Groot ongeluk op A 28

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crystal1987

Berichten: 15
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:49

jeetje!! Het zal je maar gebeuren!!! Ik zou echt niet weten wat ik moest doen!!!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:59

ik zou ook niet weten wat ik moest doen wat is er daarna met het paard gebeurd?? weten jullie dat??

Fabjuhlover

Berichten: 1893
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Huis ter Heide (Zeist)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 21:59

Dat zou ik idd ook wel willen weten, wat er daarna met het paard gebeurd is. Het is erg natuurlijk, maar je weet dat als je de weg op gaat je kans maakt op zoiets, maar kijk, het hele leven zit vol met dit soort gevaren, ik bedoel, 1 dode valt nog wel mee bij zo'n groot ongeluk als dit, het IS vreselijk... maar dat is het altijd!!!! En ja, ik schrok wel een beetje maar was niet echt verrast, zeker niet als je naar de weersomstandigheden kijkt, ik zag het en zei meteen: "oooh wat erg voor dat paard! Hoest met het paard" enzo. maja, ik vind het ook verschrikkelijk, maar je kunt ook thuis op de bank blijven zitten natuurlijk...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:02

hi het is onze manege eigenaar van de trailer maar het verhaal zo is dat hier staat beschreven klopt niet er was voor de trailer al een botsing waardoor hun moesten uitwijken en daar klapte die motorrijders weer onder en de gene die erbij stond was niet van het paard.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:04

het paard mankeert trouwens helemaal niets alleen hij was in een shock en de eigenaren waren helemaal gestresst zou ik ook zijn als ik hun was

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:31

Het was inderdaad een enorme chaos. Ik woon langs de A28 vlak bij waar het is gebeurd.Ik werd op een nare manier gewekt.
Sirenes van ambulances, brandweer en politie loeiden langs ons huis. Erg beangstigend. Het gebeurd natuurlijk wel vaker, maar toen ik naar buiten keek zag ik dat het erg mistig was en ik wist dat de super bikes in Assen waren, dus het was voor mij wel duidelijk dat het heel ernstig was. Tot ong. 13:15 reden er geen auto's meer over de A28 richting Meppel. Ik zag de eerste beelden eigenlijk pas op TV. Ik hou niet van ramptoerisme en ben dus niet wezen kijken. Op TV oost zag je ook de beelden van het paard toen het uit de trailer kwam, wonder boven wonder mankeerde hem zo op het eerste gezicht niets. Later die dag toen alle motoren uit Assen weer terug kwamen stonden er bij ons op de parallelweg veel mensen te kijken naar de motoren en toen is er voor ons huis ook nog weer iemand aangereden, hij werd ook met de ambulance afgevoerd, maar het leek wel mee te vallen. Al met al dus een vreselijke dag, zeker voor de familie van de omgekomen motorrijder en ook voor de mensen die nog in kritieke toestand in het ziekenhuis liggen en hun familie en voor alle betrokkenen bij het ongeluk. Er stond op de voorpagina van de Zwolse courant een foto van het ongeluk met op de voorgrond twee motorrijders die hand in hand verslagen toekeken hoe de politie, brandweer en ambulance medewerkers hun werk deden. Verschrikkelijk.

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 23:53

Ben achteraf gelukkig dat mijn man geen vrij kon krijgen anders was die ook om dat tijdstip die kant op gegaan met de motor. Onze vrienden waren er gelukkig al langs maar ik heb ze wel even gebeld toen ik al die toestanden over de scanner hoorde. Vreselijk. Die rotmist ook... Op dat punt is het al snel mistig en je komt dan net uit Zwolle waar het niet zo erg mistig is. Rotpunt is het... Voor alle betrokkenen een ware nachtmerrie.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 06:22

missy_m"]
[quote="SANEX schreef:
Ik vraag me af of dat paard ooit weer met gemak op een trailer stapt, die zal wel behoorlijk geschrokken zijn.



