Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Is het over de kop gaan een aanleiding hiervan? Vertrouwenskwestie? Of gaat Vleut er nu wel mee stoppen?
besita schreef:ik vind het zoooooooooo ontzettend jammer voor Eric , heeft zoveel werk en vertrouwen in die merrie gestopt om haar tot dit topniveau te brengen en dan wordt je na een valpartij - die tenslotte aan iedereen kan overkomen - aan de kant geschoven , althans zo komt het over bij mij
Tafje schreef:besita schreef:ik vind het zoooooooooo ontzettend jammer voor Eric , heeft zoveel werk en vertrouwen in die merrie gestopt om haar tot dit topniveau te brengen en dan wordt je na een valpartij - die tenslotte aan iedereen kan overkomen - aan de kant geschoven , althans zo komt het over bij mij
Dat lijkt me een voorbarige uitspraak.. Het lijkt me eerder dat Eric zelf deze beslissing heeft genomen.
En daarbij; als je als springruiter (net als bij dressuur) een paard van een ander rijdt dan is de kans aanwezig dat je op enig moment moet switchen van paard. Hoort gewoon bij het vak zou ik zeggen.
_lautje_ schreef:Op de site van de KNHS stond dat Eric erg teleurgesteld was over de beslissing van SFN. Dus ijkt mij dat dit niet in overeenstemming is gebeurd.
Citaat:Van der Vleuten was teleurgesteld, zo zei Swinkels. ,,Voor elke ruiter is het natuurlijk een droom naar Londen te gaan. Toch is het altijd duidelijk geweest dat wij als fonds de vrijheid hebben deze beslissing te nemen. Dat wist Eric ook. Hij heeft het geweldig gedaan, maar toch vinden wij hem niet de juiste man om het traject voort te zetten.''
Swinkels: ,,Als fonds hebben we vijf deskundigen, die in dit opzicht bepalen wat er moet gebeuren. Die hebben heel kritisch richting Londen gekeken en gezegd dat deze stap nodig was. Na 1 januari mogen ruiters niet meer van paard wisselen als ze nog voor de Olympische Spelen in aanmerking willen komen. Daarom moesten we het nu doen.''
Daarop besloot Van der Vleuten ook meteen afstand te doen van het dier. Swinkels: ,,Wat ons betreft had hij Utascha mogen houden tot we een andere ruiter hadden gevonden. Eric wilde nu echter de verantwoordelijkheid niet meer. Dat kunnen wij ook accepteren. Dubbeldam is een mooie tussenoplossing. Hij kan met alle paarden goed overweg. En ja, in beginsel heeft hij al een paard voor Londen.''
De vorige maand bracht Van der Vleuten Utascha nog uit op de Europese titelstrijd in Madrid. De combinatie kwam daar zwaar ten val. In een eerste reactie zei Van der Vleuten zelfs te overwegen zijn loopbaan te beëindigen. Swinkels: ,,Die gebeurtenis daar heeft niet meegespeeld in onze overwegingen. Dat was een incident.''