Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cissi schreef:Wat een leuk bericht is dit! Ik vraag me alleen af, wie betaalt de kosten voor stalling en training van het dier? Doet de omroep dat ook of zijn er sponsors gevonden, ik neem aan dat dit geen liefdadigheid is van Eelke Kruis? Wel super dat het beestje een kans krijgt
Mayflower_ schreef:cissi schreef:Wat een leuk bericht is dit! Ik vraag me alleen af, wie betaalt de kosten voor stalling en training van het dier? Doet de omroep dat ook of zijn er sponsors gevonden, ik neem aan dat dit geen liefdadigheid is van Eelke Kruis? Wel super dat het beestje een kans krijgt
De sportredactie zoekt sponsers.de stalkosten worden dus ook betaald van het sponsorgeld.
Leuk bericht dit!
Kelly_Taco schreef:Niezel schreef:Leuke actie, helaas alleen het topje van de ijsberg. Volgende week gaan er vanaf Zuidlaren heel wat meer richting Italië.
Ze kunnen beter geslacht worden dan dat er niet naar omgekeken wordt..
Dan blijft alleen de vraag waarom er nog zoveel gefokt wordt...
Ragdollcat schreef:Belachelijk dit: dat een prachtig jong dier zomaar voor 100 euro weg mag naar zulke handelaar en dan vraag je erom dat ie richting de slacht gaat.
Ik ben heel blij dat er mensen zijn die hem een kans willen geven en hem gaat opleiden/verzorgen.
En maar hopen dat ie t goed doet en anders krijgt ie alsnog een ander goed tehuis, dat is heel fijn.
shilady schreef:Aan de ene kant leuk
MAAR ik vind die opleiding voor draver op de baan niet zo leuk....
Kelly_Taco schreef:Ze kunnen beter geslacht worden dan dat er niet naar omgekeken wordt..
Dan blijft alleen de vraag waarom er nog zoveel gefokt wordt...
maura schreef:Ik vraag me serieus af hoe een handelaar op een jaarling inst kan maken als hij die voor 100 euro koopt en naar de slager brengt? Een volwassen paard van 600 kilo doet bij de slager iets van 300 euro, dan leg je op een jaarling toch geld bij als die geslacht wordt?
Om het overschot aan paarden in Nederland en de markt te saneren kan ik maar 1 oplossing bedenken: massaal paardenvlees gaan eten. En dan opletten waar het vandaan komt, dus niet de kiloknallers die als slachtpaard op transport gaan naar Italië en als salami terugkoment, maar een echte paardenbiefstuk van een dier dat niet dagenlang in een vrachtwagen heeft gestaan maar 'lokaal' is geslacht. Misschien moet daar een keurmerk voor komen, Hollandse paardenbiefstuk van Hollandse, goedverzorgde paarden die hier zijn geslacht.