Anky van Grunsven kiest voor Salinero voor Olympische Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Anky van Grunsven kiest voor Salinero voor Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 16:28

www.nu.nl

Dressuuramazone Anky van Grunsven gaat zich met haar paard Salinero toch mengen in het kwalificatietraject voor de Olympische Spelen.

Bondscoach Sjef Janssen bevestigde vrijdag dat de drievoudig olympisch kampioene zich heeft aangemeld voor de zogenoemde observatiewedstrijd, begin juni in Hoofddorp. De amazone had zich tot nu toe op de vlakte gehouden over eventuele deelname aan de Spelen.

''Salinero is topfit en nog kerngezond'', zegt Janssen over het achttienjarige dier. ''Er is daarom geen enkele reden om niet mee te doen.''

Met Salinero won Van Grunsven de Spelen van 2004 en 2008. Met Bonfire zegevierde ze in 2000. Van Grunsven nam al zes keer deel aan de Olympische Spelen.

Lang had Van Grunsven op het standpunt gestaan dat Salinero eigenlijk iets te veel op leeftijd is voor internationale kampioenschappen. Voor Londen liet ze haar oog vallen op IPS Upido.

''In de ontwikkeling van dat paard kwam door omstandigheden enige stagnatie'', aldus Janssen. ''Bovendien won Anky vorig jaar met Salinero toch weer internationale wedstrijden. Daarom hebben we voor deze optie gekozen.''

Aan de dressuurwedstrijden in Londen mogen vier Nederlanders deelnemen. Drie starten er in de equipe, één rijdt individueel. Adelinde Cornelissen is momenteel de nummer één van Oranje.

Imke Schellekens-Bartels beleefde afgelopen weekeinde een internationale comeback die haar meteen kandidaat maakt. Ook Hans-Peter Minderhoud en Edward Gal zijn in de race. De landenwedstrijd bestaat voor het eerst uit twee onderdelen (Grand Prix, Grand Prix Special). De individuele medailles worden in de kür verdeeld.

Van Grunsven won in haar loopbaan al acht olympische medailles. Naast drie keer goud en één keer zilver individueel werd ze ook nog eens vier keer tweede met de equipe. Alleen bij haar debuut, in 1988 in Seoul met Prisco, viel ze buiten de prijzen.

HorseTimeXL

Re: Anky van Grunsven kiest voor Salinero voor Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:32

Ben benieuwd, ik bedoel ja waarom niet als Salinero nog zo fit is. Salinero heeft ook hele hoge scores kunnen halen!

Misschien weer een goude medaille haha.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:40

Leuk! Mooie en goede keuze, misschien ook wel een mooi afscheid... maar zoals die nu nog in topvorm is kan die nog wel even mee.

Jammer van Upido, maar OS zijn nu al wel heel dichtbij.

Ik denk dat Anky zeker voor een medaille kan gaan, salli kan ook 87% dik lopen in de kur, doen niet veel paarden na.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:54

Misschien Rio voor Upido? Maar denk het niet, wel mooie keuze, Upido is nog groen, en Salinero is al ervaren met dit soort wedstrijden, slimme keuze!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:01

Heel erg jammer...wel bergrijpelijk. Hoop dat ze nu wel eens gaat starten met Upido, ben zo benieuwd! Waarom pas starten als je 80% haalt?

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:01

Zie liever iemand anders in haar plaats gaan eerlijk gezegd...die hebben er op dit moment harder voor gewerkt..en gun t iemand anders ook wel eens...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:04

zoepahhpaula schreef:
Zie liever iemand anders in haar plaats gaan eerlijk gezegd...die hebben er op dit moment harder voor gewerkt..en gun t iemand anders ook wel eens...

Je kan er wel hard voor hebben gewerkt...

ik vind ook dat ik de afgelopen vier jaar keihard heb gewerkt om naar de OS te gaan... Maar ik denk niet dat ze selecteren in de B.

De ruiters die worden afgevaardigd moeten een land vertegenwoordigen.
En in mijn ogen moet je dan geen ruiters sturen rond de 65% als je ook ruiters hebt die met twee vingers in de neus 75% rijden.

Salinero is een bevestigd paard, als je kunt kiezen tussen Salinero en Sister de Jeu......

zoepahhpaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:07

Laatste paar x liep sali ook geen 80% meer anders..Maargoed..ieder z'n mening...ik gun t Edward iig sowieso, die heeft wel wat pech gehad op dat gebied..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:08

zoepahhpaula schreef:

Ze moet zich gewoon selecteren hoor. Dat is net zoveel werk als de anderen ervoor moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:09

zoepahhpaula schreef:

Onzin, Anky heeft zich toch ook weer helemaal teruggeknokt met Salinero? Hij was zo goed als afgeschreven en toch heeft ze hem weer opgepakt en hopenlijk nog een keer met succes :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:10

zoepahhpaula schreef:
Laatste paar x liep sali ook geen 80% meer anders..Maargoed..ieder z'n mening...ik gun t Edward iig sowieso, die heeft wel wat pech gehad op dat gebied..

