'Probleempaarden' voor Horse Event bekend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

'Probleempaarden' voor Horse Event bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 11:52

Bokt.nl
Afbeelding
Roco van KG_Images is één van de winnaars

In juli plaatsten we een oproep waarin Bokkers paarden met probleemgedrag konden aanmelden voor de shows van Annemarie van der Toorn. Vanaf vorige week kon er gestemd worden zodat jullie konden beslissen met welke paarden Annemarie aan de slag gaat op Horse Event. Bijna 1400 mensen hebben hun stem uitgebracht, met de onderstaande paarden gaat Annemarie van der Toorn een begin maken met het oplossen van hun problemen op Horse Event. Zodra de precieze tijden en dagen bekend zijn, voegen we dat toe op het van Bokt op Horse Event.

Wil je Annemarie aan de slag zien met de door jou gekozen paarden? Via de volgende link kun je nog steeds kaarten bestellen voor Horse Event met 20% korting.

Er zijn drie paarden met een gedragsprobleem geselecteerd:

Roco van KG_Images - Vrijdag 10:30 - 11:15 uur, Bit-Piste

Roco is eigenlijk een ideaal wedstrijdpaard. Hij loopt Z, geeft in de ring altijd alles, maar hij heeft één groot probleem: hij is ontzettend kopschuw. Wanneer je al naar zijn oren wijst begint hij met zijn hoofd te gooien en wordt hij spastisch.
Afbeelding
Invlechten voor een concours is een drama, verstellen van de riempjes van zijn hoofdstel is onmogelijk en om het stukje haar achter de oren weg te knippen zijn drie man en een praam nodig, dan nog is het een hels karwei. Dit leidde zelfs een keer tot languit in de poetsplaats liggen naast een paar trappelende hoeven met een bloedende en bijna gebroken neus... Dit probleem is ontstaan nadat hij een periode op een trainingsstal heeft gestaan, wij vermoeden dat het dus veroorzaakt is door een harde hand. Hij is medisch nagekeken, maar dierenartsen kunnen niks vinden. Het zit hem dus letterlijk tussen de oren.

Patrice van Chantalhaf - Zaterdag 12:10 - 13:00 uur, Showhal

Het probleem van Patrice is dat ze overal bang en nerveus van wordt. Heel veel geluiden, heel veel bewegingen en heel veel voorwerpen kunnen dit al oproepen, maar het zijn vooral veranderingen waar ze niet tegen kan. Patrice is een echte vluchter en sprint zo de andere kant op als ze iets eng vindt. Dit doet ze zowel onder het zadel als aan de hand. Op de foto zie je de reactie van Patrice als ze merkt dat de hooibak waar ze al twee maanden lang uit eet één meter verplaatst is.

King van Noudy - Zondag 12:00 - 12:45 uur, Bit-piste
Afbeelding

King kan niet niet fatsoenlijk aan een halstertouw meelopen, hij rukt zich los, zet het op een rennen en gooit daarbij ook zijn gewicht in de strijd. Jij heeft al een keer een trap uitgedeeld aan iemand die het uiteinde van het touw bleef vasthouden en niet losliet. Ondertussen weet hij ook dondersgoed dat hij ermee wegkomt. En dat is jammer, want verder is het in de omgang juist een echte knuffel.

Daarnaast zijn twee paarden geselecteerd die een probleem hebben met de trailer. Deze paarden zullen door medewerkers van Annemarie van der Toorn ingeladen worden op weg naar Horse Event. Er zal dan nog niet met de paarden getraind worden: dat gebeurt pas op het evenement zelf.

Tamara van Summerfeel - Vrijdag 15:45 - 16:30 uur, NH-Circles
Afbeelding

Tamara gaat voor geen goud op de trailer. En dit is eigenlijk heel erg vreemd, de vorige eigenaresse ging altijd in haar eentje met tamara op wedstrijd zonder problemen. Toen we haar ophaalde was er ook niks aan de hand. Vorige zomer is Tamara mee op ponykamp geweest en daar is het probleem begonnen. Op de heenweg liep ze zo de trailer op, maar terug naar huis wilde ze niet meer. Na drie uur bezig te zijn geweest en vanalles geprobeerd te hebben hadden we haar er eindelijk op door haar vanuit een schuur erop te leiden vanwaar ze geen andere kant op kon dan erin. Enige tijd later kreeg tamara koliek en was het zo erg dat ze met spoed naar de kliniek moest, daar was het weer: ze moest de trailer op. Mevrouw was half dood aan het gaan en nog vertikte ze het, ze steigert net zo lang en zo hoog dat je het opgeeft. De dierenarts heeft haar toen een spuitje gegeven en nog bleef ze zich verzetten en steigeren. Als het nodig is laat ze zichzelf nog liever achterover vallen dan dat ze de trailer op moet….

