De 10 van oktober: De meest indrukwekkende topics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De 10 van oktober: De meest indrukwekkende topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 08:50

Nieuwsredactie
Marieke_K

Op Bokt wordt lief en leed gedeeld. Er wordt hard gelachen, zoals we vorige maand hebben kunnen lezen, maar er worden ook droevige en/of indrukwekkende topics geopend. Topics die Bokt even op haar digitale grondvesten deed schudden vanwege ontroering of juist ontzetting. Deze maand lopen we de 10 meest indrukwekkende topics van de afgelopen 10 jaar langs. De topics staan in willekeurige volgorde.

Polly
In september 2009 heeft Bokker Polly het leven van haar broer gered door beenmerg aan hem af te staan: [LZP] 9-9-9, de dag dat ik mijn broer heb geholpen. Update; pag 69

Yellowfish
Eind 2006 werd bij Bokker Yellowfish Leukemie geconstateerd. Vele Bokkers staken haar een hart onder de riem: [LZP] Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Dorine
Toen Bokt net begon als forum was het nog klein, en veel Bokkers kende elkaar persoonlijk. In 2002 werd Bokker Dorine ziek, ze zou niet lang meer te leven hebben. Bokkers organiseerde Dorinedag. Een begrip onder Bokkers van de oude stempel. Hieronder twee topics over Dorine.
[PP] Onze Dorinepien is er niet meer!!!
[LZP] Morgen al weer acht jaar geleden... Dorinedag...

Cheveyo & Pollewoppy
Het verlies van een Bokker maakt altijd veel indruk.. Helaas heeft Bokt al een paar keer afscheid moeten nemen van Bokkers. Lees hier twee ontroerende topics.. [LZP] Intens verdriet: Bokker Cheveyo overleden en [LZP] Bokker Pollewoppy overleden, bericht van vader blz 38

Bokt voor Azië
In 2004 werd een groot gedeelte van Azië getroffen door de rampzalige gevolgen van een tsunami. Bokkers kwamen spontaan in actie en er werd een heuse veiling opgestart: Bokt voor Azië. De opbrengst is gedoneerd aan de slachtoffers. De duurste veiling werd de rit op het GrandPrix-paard Tolstoi van Tyrza, die voor 3100 euro werd gewonnen door Lielle. In totaal werd er 21.865,85 euro opgehaald! De veiling haalde zelfs de nationale media: [LZP] BVA genoemd in METRO

Miep
In bovenstaande topics is te lezen hoe begaan Bokkers kunnen zijn met een andere Bokker. Maar soms gaat het mis. Bokker Miep had een verhaal verzonnen om aandacht te krijgen, dat was voor niemand leuk. Maar gelukkig reageerden de Bokkers hier coulant op :) [LZP] Miep heeft niet in het ziekenhuis gelegen.

Lasorda
Bokt gaat niet alleen over paarden en gezellige kletsen-met-een-koekje-en-kopje-thee-erbij-topics. Soms worden er ook heftige zaken besproken. [LZP] Hij wil er een eind aan maken

De tweeling van mackkwek
Drie maanden te vroeg geboren en nu op de filmset met Halina en Tycho :) [HK] mijn dochters,geboren na 6 maanden zwangrschap

Winnie03
Paarden zijn onze beste maatjes. Het verlies van je beste vriend is iets waar je liever niet over na wilt denken. Maar het is de realiteit. Bokker Winnie beschrijft hoe zij haar liefste paard moest laten gaan. Kippenvel.. [RIJ-ITP] In een uur tijd alles verloren, mijn 2010

Eerdere 'de tien van .... ' topics
[VN] De tien...
[VN] Tien jaar Bokt... "de 10.." van Februari
[VN] De 10... meest bijzondere paarden en pony's van Bokt
[VN] De 10 van april..... statjes!
[VN] De 10... eerste berichten op de verjaardag van Bokt.
[VN] De 10 van juli: Bokt's meest leerzame topics
[VN] De 10 van september: de meest hilarische topics op Bokt
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-10-11 16:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht gewijzigd.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:43

