De Nederlands gefokte Valegro (v. Negro) heeft tijdens de openingsrubriek van de London Olympia Horse Show een score behaald van 81,043% in de Grand Prix.
Zijn amazone Charlotte Dujardin bleef daarmee de nummer twee Laura Bechtolsheimer (79,23%) met Mistral Hojris voor. Valegro kan zich met deze score bij een select groepje toppaarden scharen, die in staat zijn geweest door de 80%-grens te gaan in de Grand Prix. Eerder behaalden Salinero, Totilas, Mistral Hojris, Parzival en Uthopia de gemiddelde ‘acht’ voor de 37 onderdelen van de Grand Prix-proef. Laatstgenoemde presteerde met Carl Hester in het zadel niet geheel naar verwachting en werd derde.
Hester kan het goedmaken in de Kür op muziek woensdagavond, waarin hij een gunstige startpositie heeft als voorlaatste start. Beste Nederlandse deelneemster was de Limburgse Jenny Schreven met de bijna twintigjarige Focus-zoon Krawall.
Klik hier voor de uitslag. Klik hier voor de startlijst voor de kur.
Super! Hebben ze zeker verdiend, net als de andere britten! Jammer dat deze keer het met Uthopia wat minder ging, ben benieuwd wat ze tijdens de kur gaan doen!
Ja klopt, maar ik volg Jenny Schreven en Joyce Heuitink op twitter, Joyce doet het commentaar en Jenny zei dat de kür live uitgezonden zou worden. Klopt ook met het programma.
Maar dan valt uthopia toch wel weer wat tegen met 75%
vessuvius
Geplaatst: 14-12-11 12:14
Janine1990 schreef:
Ja klopt, maar ik volg Jenny Schreven en Joyce Heuitink op twitter, Joyce doet het commentaar en Jenny zei dat de kür live uitgezonden zou worden. Klopt ook met het programma.
Iki ga vanavond zeker kijken, ben altijd erg benieuwd naar die Valegro! Vanwege de vader van Valegro, Negro is. Mijn paard komt ook van Negro, tja en dat heb je er toch wel wat voor Utophia valt toch wel tegen... het is de Grand Prix paard, die altijd wint.. Maar nu niet, ik denk dat de kür voor hem is!
Ai kan ik niet ontvangen. Nog anderhalve week en ik kan naar jumping Mechelen.
Hermelientje
Geplaatst: 14-12-11 17:11
Ben wel benieuwd naar haar kür. Voor Rotterdam moest ze twee weken voor het EK nog snel even een kür in elkaar draaien. Dus nu zou het theoretisch al beter moeten gaan.