Madeleine Witte wint ook de Zware Tour

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Madeleine Witte wint ook de Zware Tour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 18:11

* http://www.dehoefslag.nl

Madeleine Witte-Vrees heeft vandaag haar tweede gouden medaille tijdens de KNHS Indoorkampioenschappen gewonnen. Met Macrider Vontango (v. Contango) kwam de Brabantse na twee onderdelen bovenaan in de eindstand, gisteren won ze al de Lichte Tour met Blom’s Wynton.

De Grand Prix werd al gewonnen met 73,16% en nadat haar grootste tegenstanders (Patrick van der Meer/Uzzo en Hans-Peter Minderhoud/Withney van ‘t Genthof) uit dit eerste onderdeel verstek lieten gaan in de beslissende Kür op muziek was het pleit al vrijwel zeker beslecht.

Witte voldeed aan de opdracht en won het uitgekleede kampioenschap door met 76,92% de Kür te winnen en in de eindstand op gemiddeld 75,04% uit te komen. Plek twee (gemiddeld 70,84%) ging naar Marlies van Baalen met BMC Miciano (v. Medici), het brons (gemiddeld 69,78%) was voor Stephanie Peters met Vitana V (v. Donnerhall)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:15

Wat een geweldige prestatie! :j Gefeliciteerd Madeleine!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:21

Wauw, zij heeft echt het weekend van haar leven...

BigOne

Re: Madeleine Witte wint ook de Zware Tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:26

Goed van haar en weer lullig dat er dan gesproken word over een gedevalueerd kampioenschap. Je rijd en wint, zo is het en deze titel pakken ze haar niet weer af.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:30

Nou het niveau van de rest lag wel ietsjes lager..dus er was nauwelijk strijd,alleen Marlies van Baalen kon wat tegenwicht bieden maar haar Miciano was nog te hectisch.Vontango liet echt de beste proef zien,met heel veel gemak,tact en ontspanning..dus wat dat betreft een terechte winnares!

renatedehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:53

ik heb het gezien vanmiddag was terecht een nr 1! zeer gemoedelijk vond ik het erzelf uizien. gefeliciteerd Madeleine!

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 20:20

inderdaad een terechte 1ste plaats! duidelijk de beste! echt super gereden!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:01

Echt waanzinnig goed gedaan van Madeleine! TOP!

De smaakmaker was voor mij toch echt wel Patrick van der Meer met Uzzo!
Wat een paard!! Fantastisch gereden.

Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 22:27

Absoluut verdiende 1e plaats en het verschil met nummer twee had nog wel wat groter mogen zijn imo. Ik vond dat er nog royaal gepunt werd gezien het niveau.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:08

Weet iemand waarom HP niet in de kur is gestart?

Of ik kijk er steeds overheen bij de uitslagen

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 23:44

smeetjoew schreef:
Echt waanzinnig goed gedaan van Madeleine! TOP!

De smaakmaker was voor mij toch echt wel Patrick van der Meer met Uzzo!
Wat een paard!! Fantastisch gereden.

Afbeelding

Nou idd echt een super proef en vriendelijk gereden!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 01:23

Amytj schreef:
Weet iemand waarom HP niet in de kur is gestart?

Of ik kijk er steeds overheen bij de uitslagen

Dat vroeg ik me ook al af, ik heb zijn 1e proef gezien en dat zag er strak uit.

Gefeliciteerd voor Madeleine en de rest van de prijswinnaars!

Double07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 02:21

Voor mij zijn de 'grootste' kampioenen de 2 heren die niet meer in de kür gestart zijn, Patrick sowieso omdat hij zeer tevreden was over zijn proef en zuinig wil zijn op zijn paard. Respect!! _/-\o_
Wie bedenkt ook zoiets, 2 zo'n zware proeven op 1 dag... en dat in het kader van dierenwelzijn?? 8)7
Wellicht heb ik de nieuwe definitie gemist :+

Desalnietemin gefeliciteerd voor Madeleine! Super knappe proeven voor zo'n relatief 'groene' grand prix combinatie!

macke21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:49

Ben ik nu de enige die vond dat Vontango te lang was in de aanleuning? Ik vond Madeleine beter rijden in de lichte tour. En de muziek is mooi maar past niet met het paard dit is meer rijden met muziek.. Kraak niet af , maar dat ze de beste was neen ook niet al had ze niet veel concurrentie. Ik vond de proef erg overgewaardeerd. Komt misschien ook omdat ik teveel op internationale wedstrijden aanwezig ben en dus wat kritischer.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:50

idd double, de echte winnaars zijn degenen die niet hun paard als beloning voor een superprestatie in de ochtend, er in de middag nog eens een zadel op leggen om er nog zo'n prestatie uit te persen. Maar goed, het zegt ook wel iets over het gemak waarmee vontango zijn werk doet dat hij twee zulke proeven op een dag kan neerzetten.
En uitgekleed: zeker! Een groot deel van onze hopen in bange dagen in het olympiadejaar zijn niet eens naar ermelo gekomen en de nummers 2 en 3 van de ochtend hebben hun paard gespaard en zijn 's middags niet meer gestart. Uitgekleed dus. Dat wil niet zeggen dat madeleine onterecht heeft gewonnen, zeker niet, maar ze heeft zich niet met de complete top van het land kunnen meten en dat is voor een NK, hoewel dat de laatste jaren steeds vaker het geval is, wel jammer.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:26

macke21 schreef:
Ben ik nu de enige die vond dat Vontango te lang was in de aanleuning? Ik vond Madeleine beter rijden in de lichte tour. En de muziek is mooi maar past niet met het paard dit is meer rijden met muziek.. Kraak niet af , maar dat ze de beste was neen ook niet al had ze niet veel concurrentie. Ik vond de proef erg overgewaardeerd. Komt misschien ook omdat ik teveel op internationale wedstrijden aanwezig ben en dus wat kritischer.

Te lang?? Dat is nou net de bedoeling van een paard op lengte houden aan de voorkant.. Dat jij dat anders ziet op internationale wedstrijden zegt denk ik meer over hoe kort de paarden daar in de hals zijn.. :=

Ik vond dat ze heel knap gereden heeft en dat het er ongedwongen uit zag, alsof hij het simpel doet. Jammer dat er nog maar zo weinig concurrentie over bleef, maar die scores verdiende ze zeker.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:18

macke21 schreef:

Ik vond de aanleuning en het algehele beeld van Vontango juist heel mooi. Paard had een fijne tevreden blik en speelde met het gevraagde en was taktzuiver de hele proef.
Wat betreft de muziek en de waardering ben ik het met je eens. Maar ik denk dat Madeleine zelf ook wel zo realistisch is dat ze wel weet dat deze punten op een internationaal podium niet voor deze proef zouden zijn toegekend. Vergeleken bij de rest van de deelnemers was ze imo veruit de beste.

Wat betreft twee proeven rijden op een dag; ik vind dat ze dat toch moeten kunnen. Da's in totaal een kwartier hard werken op een dag verspreid over twee dagdelen. Lijkt me toch dat je van een Grandprix paard wel mag verwachten dat ie dat kan volhouden anders doe je in de training imo toch iets niet goed.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:17

Gefeliciteerd.

Vontango komt goed van de grond
heel mooi gesprongen wissels!

draf an sich vind ik wat minder

al met al een bijzonder mooi optreden van Vontango
Madeleine Witte- Vrees toont zich een waardig leerling van.

VeraZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:26

Wat een negatieve kritiek....je kunt het vast veel beter zelf.... |(

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:57

Goede prestatie. Gefelicteerd allemaal :D