Cross-country: Donckers zet succesreeks voort

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110810
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Cross-country: Donckers zet succesreeks voort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 19:06

www.bokt.nl
Cayenne


Karin Donckers en Gazelle de la Brasserie kwamen zojuist als laatste combinatie voor Belgie in de baan. Donckers stond na haar uitstekende dressuurproef van gisteren op een voorlopig zevende plaats met 40 strafpunten en toonde vandaag opnieuw haar goede vorm. De combinatie mocht na afloop van de cross 11.60 strafpunten wegens tijdsoverschrijding bijtellen en staat daarmee op een voorlopige zeventiende plaats.

Belgie staat voorlopig nog op een achtste plaats.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Cross-country: Donckers zet succesreeks voort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:17

*\o/*

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: Cross-country: Donckers zet succesreeks voort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:23

Goed gereden, maar toch niet goed genoeg helaas...

devi786

Berichten: 418
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Essen - Wildert ( België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:28

De tijd speelt Karin wel eens meer parten ....Ik denk dat ze als paardenvrouw in hart en nieren toch nooit tot het uiterste gaat. Maar niet getreurd : Gazelle is een super goede springer :) dus hopelijk morgen weer wat stijgen ...;) ....maar een medaille zit er helaas niet meer in vrees ik al hadden wij het met ons allen haar zo gegund :) *\o/*
Karin : je bent een wereldtopper !!!!

CaroR

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: Cross-country: Donckers zet succesreeks voort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:27

Het is natuurlijk super goed van haar maar ik had toch gehoopt dat ze sneller ging gaan -O-,
hopelijk kan ze met het springen nog een paar plaatsen verschuiven :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110810
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 22:29

Het is op dit terrein heel moeilijk om snelheid te maken ivm de heuvels.
Ga je te snel, dan raak je in problemen met bijv de afdaling en de sprongen die vaak kort na de afdaling al staan te wachten.

petraaken

Berichten: 44224
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Cross-country: Donckers zet succesreeks voort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 07:33

Ik denk dat Karin dat goed in haar hoofd heeft geprent nadat Rigouts zo in de problemen kwam bij de eerste waterbak en net voor het binnen gaan van het stadion ook nog eens een smalle miste doordat hij te snel ging. Verder is Gazelle ook niet van de jongste meer. Het wilt blijkbaar niet lukken voor Karin om op kampioenschappen een medaille te halen.

Veel valpartijen zeg. Elaine had brute pech in de waterbak dat ze daar haar evenwicht verloor. Bouckaert zijn paard deed een bok leek me wel waardoor die ook uit het zadel werd gelicht.

Vond het een prachtige cross qua rijtechnisch en bouw van de hindernissen. Alleen inderdaad net wat teveel heuvel op en af om hem super te maken. Een paar landen hebben mij verbaasd met ruiters die het super deden in de cross. Landen die geen traditioneel paardenlanden zijn oa. Japan.

Verder waren er maar weinig ruiters binnen de tijd binnen.

Als ik het zo bekijk moeten de Belgen dringend aan hun dressuur gaan werken. crossen kunnen ze wel en springen ook. Alleen de dressuur blijft een zwak punt bij de Belgen.

Gazelle gaat voor zover ik weet na de spelen terug naar haar eigenaars om de fokkerij in te gaan.