Verslag van een weekend Bokt op Horse Event

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Verslag van een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 18:07

Bokt.nl

Bijkomen van een HorseEvent weekend duurt voor ons altijd even, daarom vlak voor het volgende weekend nog een verslag van het vórige weekend... Waarin de tiende editie van Horse Event in Deurne plaatsvond en wij er dit jaar voor de vierde keer bijwaren met de Bokt Lounge. Dit jaar waren er opnieuw veel live discussies met bekende paardenmensen te volgen, werden er interessante clinics gegeven in de Bokt Lounge (onder andere door Bokkers!) en heeft Annemarie van der Toorn haar probleempaarden via Bokt.nl geselecteerd. Naast het volle programma in en om de Bokt Lounge was er natuurlijk ook weer ruimte om even in te loggen op Bokt, even te zitten tijdens de lange dag en om andere Bokkers te ontmoeten. De editie van 2011 was wederom een enorm succes, dankzij alle gastsprekers maar ook dankzij alle Bokkers die de Bokt Lounge weer kwamen bezoeken.

Afbeelding
Bokkers meeten en tegelijkertijd je berichten op Bokt bekijken

Een duidelijk hoogtepunt in de Bokt Lounge was de fotowedstrijd. In de aanloop naar Horse Event konden foto's ingezonden worden waarna door een professionele jury een selectie is gemaakt binnen drie categorieën. Op Horse Event kon gestemd worden op de foto's, wat in totaal door ongeveer 300 mensen is gedaan. De wedstrijd bleek een goede publiekstrekker en zelfs Imke Schellekens-Bartels heeft gestemd op haar favorieten.De uitslag van de fotowedstrijd is inmiddels bekend.

Er waren dit jaar diverse Bokkers die een interessante clinic hebben gegeven in de Bokt Lounge, met zeer gevarieerde onderwerpen. Zo heeft Skippy1 op de vrijdag een presentatie gegeven over de domesticatie van het paard en luchtzuigen: hoe ontstaat het, wat kun je er aan doen en vooral: hoe voorkom je dat je paard dit gedrag ontwikkelt. Op zaterdag opende Jolliegirl het programma van de dag samen met Menke van Centaur Paardenadvies met een presentatie over Slachten vs. Inslapen: waar kies je voor als het einde daar is. Een zwaar onderwerp, dat desondanks veel publiek trok in de lounge. Na de presentatie nam Jolliegirl de tijd om met mensen na te praten over hun persoonlijke ervaringen.

's Middags heeft de dierenarts van Centaur Paardenadvies opnieuw een presentatie gegeven; dit maal over kreupelheden. Hoe herken je een kreupel paard, wat is er aan de hand? En wat kun je doen om een kreupelheid te voorkomen? Deze vragen zijn allemaal behandeld in een uitgebreide presentatie. Zondag stond in het teken van het lichaam: eerst heeft Dewi een presentatie gegeven over dierenfysiotherapie, hoe kun je klachten bij je paard herkennen en wat kun je er tegen doen? Hier op volgend heeft Karen Folkerts (Tango40) een presentatie gegeven over de Flexchair: hoe beïnvloedt je zit eigenlijk je paard?

We willen alle clinicgevers nogmaals van harte bedanken voor hun bijdrage!

Afbeelding
Jessica (Skippy1) houdt een presentatie over luchtzuigen

Afbeelding
Jolanda (Jolliegirl) en Menke van Centaur Paardenadvies tijdens hun clinic.

Afbeelding
Karen (Tango40) aan het werk met een vrijwilliger op de flexchair

Net als vorig jaar heeft Annemarie van der Toorn via Bokt.nl een selectie gemaakt van probleempaarden welke zij op Horse Event heeft behandeld. Dit waren drie probleempaarden en drie paarden met een trailerlaadprobleem. Op vrijdag is Annemarie gestart met het paard Roco van KG_Images, dat kopschuw is. Het verslag van de eigenaresse van Roco staat op Bokt en kun je hier lezen. Vrijdagmiddag was Tamara van Summerfeel aan de beurt in de NH cirkels voor een demonstratie over trailerladen.

