug getrokken heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110870
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:15

Ze stond individueel achtste maar paard was leeg.

Ludique96

Berichten: 13662
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: 5 km. van m'n paardje af <3

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:30

Jung heeft echt goed gepresteerd maar ik had het Sara ook ontzettend gegund

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:31

Wat een super spannende finale...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110870
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:44

De balk bleef bij de Zweedse in eerste instantie ook liggen, maar rolde er vervolgens alsnog vanaf.

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:23

Cayenne schreef:
De balk bleef bij de Zweedse in eerste instantie ook liggen, maar rolde er vervolgens alsnog vanaf.

Jammer dat ze toen nog niet over de finish was maar Jung is het ook van harte gegund, na al dat gedoe over Sam eerder dan nu toch een geweldig resultaat.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:30

Zo, wat was dat spannend zeg... :=

Ik had Sara het goud enorm gegund (en het Zweedse team het brons) maar it's all in the game. Er is ontzettend goed gereden door alle medaillewinnaars. En voor Michael Jung is dit natuurlijk een fantastisch verjaardagscadeau! *\o/*

Erg leuk om die paarden nog zo fris te zien. En ik neem aan dat Ingrid Klimke haar keuze om niet meer te starten in de individuele finale weloverwogen heeft genomen, in het belang van haar paard.

Leuk detail: Wega van Sara is een dochter van La Fair waarmee haar zus Linda reed. Dus moeder en dochter in één team, gereden door twee zusjes. Op de Facebookpagina van de FEI staat een foto van Wega als veulen met haar moeder.

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Jung geeft zichzelf Olympisch goud als verjaardagscadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:39

Wel een heel leuke kroonverjaardag zo :D Jammer voor Sara, wel heel gaaf voor Michael.