Op Dorine, na heb ik van al deze bokt momenten stukjes mee mogen krijgen.
Het is altijd weer bijzonder en verdrietig/ gelukkig om dit soort dingen te lezen :)

Mizora

Re: De 10 van oktober: De meest indrukwekkende topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:06

Ik mis Rivano met Dak the Musical wel in het rijtje. Dat vond ik ook echt een heel indrukwekkend topic.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:45

Topic van Cheyevo inderdaad... jeetje.. alweer bijna een jaar geleden. Op mijn verjaardag. |(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:52

Denk dat als die persoon had willen terug komen dit nu wel mogelijk was, maar vind zelf haar topics toch nog waardevol en nuttig...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:54

Moderatoropmerking:
Hierbij onze welgemeende excuses dat er topics van een gebande gebruiker zijn gebruikt, dit is eenvoudigweg over het hoofd gezien en dat had niet gemogen. De berichten die hierover gingen heb ik verwijderd en ik verzoek jullie hierbij vriendelijk om weer on topic te gaan.
Bedankt alvast. :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:54

Gut wat laf, zonder commentaar de topics er tussenuit halen, en de posts erover verwijderen...
Gefeliciteerd Bokt met 10 jaar modereren *\o/*

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:57

En toen waren er nog maar 9 indrukwekkende topics.... :+

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:01

Misschien handig om dan alle berichten van alle gebanden maar ter verwijderen? Kunnen er ook niet meer dit soort situaties ontstaan.. het zijn toch allemaal oude topics, dus als daar gaten in zouden vallen is dat niet zo heel erg lijkt me?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:03

toen waren er nog maar 9..

*neuriet*
"Tien kleine kikkertjes, die kwam ik gisteren tegen...."

Snap werkelijk niet heo je dit nou over het hoofd kan zien, vind het serieus hypocriet...

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:31

Oooo wat vind ik dat verhaal van Winnie zo verschrikkelijk aangrijpend!
En dat van Miep, jeetje!
Wat heeft bokt en haar leden al zoveel meegemaakt zeg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:35

Ken vele topics , maar was meestal meelezer haha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:25

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd. Nogmaals het verzoek om on topic te blijven.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:01

Een mooie 10 dit keer... de Dorinedag staat me ook nog goed bij. Laatst heb ik haar dichtbundel weer uit de kast gehaald en ik moest toch wéér een traantje wegpinken.
Ook dat paard met het gebroken been. Bah!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:28

Ik zie nu pas dat ik hier vermeld sta en ik moet toegeven dat ik er even stil van ben. Dat mensen mijn verschrikkelijk verhaal onthouden hebben en dat het als één van de meest indrukwekkende topics van de laatste tien jaar beschouwen maakt me toch even emotioneel...

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:45

Jeetje Winnie03, wat heftig was dat. Ik zit hier met tranen in m'n ogen je verhaal te lezen.... Hoe is het nu met jullie?

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:40

Mijn leven is nog steeds een puinhoop. Ben in het afgelopen jaar 6 keer verhuisd. Heb destijds mijn propedeuse niet gehaald door het ongeluk waardoor ik moest stoppen met mijn opleiding en heb sindsdien nog geen andere opleiding gevonden. Ben sindsdien 2 keer geopereerd aan lichamelijke klachten en ben maandenlang ziek geweest door pfeiffer en chronische stress. Daarnaast rijd ik geen paard meer. De consequenties en nasleep van dat verschrikkelijke verlies draag ik nog elke dag met me mee...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:12

Inderdaad erg indrukwekkende topics. Bij het invullen van de vragenlijst heb ik Miep dr verhaal aangedragen en ik vraag mij ook af of iemand Carmen ooit nog heeft gesproken/gezien? Ik ben oprecht benieuwd hoe het nu met haar zal gaan?