Op zaterdag heeft Annemarie met het paard Patrice van Chantalhaf laten zien hoe je te werk gaat met een paard dat extreem angstig is voor geluiden, bewegingen en veranderingen. Patrice liet goed zien hoe bang zij was, dus het was een enorme overwinning dat zij uiteindelijk een hard applaus in ontvangst kon nemen terwijl zij rustig naast Annemarie bleef staan. Het verslag van de eigenaresse kun je hier vinden. Zondag bleek dat helaas een van de probleempaarden niet naar Horse Event kon komen. Daarom heeft Annemarie twee maal het paard Whauw van Bokker 66996236 met haar trailerlaad probleem in de ring meegenomen. Whauw liet goed zien wat voor ernstig probleem zij heeft. Het verslag van de eigenaresse kun je hier lezen.

Iedere dag is Annemarie aansluitend aan de demonstratie in de ring in de Bokt Lounge verschenen om met het publiek over de probleempaarden na te praten. Zoals ieder jaar was dit weer een groot succes en is gebleken hoe fijn mensen het vinden om achteraf nog naar Annemarie te kunnen luisteren en om vragen te stellen.

Afbeelding
Patrice van Chantalhaf tijdens haar sessie met Annemarie

Afbeelding
Annemarie aan het werk met Whauw van 66996236

Afbeelding

Net als voorgaande jaren waren er diverse bekenden uit de paardenwereld in de Bokt Lounge te zien voor een live discussie, de kans om je vraag te stellen aan bijvoorbeeld Emiel Voest, Rieky Young of Vanessa Bee. Lammert Haanstra gaf op zondag een heuse gymles weg, waarmee hij benadrukte hoe belangrijk lichamelijke fitheid en core stability is bij het paardrijden. Op zondag was ook Anky van Grunsven te zien in de Bokt Lounge. Anky voerde een leuk gesprek met het publiek over haar toekomstplannen, westernrijden en dressuur in het algemeen. Na het gesprek nam Anky nog ruim de tijd om handtekeningen te geven aan de kinderen in de Bokt Lounge en om met ze op de foto te gaan.

Wij kunnen weer terugkijken op een zeer geslaagde editie van Horse Event, met vertrouwde en ook veel nieuwe gezichten in de Bokt Lounge. We hopen dat jullie er net zo van genoten hebben als wij. Voor de thuisblijvers zijn er veel verslagen en foto's te zien van Bokkers in het Horse Event forum. Hopelijk tot volgend jaar!

Afbeelding
Vanessa Bee in de Bokt Lounge

Afbeelding
Lammert Haanstra laat zien hoe je lichamelijk fit blijft

Afbeelding
Anky van Grunsven zorgt voor drukte in en voor de lounge

Met dank aan Bagheera_206, Leo en Bart voor de foto's

Jolliegirl

Re: Verslag van een weekend Bokt op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:35

Geweldig! :D

Leuk verslag!!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:36

Inderdaad een mooi verslag! :) Jullie hadden een uitgebreid programma bij de Bokt Lounge! :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:39

Zo hee, Lammert is nog fit en lenig! :wow:
Mooi verslag!

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:39

Leuk verslag :j!
En Lammert Haanstra ging bij ons op school ook ineens zo op de grond liggen gymnastieken :D . Leuke vent!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:51

Bedankt voor deze impressie, leuk om het weekend zo in vogelvlucht te bekijken. :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:08

Leuk verslag! En een applaus voor Lammert! :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:48

Leuk verslagje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 19:52

Top verslag, geeft een mooie impressie!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:39

Leuk verslag, kort bondig en je weet toch wat er allemaal geweest is. :) Ga de topics van de deelnemers van Annemarie eens bezoeken. Mooi stel foto's ook.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:24

Leuk verslag! Ik keek er al naar uit :D
Grappig ook die foto van Lammert Haanstra! Ik denk niet dat ik hem dat na kan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:29

