Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carri

Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 21:18

http://www.nieuwsblad.be

De achtjarige Franice raakte zondagavond in Kerksen zwaargewond door een stamp van een paard. De twee ruiters, een volwassen man en een volwassen vrouw, reden gewoon door. Ook de tweede keer, toen Franice hen aanwees op weg naar het ziekenhuis.

De politie van de zone Haaltert-Denderleeuw is op zoek naar de twee ruiters die zich schuldig maakten aan vluchtmisdrijf toen een van hun paarden zondagavond een meisje van 8 jaar toetakelde in Kerksken. Het kind liep een neusbreuk op, haar twee kaken zijn gebroken en ze verloor tanden. Ze heeft ook verwondingen aan de arm en schouder. ‘Volgens de dokter is dat door een beet van het paard', zegt papa François Kiawa.

‘Het gebeurde in onze straat, de Beekstraat. Wij wonen op nummer 64 en het gebeurde aan nummer 62', vertelt François. ‘De kinderen waren aan het spelen. Franice wou naar het paard stappen. Dat schrok blijkbaar en zij kreeg een stamp in haar aangezicht.' Het Congolese gezin heeft vijf kinderen en woont al zes jaar in ons land. Het slachtoffer loopt school in het atheneum in Aalst.

‘Haar zusje Grace zag alles gebeuren. De twee ruiters reden gewoon verder zonder zich te bekommeren om Franice. Haar aangezicht was helemaal bebloed toen ze kwam binnengelopen', aldus nog François. Zijn echtgenote schrok toen ze haar dochter zag. ‘Ik dacht het een beet van een hond was.'

De politie en een ziekenwagen werden gebeld, maar papa François kon niet langer wachten. ‘We stopten ze in de auto en reden met haar naar het ziekenhuis. Zo'n driehonderd meter verder zag Franice de paarden en de ruiters. We stapten meteen uit en lieten onze bloedende dochter zien. Die mensen riepen dat ze verzekerd waren en dat ze alles gingen betalen. Maar dan begonnen ze mij te verwijten en uit te schelden: "trut, zwarte". Mijn man reed snel door. Er was toen bij die mensen ook al iemand met een auto, een Alfa Romeo. Ze riepen nog meer naar mij', legt Manya Ngombadan uit naast het ziekenhuisbed van haar dochter. Die begint licht te snikken. ‘Ze is erg geschrokken', verontschuldigt de mama haar dochter.

Het herstel van het meisje zal nog weken duren. Haar ouders dienden een klacht in bij de politie. Die neemt de zaak ernstig en is op zoek naar de ruiters. ‘We krijgen wel tips binnen, maar tot op dit moment is er nog niets concreets', zegt Wim Van Vaerenbergh van de politiezone Haaltert-Denderleeuw. Een buurman overhandigde de agenten ook de beelden van een bewakingscamera. Daar staat niet het ongeval op, maar wel de paarden en ruiters.

Let op! De volgende foto kan schokkend zijn.
Klik hier voor een foto.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-06-11 08:14, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: aangepast met toegevoegde tekst

holly

Re: ruiters plegen vluchtmisdrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:30

Dit is wel heeeel bizar. Jemig.
Je weet natuurlijk niet of dit ook precies zo is gebeurt, maar mocht het zo zijn...verschrikkelijk aso om je dan zo te gedragen als deze ruiters. Juk.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:32

:oo Wat verschrikkelijk! Dat arme meiske zal hier een leven lang littekens aan overhouden... Ik hoop van harte dat de ruiters geen jonge kinderen zijn, maar ik vrees het ergste :n

Je post voldoet niet aan de regels btw, even ook het stuk tekst plaatsen in het topic zou wel fijn zijn :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:39

Jeetje zeg, wat zijn deze ruiters/ amazones voor mensen? Zoiets doe je toch niet... Dit artikeltje laat duidelijk zien hoe je je bij het buitenrijden niet hoort te gedragen...

Helaas moet ik je wel even erop wijzen Carri, dat dit topic niet helemaal voldoet aan de regels die er op overig nieuws gelden. Hier: [ON] Welkom op het Nieuwsforum - update 17-03-10 kun je deze regels rustig even doorlezen. En misschien kun je het topic even aanpassen? Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar ik wijs je hier wel even op, aangezien je op de manier het risico loopt dat het topic gelsoten wordt door een moderator. En dat is, denk ik, ook niet helemaal je bedoeling.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:42

jeeeminee.. Moet niet gekker worden.. Dan zijn we hier aan t brullen over de mensen die hun paarden mishandelen..

