KNHS gaat digitaal; startcoupons in 2012 voortaan overbodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

KNHS gaat digitaal; startcoupons in 2012 voortaan overbodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 14:44

http://www.knhs.nl/

De KNHS schaft vanaf 1 januari 2012 de startcoupons af en stapt over op de zogenaamde startpas. Met deze startpas wordt het voor ruiters en amazones mogelijk om onbeperkt aan wedstrijden deel te nemen. Met deze startpas kunnen wedstrijdsporters multidisciplinair starten, dus aan wedstrijden deelnemen in zowel de disciplines dressuur, springen als eventing. Geen onhandige losse coupons meer die per post naar wedstrijdorganisaties verstuurd moeten worden en nooit meer zonder startcoupons zitten terwijl je je wilt inschrijven voor een wedstrijd.

In november worden er informatieavonden/dagen voor verenigingen georganiseerd.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 14:47

En dit is 'm dan de nieuwe wedstrijdwebsite: http://wedstrijden.knhs.nl/visitorHome.aspx

Jammer dat het niet browseronafhankelijk is.. en ik hou er niet zo van als je verplicht wordt iets te installeren als je iets wilt bekijken ^)
Dus liever géén Microsoft Sliverlight...

Voor de rest natuurlijk prima dat ook de KNHS eens met de tijd meegaat. Hoewel ik me nog iets kan herinneren uit het verleden toen met veel bombarie de website concourshippique.nl werd aangekondigd.. Infobijeenkomsten, etc. en daarna was er alleen maar stilte..

vienna2

Re: KNHS gaat digitaal; startcoupons in 2012 overbodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:52

Inderdaad prima dat er vooruitgang is , alleen vind ik het jammer dat het op zo'n korte termijn wordt ingevoerd. Voor zowel de verenigingen als de ruiters verandert er toch wel het een en ander.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:07

Goeie, gaan ze eindelijk met de tijd mee. Mare ik wacht dus wel even met een startkaart tot 2012. Geen coupons is wel zo lekker.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:11

Denk dat het een hele vooruitgang is, jammer dat het inderdaad zo kort van te voren aangekondigd word.

Heb nog best veel liggen en die krijg ik wegens blessure niet meer op ben ik bang. :n

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:13

@ veulen8": ik dacht dat ook dus heb ze even gebeld maar als je nu een startkaart besteld voor de laatste maanden van het jaar betaal je 20 euro geloof ik en zodra ze overgaan op de startpas wordt iedereen die op dat moment een actieve startkaart heeft overgezet op een startpas dus het is niet zo dat je dan betaald hebt voor 2012 en dat je weer opnieuw moet betalen voor de startpas.
Het verschil in kosten zal dan wel verekend worden verwacht ik en als het duurder wordt zul je wel een naheffing krijgen.
Ik heb hem dus gewoon besteld en ontvang zodra ze overgaan gewoon een startpas die dan mijn startkaart vervangt.
Wel heb ik maar een paar coupons besteld omdat die natuurlijk gaan verdwijnen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:14

Daar gaan me 50 coupons die ik nog heb :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:15

Laatst bijgewerkt door Keet op 13-10-11 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:15

heerlijk eindelijk geen zoot coupons meer verzamelen! * ben secretariaat van wedstrijden*

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:16

Ajesca: Het is toch nog maar een paar maanden. En dan pak ik misschien wel een nieuw seizoen. Ik hou het graag simpel. Daarom vind ik dit ook wel heel erg prettig. Geen gedonder meer met mensen die coupons vergeten enzo.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:19

heeft iemand de versie zonder silverlight; ik kan die niet installeren vanwege een verouderde computer..

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:20

Vervelend dat ze niet meteen laten weten wat het ongeveer gaat kosten. Vind ik wel erg belangrijk om van te voren te weten namelijk

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 15:23

Jespri schreef:
Heb nog best veel liggen en die krijg ik wegens blessure niet meer op ben ik bang. :n

Hier nog één.. maar ik denk dat er maar weinig ruiters/amazones zijn die weinig of geen startcoupons hebben liggen. Kapitaalvernietiging, en de paardensport is al niet goedkoop ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:24

Waarom lezen jullie eroverheen dat je ze terug kan sturen en dat je dan je geld terugkrijgt (wel op een aantal voorwaarden)?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:29

We krijgen nu alleen als vereniging inschrijfformulieren digitaal ipv coupons.
Inschrijvingen van wedstrijden verlopen toch haast allemaal via wedstrijdplatform? waarom is dat niet voldoende?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:35

Nou heb net nog even gebeld met de knhs en ze weten zelf nog niet wat de startpas gaat kosten.
Ze vond het zelf toch ook wel wat onhandig dat er wel al communicatie is over de pas en dat je hem zelfs al kunt bestellen volgens de site zonder dat ze weten wat hij gaat kosten.
Ben erg benieuwd.
Ik verwacht wel een aardig bedrag want wat je normaal kon spreiden door je coupons per keer te bestellen moet nu dus in 1 keer ant het geld zal toch ergens vandaan moeten komen lijkt mij.
Vind de 4 keer per jaar starten pas ook wel wat onnozel eigenlijk.
Die zal natuurlijk goedkoper zijn maar er zijn maar weinig wedstrijdruiters die maar 4 keer per jaar starten volgens mij en er zit nog steeds een groot verschil tussen bvb 1 keer per maand starten of ieder weekend meerdere paarden starten en die mensen betalen nu dus evenveel aan de knhs los van het startgeld.
Vraag me af of dat even eerlijk is maar dat is natuurlijk speculeren totdat we weten wat de pas gaat kosten.
Misschien valt het reuze mee maar als hij meer dan 75 euro gaat kosten ben ik al snel duurder uit dan nu met gewoon een startkaart en coupons want ik ben niet van plan meer dan 2 keer per maand te starten.

