Courtney King-Dye koopt paard aan voor Paralympische Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Courtney King-Dye koopt paard aan voor Paralympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 13:12

http://www.dehoefslag.nl

Courtney King-Dye is een bron van inspiratie. De dressuuramazone kwam op 3 maart 2010 tijdens een training ten val en liep hierbij een ernstige schedelbasisfractuur en bloeding in de hersenen op. De weg naar herstel was lang en vermoeiend, maar Courtney heeft nooit bij de pakken neergezeten en zit inmiddels alweer enige tijd te paard. De amazone kwam in 2008 nog uit op de reguliere Olympische Spelen, en richt zich nu op deelname aan de Paralympische Spelen. Met behulp van haar sponsoren kocht ze daarom de achtjarige Make Lemonade (stalnaam “Buddy”) aan.

Make Lemonade droeg voorheen de naam “Wright On”, maar dankt zijn nieuwe naam aan een t-shirt dat Courtney van iemand kreeg toen ze twee jaar geleden nog in het ziekenhuis lag. Het shirt had als opschrift “Make Lemonade” en hoewel Courtney geen idee heeft wie haar het cadeau stuurde, is de spreuk haar altijd bijgebleven: “Het herinnert me eraan dat wanneer het leven je zure citroenen geeft, je er ook limonade van kunt maken,” aldus King-Dye via haar website.

Courtney hoopt zich te kunnen kwalificeren voor de Paralympische Spelen tijdens de selectiewedstrijden van 11 tot en met 13 juni in Gladstone, New Jersey.

Filmpje van Courtney King-Dye en Lemonade:

Irma_Maandag

Re: Courtney King-Dye koopt paard aan voor Paralympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:40

Ik vind haar zo stoer en positief.... een echte doorzetter! Ik hoop voor d'r dat ze zich kwalificeert....

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:53

Geweldig hoe die zich een weg terug knokt! +:)+

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 13:58

Is dat een proef, die ze in het filmpje rijdt?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:31

Het filmpje werkt bij mij maar half. Maar waar ik wel benieuwd naar ben is wat haar handicap is. In haar benen, armen, kracht, coordinatie, balans?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:33

ben ik ook benieuwd naar , denk dat na zulke verwondingen wel iets van balans en kracht

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:40

Hihi courtney cox is toch echt iemand anders! Speelde zij niet in Friends? :P

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:16

ontroerend .... |(
En ze kan het nog .....het zit ergens diep van binnen. :j Wat een paard al niet kan betekenen voor een mens. :(:)
YOU GO GIRL !!! 8-)
( haar handicap ??? >>> zwaar hersenletsel NAHL, ze heeft maanden in coma gelegen ...coördinatieproblemen en noem maar op ) welke "Grade" ze ingedeeld gaat worden dat is natuurlijk de vraag maar volgens mij de zwaarste.
Wat een inspiratie, wat een doorzetter !!!
Van grand prix naar een stapproef !
Ik word er stil van .

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:36

Ik ben ook helemaal stil van, van grand prix naar stapproef.... Maar wat een doorzetter is zij!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 16:39

Diep respect _/-\o_ Van GP T _/-\o_ Training naar Ziekenhuis Naar Revalidatie naar Stapproef en knokken voor de Para! _/-\o_
Hoop dat ze het red.

Twinkelsstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:31

Diep respect!

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:32

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:34

Ergens is het ontzettend triest, dat een Olympische amazone nu op deze manier een proef doorkomt. Het lijkt me vooral mentaal heel zwaar, om zo in de steek te worden gelaten door je lichaam.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:02

Klopt Vudress, maar wat is ze een ontzettende doorzetter!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:06

Ik vind het heel knap van haar. Maar word er ook een beetje verdrietig van.

Mams was 2 jaar terug zo trots dat ze L1 mocht starten met haar paard, en nu moet ze ineens een Grade en een aangepaste startkaart gaan aanvragen ivm gezondheid.

Lastig hoor, hartstikke fijn dat ze weer kan rijden, maar wat moet het een domper zijn "opnieuw" te moeten beginnen zeg!

:(:)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:02

Een schedelbasisfractuur is niet niks. Vind het heel knap dat ze überhaupt weer op het paard zit na een relatief korte tijd. :j Op naar de Paralympics Courtney! *\o/*
Dit zijn nu altijd weer die verhalen waaruit blijkt dat waar een wil is ook een weg is. Heb enorm veel respect voor dit soort sporters. Niet bij de pakken neerzitten maar terug knokken! +:)+ Jammer dat er altijd zo weinig van de Paralympics op tv is.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:19

Ik vind het ook zo stoer dat ze de naam van het paard veranderd door een onbekende inspiratiebron! wat een topper zeg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 06:17

Th0mas schreef:
Ik ben ook helemaal stil van, van grand prix naar stapproef.... Maar wat een doorzetter is zij!

Dit is geen proef maar gewoon een trainingsfilmpje..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:49

Vudress schreef:
Ergens is het ontzettend triest, dat een Olympische amazone nu op deze manier een proef doorkomt. Het lijkt me vooral mentaal heel zwaar, om zo in de steek te worden gelaten door je lichaam.

Kan je gevoel helemaal begrijpen. Vind het superstoer, maar vraag me ook af wat het met je doet als je zo goed hebt kunnen rijden en nu doet je lijf totaal niet meer wat je wil.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:04

Het lijkt me voor haar geestelijk en lichamelijk ontzettend moeilijk

Hier kun je alleen maar respect voor hebben.

Wat een sporters mentaliteit om er nog voor te gaan. :j

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 09:13

Ik denk niet dat ze in de ergste grade zal gaan.
Ik heb al meerdere para proeven gezien, en de ergste grade zijn voor ruiters die bevoorbeeld verlampt zijn aan de benen, of geen armen hebben en zulke heel erge handicapten.
Daar lijkt ze toch haar benen en armen "normaal" te kunnen gebruiken, zal dus in een moeilijker grade moeten waarschijnlijk. Het moeilijkste grade is ietjes onder de lichte tour...voor ruiters die bijv een bekkenprothese hebben ofzo. Dus als ze bijv in die grade valt, is het toch een redelijk hoog niveau, ik hoop dus voor haar dat ze die proef mag rijden (voor haar als ex grote ruiter en ook voor haar gezondheid, wil dus zeggen dat ze op een goede weg naar genezing is en dat er niet zoveel overblijft)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:10

Op de site van paralympics kun je de grades zien. En daar zie je wel degelijk dat ze of in 1 of 2 komt..

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:39

horseyfries schreef:
Vudress schreef:

Kan je gevoel helemaal begrijpen. Vind het superstoer, maar vraag me ook af wat het met je doet als je zo goed hebt kunnen rijden en nu doet je lijf totaal niet meer wat je wil.

Inderdaad dat moet vreselijk zijn. Maar bewonderenswaardig dat ze nu nieuwe doelen stelt. Ik heb er zoveel bewondering voor hoe goed veel van deze ruiters kunnen africhten. Dat zal denk ik ook haar nieuwe insteek en uitdaging zijn, het paard toch duidelijk maken wat ze bedoelt. Van wat ik heb gelezen is ze inderdaad ernstigs gehandicapt.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 11:45

Wat een fijn paard! Top dat ze zo snel alweer zo kan rijden! Waanzinnig veel respect. :j

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:14

Wat heb ik een bewondering voor deze vrouw!