Deze mensen, die het toelaten dat hun paarden andere mensen mishandelen (en wss voor de rest van t leven verminken) die mag je van mij ook een goed aanpakken.. Zijn ze GESTOORD????

Arm meisje, ik hoop dat alles goed komt..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:49

nine1987 schreef:
Deze mensen, die het toelaten dat hun paarden andere mensen mishandelen (en wss voor de rest van t leven verminken) die mag je van mij ook een goed aanpakken.. Zijn ze GESTOORD????

Gezien het verhaal is er een grote kans dat het hier om jonge meisjes (denk 11-15) gaat die bang zijn dat ze straf zullen krijgen... En ik vermoed dat meiden van deze leeftijd A) niet weten dat het wegrijden na een ongeluk stafbaar is en B) dat ze niet het overzicht hebben over de consequentes en C) ze uit angst en schrik niets hebben gezegd. Het blijft verschrikkelijk! Daar niet van, maar of dit echt monsters zijn, daar zet ik mijn vraagtekens bij.

Vooralsnog neemt dat niet weg dat ze een klein meisje ernstige verwond hebben en geen hulp hebben geleverd, en dat er nu een meiske is dat voor het leven getekend is, lichamelijk in haar gezicht, maar ook emotioneel!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:56

Sorry, maar met die leeftijd kun je ook nadenken.. Dit kan gewoon niet.. Hoe oud je ook bent.. En welke ouder laat zijn kind van zo jong alleen buiten rijden?? Dat is vragen om problemen..

En eerlijk gezegd denk ik van niet.. Ik denk toch echt dat dat al oudere ruiters zijn.. Als je zo jong bent KUN je zoiets gewoon niet voor je houden..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 05:33

Ik hoop dat het Franice goed hersteld van haar verwondingen en dat de daders (welke leeftijd dan ook) zich zullen melden bij de politie zodat er een goed onderzoek gedaan kan worden en dat de waarheid op tafel komt.

Ik wens het meisje en familie heel veel sterkte Y;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 05:42

De beginpost is aangepast met een uitgebreide tekst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 05:45

Wordt een soapserie zo...

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 05:47

ach jeetje... het arme kind zeg!
Wat een walgelijke reactie van de ruiters zeg!!
Ik hoop dat ze spoedig gevonden worden!

uitgebreide text geeft toch wat meer duidelijkheid ...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 05:49

er kan altijd iets gebeuren maar als ruiter gewoon weggaan is natuurlijk wel heel schofterig. Hopelijk kunnen de ruiters gestraft worden.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:10

MLoeser schreef:
Ik hoop van harte dat de ruiters geen jonge kinderen zijn, maar ik vrees het ergste :n

Het zijn volwassenen, staat in de post.

Echt vreselijk.. Zulke mensen zijn een paard niet waardig! Dat arme meisje.

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:21

sorry hoor hoe asociaal ben je zeg om zo maar door telopen met je paard.
als iemand valt vraag je nog of die persoon wat heeft.
sorry geen woorden voor. :( hoop dat het meisje er verder niks aan overhoudt.
ze is gelijk al haar vertrouwen kwijt in mens en dier bha.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:28

waar gaat het heen in deze wereld
wens het meisje heel veel beterschap en dat ze goed mag herstellen
voor de ruiters hoop ik dat ze snel opgepakt worden

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:43

Esmeralda schreef:
waar gaat het heen in deze wereld
wens het meisje heel veel beterschap en dat ze goed mag herstellen
voor de ruiters hoop ik dat ze snel opgepakt worden

Ik sluit me hier geheel bij aan.

Als deze ruiters al niks geven om een gewond kind, wil er niet aan denken hoe ze dan met hun dieren omgaan :n

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:45

Aan de andere kant, weet je natuurlijk ook niet waarom het paard trapte. Misschien waren ze de ruiters wel aan het treiteren, en was het paard het zat. Als dat er in had gestaan, was het dan nog onterecht geweest?
Tijdens een buitenrit ben ik ook eens getreiterd door twee meisjes op kleine fietsen die expres vlak achter mijn paard aan reden omdat ik juist nadrukkelijk had gezegd dat niet te doen. Als mijn paard toen uit gehaald tja...