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:36

jah als dat ding heel duur wordt , dan ga ik dat ook niet kunnen betalen. Zou erg jammer zijn. 4 keer per jaar vindt ik dan weer erg weinig, als ze dan 10 keer per jaar doen, dat lijkt me een makkelijker getal

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:38

Ja inderdaad of 12x per jaar dan kan je in iedergeval 1x per maand starten als je zou willen. Ik hoop ook dat het niet veel duurder word.. Vind het al duur zat.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 16:11

Als de pas duurder wordt dan een normale startkaart dan is dat volgens mij overbodig.. De KNHS gaat besparen op mankracht én papier wanneer er straks geen coupons meer opgestuurd (en gedrukt) hoeven te worden. Zou vreemd zijn als ze de startpas dan extra duur gaan maken..
En het overbodig worden (door digitalisering) van ingevulde startcoupons opsturen zou ook betekenen dat de KNHS daar ook kan besparen met uren/mankracht doordat dit ook digitaal gaat.
Volgens mij kan dus ook onze contributie aan de KNHS omlaag :D .

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:13

Evelli schreef:
Waarom lezen jullie eroverheen dat je ze terug kan sturen en dat je dan je geld terugkrijgt (wel op een aantal voorwaarden)?

Waar heb jij dit gelezen? eens kijken hoe en wat betreft mijn springcoupons..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:15

Staat in mijn eerste post een link naar een héél lang topic over dit onderwerp. Verder staat het ook op de site van het horses :+

Edit: tiepvaut
Laatst bijgewerkt door Keet op 13-10-11 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 16:26

Er staat niets van op de site van de KNHS en ik ga geen 30 pagina's van een ander topic doorspitten...

Citaat:
Met een startpas kun je deelnemen aan officiële wedstrijden. De startpas vervangt vanaf 1 januari 2012 de KNHS startkaart en startcoupons. Het grote voordeel van de startpas is dat je er onbeperkt mee kunt deelnemen aan wedstrijden. Je zit dus nooit meer zonder startcoupons. Daarnaast kun je met de startpas deelnemen aan meerdere disciplines, namelijk dressuur, springen en eventing. De startpas is paardgebonden en aan te vragen via Mijn KNHS .

De startpas kost € ... per jaar. Voor ruiters die slechts vier keer per jaar of minder deelnemen aan wedstrijden is er de mogelijkheid om een gelimiteerde startpas te kopen. Met deze pas kun je aan maximaal vier wedstrijden per jaar deelnemen. Een beperkte startpaskost € .... De gelimiteerde startpas kan tussentijds opgewaardeerd worden naar een reguliere startpas.

Startkaart wordt automatisch startpas
Alle huidige startkaarten die niet voor 1 december 2011 zijn afgemeld, worden automatisch omgezet in een startpas. Heb je liever een gelimiteerde startpas dan kun je dit voor 10 december via Mijn KNHS gratis wijzigen.

Hoe schrijf ik me in voor wedstrijden?

Het inschrijven voor wedstrijden kan vanaf 1 januari 2012 met een inschrijfformulier. Dit formulier is gratis te downloaden op de website van de KNHS: http://www.knhs.nl. Het ingevulde formulier kan per mail verstuurd worden naar de betreffende wedstrijdorganisatie. In de nabije toekomst zal het ook mogelijk zijn om je via Mijn KNHS digitaal in te schrijven voor wedstrijden.

Hoe vraag ik mijn startpas aan?
Je kunt een startpas per paard aanvragen via Mijn KNHS .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:30

Tafje schreef:
En dit is 'm dan de nieuwe wedstrijdwebsite: http://wedstrijden.knhs.nl/visitorHome.aspx

Hopelijk gaat dat nog wel beter werken.
Als ik zoek op max 50 km van mijn postcode krijg ik voornamelijk wedstrijden die veel verder weg zijn.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:33

KarinvdM schreef:
Tafje schreef:

Hopelijk gaat dat nog wel beter werken.
Als ik zoek op max 50 km van mijn postcode krijg ik voornamelijk wedstrijden die veel verder weg zijn.

Oh man.. net ook ff getest.. en jahoor mijn mobiele nummer erbij, nog zo gezegd tegen knhs dat ik niet de hele dag door gebeld wil worden door ruiters maar alles betreft de wedstrijd op mijn locatie per mail moet gaan.. * zucht* daar moet weer een belletje naar toe.

Wijnanda

Re: KNHS gaat digitaal; startcoupons in 2012 voortaan overbodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:52

Ik heb een mac, met Firefox en krijg de ene foutmelding na de andere op die website voor wedstrijden :')