Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bonechi_

Berichten: 2187
Geregistreerd: 05-02-05

Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-11 22:40

Nieuwsredactie/ Bonechi_ en Sansje


Gisteren zijn we even op het EK geweest voor de kur van de junioren en young riders en de paraequestrian cup. Hoewel de sfeer prima was, was er geen verslag. Het was te donker voor mooie foto's. Des te meer reden om jullie vandaag goed te voorzien.

We begonnen aan het begin van de middag met werkelijk schitterend weer. Sjoert had ons via sms op de hoogte gehouden van de vrije plekken, zodat we zeker waren dat we weer een plekje aan een tafel hadden. Best fijn als je met zijn tweeen fanatiek tikt op ipad en laptop om de grootste paardenwebsite op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Helaas. De bijna lege perstribune bleek gereserveerd voor de officiele journalisten... Misschien moeten we er voortaan bij vermelden dat we een laptop meenemen en stiekem ook allebei een journalistieke achtergrond hebben, want nu hebben we ruim een uur geimproviseerd met een laptop op schoot, terwijl de officiele journalisten andere verplichtingen hadden en de stoeltjes allemaal leeg bleven. Vriendelijk vragen bij de organisatie of ze ons een hernia wilden besparen, leverde helaas niets op. Gelukkig was het erg gezellig op het forum en hebben wij met een hoop support toch een fantastische middag gehad.

De sfeer tijdens de Grand Prix Special liep hoog op. De scores van Edward en Sander zouden uiteindelijk niet voldoende zijn om de kur op muziek te mogen rijden. HP haalde de kur op het nippertje met een veertiende plek. De tribune hield haar adem in bij de proef van Adelinde en slaakte een grote ooohhh bij de gemaakte fout. Het werd wel heeel erg spannend allemaal.

Na de Grand Prix en de Persconferentie pakten wij ons eerste glas wijn van een dienblad. Dat dat logisch is, blijkt al uit het bord bij de ingang... Met dit glas wijn zijn we gaan tikken aan onze verhaaltjes. De sfeer in het perscentrum is goed. Een Nederlandse fotograaf vertelt de Duitsers dat zij een " Schwartze Katze im Sack gekauft hatten" . :-)

Showavond
De showavond moet het spectakel worden van het EK (buiten de vaste rubrieken om). We proberen een klein verslagje te geven met foto's. De avond begint met twee pas-de-deux tussen vaders en zonen. Alex en Diederik van Silfhout trappen af met een kur op muziek uit de Sound of Music.

Afbeelding

Daarna volgen Leunus en Laurens van Lieren.

Afbeelding

Bij hun kur zijn enkele danseressen geinstalleerd, waarom precies is ons nog niet helemaal duidelijk...

Afbeelding

Daarna volgt een kur van een bijzonder ras. We moeten de specifieke naam nog even navragen bij Anita, maar volgens ons zijn het Kamelio's of dromedariussen? De beesten hebben een behoorlijke eigen wil, maar de travers zit er goed op! Heel apart en volgens jurylid Sansje soms taktmatig eh... bijzonder.... Maar eerlijk is eerlijk. De beesten springen zelfs wisselseries om de pas waar menig dressuurruiter vandaag niet aan kon tippen!

Afbeelding

Na de kamelen volgt een pas de deux van twee ponydametjes. De pony's zijn erg onder de indruk van de grote arena en een van de twee wil dan ook niet stil gaan staan voor de start. Gelukkig komt er snel een helpende hand en kan de proef beginnen op muziek van de musical van... hoe kan het ook anders... Abba!

Afbeelding

Na de ponyproef kwam de friezentrein. Een imponerende trein van tien friezen betrad de ring. Lange manen, veel behang en diepzwart. Het tiental gaf een show weg op hoog niveau. Ondanks wat spanning wisten de friezen het publiek te boeien. Met spectaculair gangenwerk lieten ze veel verschillende oefeningen zien. Overigens lijkt het ons heel ingewikkeld je partner weer terug te vinden. Al die friezen lijken zo veel op elkaar. Op een gegeven moment gaat het je gewoon duizelen.

Na de friezentrein was het pauze. Het moment om even een wijntje te halen en ons te mengen in het yuppenpubliek. Het blijft bijzonder, ook al kom je er al jaren. Even een testje... Een groot deel van de vrouwelijke bokkers zal bij een barman wel eens hebben gevraagd om ' twee rose'. Stel dat de barman je niet meteen begrijpt, dan kan hij een vraag stellen. Wat verwacht je dan? Zoet of droog? Met ijs of zonder? Zoiets? Op een EK is alles bijzonder. Hier vragen ze dan: ' Champagne of gewoon wijn'? Ehh.. tja... natuurlijk... Met de twee ' gewone' rose vertrokken we richting de tribune voor het tweede deel van de show... Met onze gekochte wijntjes (4,60 per glas) liepen we weer terug naar de pers tribune. Het lot (of eigenlijk de organisatie) wil dan dat je langs de loges loopt waar iedereen al de hele avond gratis zit te pimpelen. Vervolgens waren we verplicht daar onze rose op te drinken, omdat er geen glas op de tribune mag... Wat moet je dan zeggen bij de bar? " Nou eh... champagne lijkt me lekker, maar heeft u ook plastic bekertjes?" Maargoed. Tijdens de plaspauze bleek ook dat iedereen het EK anders beleeft. Twee meisjes van 12 waren erg onder de indruk van hun handtekening van Edward Gal.. Wij ook... omdat de handtekening op hun voorhoofd stond.... Maar hun geluk duurde maar even. In het toilet stonden ze hard te poetsen om de handtekening te verwijderen en mascara en lipgloss toe te voegen. Zouden deze 12 jarigen al hard op zoek zijn naar een rijke man in het strodorp? Of zouden zij wel vallen op het nieuwe kapsel van Laurens?