Ik heb het idee dat veel van jullie eerst aan het lot van het paard en zn eigenaar denken (die natuurlijk ook flink geschrokken zijn). Maar bij zo'n ongeluk gaat mijn eerste gedachte toch echt naar naar de overleden motorrijder en zijn familie Scheve mond Echt verschrikkelijk..
[/quote]

nou inderdaad!
ik dacht precies hetzelfde!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 07:55

Beste mensen,

Hoewel ik niet al jullie reacties hier gelezen heb, wil ik hierbij toch even reageren namens enkelen direct bij de kettingbotsing betrokken mensen die met een grote Chevrolet Blazer (goud met bruin kleurig!)met daaraan gekoppeld een paardentrailer onderweg waren naar een APHC wedstrijd te Tolbert. In de trailer bevond zich de appaloosahengst Lena's Little Luke een afstammeling van Ima Little Lena, onder de westernruiters waarschijnlijk wel bekend.

Onderweg bleek dat enkele motorrijders die de combinatie eerder hadden ingehaald om onbekende reden onderuit zijn gegaan. Een vrachtwagen en ook twee auto's hebben getracht om de motorrijders te ontwijken. Ook de combinatie heeft de motorrijders kunnen ontwijken en is recht tot stilstand gekomen. Om een lang verhaal kort te maken is een zwarte personenauto vervolgens tegen de vrachtwagen aangereden en kort daarna zijn er twee motorrijders achter in de trailer gereden waardoor de Chevrolet enkele meters naar voren is geduwd en de trailer met trekhaak en al door de klap van de Chevrolet is losgebroken en tegen de zwarte auto is beland. Neem van ons aan dat de trailer wel degelijk goed gezekerd was en het hier ging om een goedgekeurde trekhaak. Op de beelden en de foto's lijkt het alsof de trailer bij de zwarte personenauto hoort, waardoor er nu allemaal indianenverhalen de wereld in worden gebracht.

Ik zal jullie de rest van de details besparen, maar ik kan jullie wel vertellen dat de inzittenden van de Chevrolet er zelfs met gevaar voor eigen leven alles aan gedaan hebben om meer ongelukken te voorkomen. Een van hen is bijvoorbeeld direct bij het stilstaan uit de auto gesprongen en is over de snelweg teruggerend om het aankomende verkeer te waarschuwen. De anderen hebben geholpen slachtoffers uit auto's te halen en de brand te blussen die in de zwarte auto was ontstaan. Het is voor hun allen bijzonder zuur dat in de media wordt gesuggereerd dat zij met een ongezekerde trailer de kettingbotsing hebben veroorzaakt. Reden waarom ik hier met hun toestemming probeer het een en ander recht te zetten.

Wij van de manege zijn echt enorm blij dat de 5 inzittenden ongedeerd thuis zijn gekomen. Lena's Little Luke heeft heel wat te stellen gehad in de trailer die door de botsing een stuk kleiner was geworden. Zo is hij door de botsing van de motorijder onderuit gegaan, heeft hij een salto gemaakt en is hij met zijn hoofd door het dak van de trailer heen gekomen. Wonder boven wonder staat hij op het oog vrijwel ongedeerd op stal.

Het onderzoek naar het ontstaan van de kettingbotsing is zover mij op dit moment bekend nog niet afgerond. De media hebben dus een eigen interpretatie van het gebeuren naar buiten gebracht. Namens de slachtoffers die door het hele gebeuren al aardig getraumatiseerd zijn verzoek ik jullie met klem het bovenstaande verhaal goed te lezen en en suggestieve opmerkingen over niet gezekerde trailers achterwege te halen. Hiermee brengen jullie onnodig leed toe aan de mensen die hierbij betrokken zijn geweest. Ook wens ik Steef, Karin, Marion, Sanne en Madelein heel veel sterkte toe met het verwerken van dit alles en hoop dat de media het een en ander wil rectificeren.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 08:10

en zo zie je maar weer hoe onzorgvuldig berichtgeving kan zijn. In 1e instantie was er ook gemeld dat de trailer was losgeraakt bij een uitwijkmanoeuvre ivm een ongeluk.

Sterkte voor je stalgenoten en hun paard!

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:23

Sterkte voor je stalgenoten en het paard, Montreux, ik ben blij dat ik nu (eindelijk) de ware toedracht weet na al die onzinverhalen in de pers

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:23

Ik zal de reacties hier zeker aan de betrokkenen doorgeven. Hoewel we gisteren de media benaderd hebben over hun onzorgvuldige verslaggeving is het nog maar de vraag of het een en ander gerectificeerd zal worden. Overigens gaan onze gedachten ook uit naar de nabestaanden van de overledene en de overige slachtoffers. Heel veel sterkte toegewenst!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:33

Ik blijf het een afschuwelijke nachtmerrie vinden...