Whoeha...zie ik ineens mezelf! Vond t hartstikke leuk om te doen en bied me bij deze aan voor volgend jaar! Bedankt voor de wijn en de heerlijke bonbons! :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:16

Jeee wat was 't druk bij Anky :oo

Heb ik natuurlijk niet gezien, omdat ik helemaal vooraan zat, stiekem toch een beetje opgewonden om ook eens een beroemd iemand van dichtbij te kunnen zien

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:45

wat een enorm leuk evenement was het al vond ik sommige dingen wel erg tegenvallen en had ik er toch wel iets meer van verwacht maar volgend jaar ga ik echt heen om te fotograferen...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:46

Ik ben 5/6 jaar geleden een keer geweest maar dat vond ik zo enorm tegenvallen, zeker voor wat een kaart kost, dat ik sindsdien ook niet meer ben geweest.

Maar waarom kon King niet op HE komen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:12

ben ook wel heel nieuwschierig naar de waarom het andere bokt paard niet op he kon komen en gaat annemarie hier nog wel mee aan de slag?? of?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 09:07

Haha, wat een leuk verslag! :+

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:02

Baal ook als een stekker dat we er niet waren met king, we hadden alles mooi geregeld, had king donderdag op stal gezet helemaal gewassen, hoefsmid nog geweest.
Wegens dat de afstand zo ver weg was had ik geregeld, dat we zaterdags al weg zouden rijden en king een nacht op stal kon bij een vriendin in apeldoorn, en dat we zondagmorgen van daaruit naar Deurne zouden rijden.
Vrijdag gaan we even weg naar vrienden en op de terugweg stond ineens de auto stil, naar de garage afgesleept, heb echt alles bij elkaar gevloekt dat dat nu net moet gebeuren.
Nou zaterdags kan je het in Duitsland vergeten dan werken ze hier niet bij de garage, dus snel op zoek
naar een auto met trekhaak.
Zegt een vriendin je kan onze nieuwe auto toch meenemen, ik helemaal blij, komen we zaterdag daar
heeft het ding geen trekhaak, ze hadden hem pas een week en met trekhaak besteld die zat er dus niet onder en was hun niet opgevallen tot dat wij kwamen dus, hoeveel pech kun je hebben...
Laatste optie was hadden net een auto in NL gekocht en naar DLD gehaald als 2e auto voor mij(renault scenic), alleen die
had de rdw kentekens nog en hij was eindelijk te licht om een tweepaards trailer te trekken.
Hebben toch de gok genomen om te gaan met de renault op zaterdag, maar zijn na 100 km weer
omgekeerd naar huis hij trok het gewoon niet, en ga natuurlijk niet verongelukken dat is het me ook weer
niet waard.
Hebben nog contact gehad met iemand van HE en zouden kijken of er iets geregeld kon worden, maar dat
is niets geworden, natuurlijk ook omdat het niet naast de deur was is dik 4,5 uur rijden met de trailer.
Helaas had me er erg op verheugd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:06

He jeetje, wat ongeloooooflijk balen!
Wat een pech!

Komt annemarie nog aan huis bij jullie misschien?
Of kan je het paard naar het trainingscentrum brengen?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:08

Geen idee heb er niets meer van gehoord.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:09

noudy schreef:

Dat is jammer zeg.
Idee om Annemarie even te contacten?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:15

Ach wat jammer Noudy, dat is wel enorme pech.
Hopelijk kun je alsnog bij Annemarie terecht.
Hebben ze er niets over gezegd toen je afbelde?

Quento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:57

Er leuk stukje over het Horse-event

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:31

Het was zeker leuk :j

Ik ben heel erg benieuwd wat voor papier ik vast heb op die foto
Kan het me niet meer herinneren :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:54

noudy schreef:

jeetje dat is helemaal jammer zeg maar kan je annemarie zelf niet even bellen?
maar wat zal jij mega gebaald hebben zeg zoveel pech echt precies voor horse event