Maar eerlijk is eerlijk, ik was dan wel gestopt om te kijken van goh, leef je nog? Gewoon door rijden is hoe dan ook niet netjes. :) alleen nu horen we maar (weer) 1 kan van het verhaal.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 06:45

Jeetje mina zeg, dat arme meiske. Echt zo aso dat die mensen door zijn gereden. Ik hoop dat ze gepakt worden. Kunnen ze geen shot van de camera vrij geven met die ruiters erop ofzo ? Misschien dat iemand ze herkend.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:07

xxelviraxx schreef:
Kunnen ze geen shot van de camera vrij geven met die ruiters erop ofzo ? Misschien dat iemand ze herkend.

Zie openingspost, er zijn beelden van de paarden + ruiters.

Wat vreselijk asociaal om door te rijden. De andere kant van het verhaal is natuurlijk nog niet bekend, maar als je paard een kind in haar gezicht trapt kan je gewoon niet doorrijden. Ze had net zo goed dood kunnen zijn. Dat kind is nu voor haar leven getekend. Op deze leeftijd tanden kwijtraken (melkgebit is al deels gewisseld voor blijvende gebit) is vreselijk, ze zal nu een gedeeltelijke prothese moeten en (als het bot niet te zwaar beschadigd is) over een paar jaar implantaten.

Ik heb helaas ervaring met dergelijke aso's. Vorig jaar op een wedstrijd ben ik ook geslagen. Dit door een paard dat veel te dicht langs me heen gestuurd werd. Op dat moment stond ik een Z-ring af te sluiten en de bewuste amazone reed vlak langs de buitenkant van de ring. Ze riep 'sorry' achterom, maar is ook gewoon doorgereden. Het was op een losrijdterrein waar maximaal 10-15 combinaties rondreden, maar door de schrik en pijn wist ik niet meer wie het was. Ik heb maanden met een lelijk blauw bovenbeen gelopen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:09

Erm meiske, maar ik vind het hele verhaal wat ze evrtellen wel een en al klaagzang en het eindigt in een bijna racitsische bedreiging naar hun, of dat nu klopt, geen idee vreemde verhouding hebben......

Als je kind echt zo verwond is stop je toch niet nog een keer om verhaal te halen want je kon ook niet op de ambulance wachten, vind het wel een beetje een vreemde stuatie

JAmmer dat bde ruiters in kwestie niet zijn gestopt, dit kan altijd gebeuren, maar hulp bieden is dan wel het miste wat je kan doen.......vreselijk asociaal.

Ik vraag me alleen of of een paard echt gebeten heeft, dat is wel zo raar, een paard wat trapt en bijt op straat?
Ik ben echt erg benieuwd naar het verhaal van de ruiters, wat er gebeurt is?!?!?

Ik zie o verigens geen afbeeldingen van de ruiter??
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 28-06-11 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:12

Schandalig, wat deze ruiters hier deden of juist niet deden is het eerder.
Ik hoop dat het meisje goed herstelt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:27

Wat verschrikkelijk .... geen woorden voor..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:39

Roane schreef:
Aan de andere kant, weet je natuurlijk ook niet waarom het paard trapte. Misschien waren ze de ruiters wel aan het treiteren, en was het paard het zat. Als dat er in had gestaan, was het dan nog onterecht geweest?

Ja natuurlijk ws het dan ook 'onterecht', het is nooit te verantwoorden dat je paard de kaken van een kind (ook niet van een extreem domme) breekt door een schop uit te delen. En al helemaal niet dat je dan doorrijdt (maar goed, dat zei je al dat zou je niet doen). Als er etterbakken rondlopen heb je helaas geen keus, dit soort risico's mag je gewoon niet nemen, een paard blijft toch een potentieel moordwapen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:57

Godver wat een stel idioten!
Ze zullen er vast uit de buurt komen, ik hoop hier maar dat manegehouders, pensionhouders extra alert zijn en de ruiters herkennen om vervolgens een tip neer te leggen bij de politie of medestalgenoten die ze herkennen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:01

Moet eerlijk zeggen dat ik het maar een vreemd verhaal vindt. Ofwel heeft de journalist het maar half begrepen of er klopt ergens iets niet. Een paard gaat niet zomaar uit het niets een mens of soortgenoot bijten of slaan.