Inmiddels zijn er twee vierspannen in de ring die zich opmaken voor een wedstrijdje. Wint IJsbrand of Koos? Wij zitten als dressuurmiepen met open mond te kijken naar de snelheid van deze spannen. Het span van Ijsbrand Chardon met 4 lippizaners is net wat sneller in het laatste stukje. Hij maakt er een echte show van en de hele tribune geniet.

De volgende pas de deux, of eigenlijk pas de quatre, kent wel een heel bijzondere samenstelling. Tineke en Imke Bartels rijden te paard samen met twee tuigers aan de lange lijnen. De twee heren die de lange lijnen bedienen, hebben het zwaar. Leuk om Tineke weer te paard te zien. Hoe lang zou het geleden zijn dat zij in slipjas te paard zat?

Op de tribune zakken heel wat monden open als Lorenzo de ring in komt. Deze fransman komt binnen, staand op 2 camarque schimmels, zonder enige vorm van optoming. Nog eens 10 paarden worden bij de ingang geparkeerd. De paarden waar hij op staat (een been op elk), staan op rust, wachtend op wat er komen gaat. Het is nu al bijzonder. De show is fantastisch. Ik hoop dat we morgen foto's kunnen plaatsen die door de vele fotografen hier gemaakt zijn, want het is heel bijzonder hoe iemand met hele zachte aanwijzingen 12 losse paarden aanstuurt. Springen, met zijn twaalven staan op een blok, maar ook de controle in het groeperen, halthouden etc. Onvoorstelbaar. Wij zijn erg onder de indruk en vinden dat elke bokker dit zou moeten zien om een beeld te krijgen hoe harmonieus het samenspel tussen mens en paard kan zijn.

Als afsluiting van de avond staat een optreden van Anky en Imke op het program. De diva's of dressage... Ze komen binnen met fakkels , Anky op haar westernpaard Whizashiningwalla BB en Imke op Toots. Anky moet vele kleine pasjes maken om de grote stappen van Toots bij te kunnen benen.

Wij duiken nu het stodorp in! Meer van ons morgen tijdens de spannende kur!
Laatst bijgewerkt door Bonechi_ op 20-08-11 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt


arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:44

Klinkt heeeeel leuk. bwen benieuwd naar de foto's van de rest! :D

You give me hope
When all my dreams
Seem like they're out of reach

arans @ [ITP] Shoralie(2) met 'haar' paardjes!

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:47

Leuk verslag, heb met een grijns op m'n gezicht gelezen :D !
Had er graag bij willen zijn, zo ben ik het ook een beetje.

HOEVE NOORDENWINDDressuurstal & Fokkerij
>> Volg onze renovatie vlog op Youtube <<
Volgtopic: Drie dressuurgefokte veulens op komst!

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:08

Zijn er foto's van de friezentrein :o

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:10

Annekeee schreef:
Zijn er foto's van de friezentrein :o


Ben ik ook wel benieuwd naar :))

Klinkt weer als een geslaagde dag! Het was een spannende wedstrijd zo aan het eind van de middag.

Even niets..

fryskhynders

Berichten: 763
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Achterveld

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:13

wat een super leuk verhaal!!
dank jullie wel!

www.manegedemallejan.nl
De leukste Manege in (gemeente)Leusden en omstreken

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:13

Volgend jaar moeten we allemaal maar een paar cent dokken zodat we een viptafel voor deze zééér hard werkenden privé verslaggevers kunnen kopen, lijkt me een strak plan, tafeltje voor vier en dan vooraf een verloting zodat er elke dag twee winnaars( bokkers natuurlijk) jullie gezelschap kunnen houden. *\o/* :D

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

RosaNur

Berichten: 1783
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Maastricht

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:50

Geweldig verslag:) even over die meiden, daar was ik bij. Die wilde perse op hun voorhoofd eentje wilde het en meteen een paar stuks meer :P Was een hilarisch moment, het is dat de accu van mijn toestel al leeg was anders had ik zo een paar foto's gemaakt en als aanvulling gegeven. :P Ik vond het eerlijk gezegd niet zo slim van ze want eraf moet het toch, mja het was wel lachen :P

http://www.spiritueel-leven.nl>>> Van heling naar hereniging met je tweelingziel|Healing en begeleiding<<<

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:56

Goed idee van Bigone.

