De Nederlandse eventingequipe heeft in het Franse Fontainebleau zijn tweede plaats weten te behouden. In de einduitslag pakten ze deze klassering met een totaal van 187 punten.
Duitsland ging met de overwinning naar huis en lieten in de eindstand 172,20 punten noteren. De derde plaats ging naar Frankrijk met 226,20 punten.
Elaine Pen was individueel de beste Nederlandse deelneemster. Met Vira kwam zij uit op 55,4 punten en pakte daarmee een vijfde plaats. Tim Lips eindigde met Concrex Oncarlos als tiende met 63,40 punten, gevolgd door Merel Blom met Umberto DB (15e, 68,2 punten) en Andrew Heffernan met Millthyme Corolla (25e, 75,8 punten).
De individuele strijd kwam op naam van Michael Jung. Met Leopin FST kwam hij uit op 39,4 punten.
Wat goed van ons team zeg! Kan iemand mij (nog een keer) uitleggen wat dit nou betekent voor mogelijke deelname aan de OS?
xSiep
Geplaatst: 25-03-12 16:17
Als het goed is zijn ze nu verzekerd van 3 startplekken op de OS, door met een team bij de eerste 6 te eindigen op een landenwedstrijd.
Wat een prestatie zeg! Vooral van Elaine echt heel knap!
Edit: Lees net hier hier dat de NOC*NSF nu gaat bepalen of '' door het Nederlandse eventing team geleverde prestatie, in een representatief deelnemersveld gerealiseerd, uitzending naar de Olympische Spelen rechtvaardigt ''.
yes! Ik heb ook kaarten voor de vier eventingdagen, en nu kunnen we zelfs een team aanmoedigen!
gomir
Geplaatst: 25-03-12 21:02
Top zeg! Ik gun het ze van harte, eindelijk weer Nederlanders van de partij in de eventing op de OS. En in zo'n sterk veld als tweede eindigen met het team biedt perspectief