Ze zijn er ook nog niet...

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je mensen kunt gunnen wat je wilt... Je kunt alleen niet op gunnen een team samenstellen. Zo werkt sport in z'n algemeenheid niet.

En wat betreft het harder werken uit je eerdere post, ik denk niet dat Anky minder hard hoeft te werken voor een plekje in het team dan een Edward, of een Hans Peter. Ze werken allemaal even hard, en hebben allemaal dezelfde scores te behalen om hun teamplek te behouden.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:14

Anky haar paarden hebben ook geen 80% knop hoor. Zij moet er ook voor werken misschien wel het hardst van allemaal. Voor Anky kon Nederland internationaal geen potten breken. En kijk nu eens! Ik gun het Anky van harte!

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:21

en uzzo die liep de laatste keer ook niet slecht
ben wel benieuwd wie er mee gaat

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:26

een plek moet je domweg verdienen
wie de meeste punten haalt, krijgt een ticket

dus salli ? wordt S /-\|_|_ I ! ....wellicht,
Laatst bijgewerkt door purkie op 13-04-12 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:42

Ik zei het in het andere topic ook al. Jammer voor Upido, maar anderzijds heel leuk voor Salinero!
Samen vormen ze denk ik ook een heel stabiele combinatie voor het team :)

Ik hoop wel dat ze een nieuwe kür maken voor de Spelen!

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:16

Ben wel super benieuwd of ze zich selecteerd?de beste moeten gaan!

Twinkelsstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:19

Jammer voor Upido maar ben toch nog steeds groot fan van Salinero!! Hoop dat ze mee kunnen.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:48

Salinero was in z'n afgelopen wedstrijden tijdje geleden toch weer heel goed? Weg naar boven was gevonden volgens mij, dus ik wens anky het beste in London!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:55

Ik heb al vanaf het begin gezegd dat Salinero rustig achter de schermen werd voorbereidt, en dat Upido de afleiding was..... En kijk maar eens, Upido is nog nooit in de baan verschenen en Sali mag zich weer gaan kwalificeren :)
Hoop dat het goed gaat, en dat Upido hierna de vlag kan gaan overnemen.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:07

Wat een onzin om te zeggen dat het nu eens een ander gegund moet worden om naar de OS te gaan -O-
We gaan voor goud toch? Dus sturen we de besten en als dat wederom Anky is dan is dat prima, als een ander naar de OS wil dan zal hij of zij gewoon hogere scores moeten behalen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:09

Ze weet met Sal in ieder geval waar ze aan toe is, maar ik vraag me stiekem wel af of de oude rot de jonkies kan bijbenen :o Ik zou het wel super leuk vinden om die combinatie nog eens op de OS te zien :j Hopelijk zijn ze samen nog sterk genoeg om met de rest mee te komen en een plekje te krijgen in het team.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:15

Ohh dit vind ik HEEL leuk!
Het zal voor Anky ook wel lekker zijn dat ze nu de keuze heeft gemaakt en zich er ook naar kan focussen.
TOP, ze is direct mijn favo!

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:42

Dat gaat weer janken worden... Ik kan het nooit drooghouden als die twee weer een mooie kur neerzetten. Overdreven, ik weet het, maar mooie combinaties (ook Toti en Gal bijv.) dan schiet ik in de snik :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:50

Denk dat zij nog wel harder gewerkt heeft dan de meesten denken, kost erg veel tijd om een paard na een blessure weer terug te krijgen. En Anky is iemand die alleen gaat als ze ziet dat ze met haar paard kans heeft op eremetaal. Bij anderen klinkt dat soms arrogant, bij haar is het gewoon een feit dat ze niet wil rijden als baanvulling. En ik ben dan wel niet zo'n fan maar als er één vakvrouw in paardenland met een realistische kijk op de sport rondloopt dan is zij het wel.

zoepahhpaula schreef:

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:56

Janine1990 schreef:
zoepahhpaula schreef:

Ze zijn er ook nog niet...

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je mensen kunt gunnen wat je wilt... Je kunt alleen niet op gunnen een team samenstellen. Zo werkt sport in z'n algemeenheid niet.

En wat betreft het harder werken uit je eerdere post, ik denk niet dat Anky minder hard hoeft te werken voor een plekje in het team dan een Edward, of een Hans Peter. Ze werken allemaal even hard, en hebben allemaal dezelfde scores te behalen om hun teamplek te behouden.

Pfoe.. Ik sluit me bij zoepahhpaula aan hoor. Ik denk dat Anky er helemaal niet hard voor gewerkt heeft.. En per slot van rekening maakt ze al sinds 1988 deel uit van het Olympische team. Ze heeft al 3 gouden medailles gehaald.. Nu gun ik ze aan Edward, want die heeft er nog nooit een gewonnen, zo zielig.. Ik ben nu ook op haar uitgekeken hoor.