TS & partner in actie ;) geniet er van!
Super top jullie verslagen!!!

KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

SuperSonny

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-06-08

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:01

weer een heerlijk verslag meiden, ik had jammer genoeg geen fototoestel bij me want jullie pasten perfekt daar in die loges *D helaas ging 'onze borrel in het stroodorp' niet door :n , morgen in de herkansing!

Bij vlagen ben ik geniaal, alleen nu is het ff windstil

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:09

Leuk verslag!!
Ben heel benieuwd of iemand ook een filmpje heeft van die kamelen?
Daar ben ik echt heel benieuwd naar!

lien96

Berichten: 99
Geregistreerd: 17-08-09

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:17

Super leuk verslag! Klinkt echt leuk zo'n EK :D

Mickle'' If it's not meant to be, it will never happen

haleyjames

Berichten: 739
Geregistreerd: 09-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 01:11

_O- geniaal gescheven!
waar gaat het toch heen met de paardensport dat de kamelen de paarden eruit rijden.. ooh gosh :=
ben benieuwd naar de fotos van het paardenspectakel van lorenzo
foto van de 12 jarige meiden was ook leuk geweest :')

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:20

Leuk verslag, ik zal vanavond of morgen even kijken of de filmpjes van de friezentrein gelukt zijn.
Ik ben nu al 4 dagen als vrijwilliger aan het werk op het EK en het is echt onwijs gaaf!! De sfeer is heel gezellig en het weer werkt gelukkig ook mee...ik vind het heel bijzonder om het mee te maken iig.
Nu snel aankleden en weer richting Rotterdam voor de laatste dag.

Toos Onderschriftloos :D

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 09:27

Bedankt voor het verslag. Zo leuk om te lezen.
Wij hadden zelf gisteren districtskampioenschappen mennen, dus konden wij niet naar Rotterdam komen. Maar zo toch nog een beetje meegemaakt.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

WillemWever
Berichten: 29
Geregistreerd: 18-11-09
Woonplaats: Oud Verlaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:59

Ik was erbij en vond de pas de deux van Leunis en Laurens echt supermooi! Die zal ik me nog heel lang herinneren. De kamelen waren hilarisch, heel knap hoe die beesten dressuren! Mijn mond viel open. Leuke avond gehad!

Dehna en Oscar mijn toppers!!! M1+ 4 en M2+ 9 *** bijna zwemmen***

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:59

Nadia schreef:
Leuk verslag, ik zal vanavond of morgen even kijken of de filmpjes van de friezentrein gelukt zijn.
Ik ben nu al 4 dagen als vrijwilliger aan het werk op het EK en het is echt onwijs gaaf!! De sfeer is heel gezellig en het weer werkt gelukkig ook mee...ik vind het heel bijzonder om het mee te maken iig.
Nu snel aankleden en weer richting Rotterdam voor de laatste dag.

:):)
Zou heel fijn zijn ;)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:04

OEhh gaaf verslag weer :D ben heel benieuwt naar de filmpjes en fotos :D

Didtje

Berichten: 507
Geregistreerd: 14-09-04
Woonplaats: Ergens op de aardkloot

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:43

Gaaf verslag, jeb lekker zitten lezen.
Foto's leuk .

-----------------Gek op mijn 3 kinderen en op mijn 2 Bonte Toppers-------------------
28-05-1999* Splendidartwork Z1+1
01-04-2000* The One Biby L2+5 RIP 07-11-2013 mis you
En onze Splendid'Landosll 24-06-2015 hengst zwart.

Fien1
Berichten: 77
Geregistreerd: 07-06-09

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:23

leuk verslag weer, dank jullie wel!!

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:39

Telefoon hangt aan de laptop om filmpje van de friezen eraf te halen, dan nog even uploaden voor jullie.

Toos Onderschriftloos :D

Hypo

Berichten: 295
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Ooij (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:01

Bonechi_ schreef:
Nieuwsredactie/ Bonechi_ en Sansje

Als afsluiting van de avond staat een optreden van Anky en Imke op het program. De diva's of dressage... Ze komen binnen met fakkels , Anky op haar westernpaard Whizashiningwalla BB en Imke op Toots. Anky moet vele kleine pasjes maken om de grote stappen van Toots bij te kunnen benen.


Leuk verslag van een leuke avond. Kleine correctie: Imke reed niet op Toots maar op Tanirma, net als Tinneke overigens eerder op de avond. Als iemand foto's heeft van Tinneke of Imke op Tanirma zijn ze zeer welkom!

Veel leuke dressuurpaarden op onze site: http://www.stoeterijhyperion.nl

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Showavond in het Kralingse Bos (sfeerverslag EK dag 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:05

Uploaden lukt niet, ik probeer het morgen weer.

Toos Onderschriftloos :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nano en 64 bezoekers