Whauw van 66996236 - Zondag 16:00 - 16:45 uur, NH-Circles
Afbeelding

Whauw is nooit echt een makkelijk paardje geweest, ze is snel nerveus en in de stress. Samen met haar eigenaar heeft ze al de Grand Canyon aan bergen overwonnen, maar er is nog één berg over: de trailer. De enige keer dat ze in de trailer gekregen is, was toen ze opgehaald werd, en dat was platgespoten. Maar het concoursterrein lonkt, en daar kom je niet zonder de trailer. Daar zijn verschillende mensen voor langsgeweest, maar tot nu toe zonder succes. Whauw heeft geen moeite met de klep, daar gaat ze zo op staan. Het lijkt er meer op dat ze moeite heeft met het feit dat ze ergens in moet. Ze draait dan volledig door en zet het op een lopen. Op dat moment maakt het haar dan weinig uit wat jij doet, of waar jij bent. koste wat het kost wil ze weg, of ze daarmee iemand anders pijn doet of haarzelf dat maakt niet uit. Als het te lang duurt, komt daar ook nog bij dat ze naar mensen begint te slaan. En dat is het punt waarbij haar eigenaar opgeeft: ze wil niet dat haar paard anderen bezeert.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: 'Probleempaarden' voor Horse Event bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:53

Leuk! Ik had oolk op Tamara gestemd. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:54

Ben benieuwd hoe die onderste 2 op HE komen...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:54

Sonja schreef:

Die worden opgehaald door annemarie zelf met de vrachtwagen. :)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:55

Had ook gestemt op Patrice van Chantalhaf.

Ben heel benieuwd , wij hebben dr ook 1 die precies zo reageerd op alles !
Suc6 !

En natuurlijk geld dat ook voor de anderen.
Hoop dat iedereen z'n probleem opgelost kan worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:56

O gelukkig, ik zag al de grootste drama's voor me om ze daar uberhaupt te krijgen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:56

Sonja schreef:

:')

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:58

Leuk! Ik had op de bovenste 2 ook gestemd :D

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:59

Interessant !
Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd hoe de eigenaresse kopschuwe Roco steeds een hoofdstel en/of halster om doet als wijzen al paniekreacties geeft.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:59

Wat gaaf! Ik ben echt zo blij! *D
Ik hoop echt dat Annemarie en haar team een handje kunnen helpen zodat ik weer stressloos me kan voorbereiden op wedstrijden etc. Vind het echt waanzinnig en top dat Horse Event en Bokt samenwerken en bokkers een kans geven om hieraan mee te doen +:)+ .

Alle andere bokkers gefeliciteerd en bedankt voor het stemmen!
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 01-09-11 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:02

Succes KG_Images!
Is dit voor t eerst dat je weet dat je gekozen bent? :)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:07

haan: Dat is eigenlijk niet zo'n probleem. Maar wanneer de focus ligt op zijn oren en ik me daar specifiek op concentreer gaat hij met zijn hoofd gooien. Nu is het wel zo dat ik het hoofdstel en halster vrij rap om moet doen. Zijn voorpluk onder het kopstuk doorhalen en secuur gladstrijken is er niet bij, dat vind hij niks. Typisch is, dat ik ook gewoon zijn voorpluk kan invlechten, dat is het ergste niet, maar als ik dan per ongeluk zijn oor aanraak zit hij tegen het plafond. Als ik naast hem sta en de knotten op zijn hals wil knippen en vlechten, word het erger naar mate ik dichter bij zijn oren kom. De laatste 2 knotjes is echt een drama en is een praam voor nodig. Het liefst zou ik hem ervoor sederen zodat het minder stressvol is, maar dat is met een wedstrijd uiteraard ook niet mogelijk. Dit is dan ook geweldig, hoop dat we een oplossing kunnen vinden!

Giolli: Ik had een paar minuten eerder een PB gehad, dus ik weet het inderdaad net ja.
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 01-09-11 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

no_merci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:08

gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:12

KG_Images, dan zal hij wel bij iemand geweest zijn die een praam om het oor gehad heeft ofzo. Rotpraktijken zijn dat.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:14

Wordt ook bekend welk paard welke dag aan bod komt?? :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:16

Leuk, ik ben vooral benieuwd naar Patrice, omdat ik ook zo'n soort paard heb. Is er ook al bekend wie op welke dag komt?

Gulpje

Sonja schreef:

:+

Sorry, moest hier even om lachen!

Kathleen_vW

Vind ik ook wel handig om te weten ja, maar ik denk dat er eerst naar de planning gekeken word per paard en combinatie. Denk dat er ook mensen zijn die op vrijdag moeten werken. Ik wacht even het telefoontje af. :)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:19

Sonja schreef:
KG_Images, dan zal hij wel bij iemand geweest zijn die een praam om het oor gehad heeft ofzo. Rotpraktijken zijn dat.

Of oorharen uitbranden wat fout is gegaan. Of een keer goed zijn hoofd gestoten, in een paniek situatie terecht gekomen. Er kan van alles gebeurd zijn. Ik ken hem ook heel anders, toen ik hem net had stond hij los, op rust in de wasplaats te slapen tijdens het scheren, nu moet ik een DA laten komen om hem te laten spuiten :(:) . Hoop ook echt dat we het kunnen oplossen, het is zo frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:20

Ik hoop met je mee, had ook op je gestemd. Veel succes!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:21

Ik ben zo super super blij!!!!! Patrice is door!!!!! Thnks iedereen voor het stemmen!!!!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:21

Ik ben zo super super blij!!!!! Patrice is door!!!!! Thnks iedereen voor het stemmen!!!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:23

Jess Roco is gekozen hopelijk steek ik er zelf ook wat van op, dan kan ik het ook toepassen op mijn paard misschien :P die heeft echt het zelfde probleem als Roco..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:30

Alle "winnaars" gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie de grootste winst nog gaan halen, en wel op HE!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:36

+:)+ Iedereen gefeliciteerd +:)+