Wel fijn dat hier het een en ander wordt toegelicht, heel veel sterkte voor alle betrokkenen toegewenst!

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 08:56

Hierover kan ik mij dus kwaad maken Boos! . Waarom achterhalen die journalisten nooit eens de ware toedracht voor hun artikelen. Als het maar sensatie oplevert. Ik snapte het ook al niet hoe een trailer van de haak kon. Nu dus wel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:26

Bedankt voor je heldere uitleg, Montreux! En heel veel sterkte voor je stalgenoten, ik hoop dat het paard er uiteindelijk ook niets ernstigs aan heeft overgehouden!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:49

Het paard krijgt voorlopig pijnstillers omdat hij een enorme klap heeft gemaakt en zijn spieren ook een aardige opdonder hebben gehad. Om nog maar te zwijgen van de enorme hoofdpijn die hij er aan overgehouden moet hebben. Het is misschien wel goed te vertellen dat hij ter plaatse door een veearts ook het een en ander toegediend heeft gekregen. Maar op verzoek van de eigenaar niet te zwaar omdat hij natuurlijk nog overgeladen moest worden. Onderweg naar huis is de eigen veearst gebeld en die heeft het paard op de manege staan opwachten en meteen onderzocht. De mensen zijn door verder door de aanwezige manegeklanten opgevangen.

Toen ik gisteren op stal was liep Luke net los in de grote baan en zag ik hem in een sukkeldrafje voorbij komen. Hij heeft ook heerlijk liggen rollen. Zover ik het nu kan beoordelen maakt hij het naar omstandigheden dus redelijk goed.

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:06

Bedankt voor de uitleg van de ware toedracht van deze "nachtmerrie". Een gebeuren, waar je niet direkt steeds bij stilstaat totdat het je overkomt. Heb zelf twee maal echte marzel gehad. Bij nooddorp net na de oprit een plotseling ontstane kettingbotsing met rondvliegen glas en metaal en net een gaatje vinden door de vluchtstrook en een Duitser met een grote mercedes en een oude kipcaravan met grote snelheid ons passerend en op een 30 meter voor ons de vangrail invliegend en wij konden hem net ontwijken. Deze gebeurtenissen komen dan terug, als je dit leest. Succes met het paard, deze zal ongetwijfeld zijn gang weer vinden met goede begeleiding.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 10:39

vreselijk verhaal dus he!!!! die trailer moet toch op de een of andere manier niet goed vast hebben gezetten echt vreselijk ik kaner niets anders iover zeggen

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:05

gracia, sorry maar jouw reactie wekt misschien wel onbedoeld toch een beetje boosheid Boos! bij mij op. mijn reactie was er mede op gericht uit te leggen dat er niets mis was met de manier waarop de trailer gezekerd was. Door de snelheid en de kracht waarop de twee motorrijders op de trailer zijn ingereden is deze met trekhaak en al afgebroken. Zowel de trailer, de Chevrolet Blazer (dit is dus een grote Van!) als de trekhaak waren allen goedgekeurd en goed bevestigd! De eerste motorrijder heeft het ongeluk niet overleefd. En zonder luguber te willen zijn , je wil niet weten wat er van die persoon onder de trailer is overgebleven. Denk dus alsjeblieft na voordat je deze uitspraken doet. Je kwetst hier (nogmaals wellicht onbedoeld) wel mensen mee.

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 12:40

Wat een verschrikking! Mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers/familieleden, ook de betrokkenen bij dit ongeluk zullen zeer geschrokken/getraumatiseerd zijn.
Ik probeer zelf ook altijd zo veilig mogelijk op pad te gaan, maar we zijn met meerdere weggebruikers en zo zie je maar, dat een ongeluk in een kein hoekje zit, met (jammer genoeg) vaak grote gevolgen.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:56

bedankt montreux voor je heldere uitleg,
ik dacht ook al dat het verhaal wel anders zou moeten zijn,
echt erg voor het paard, maar gelukkig dat het daar wel 'goed' mee gaat,
de andere zwaargewonde motorrijder is vannacht overleden, er zijn dus 2 doden gevallen,
wens iedereen die betrokken was bij het ongeluk maar veel sterkte van me.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:01

ik woon er vlak bij!!! we reden er voorbij!! t was echt nie goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:16

QuijoSavan schreef:
Gelukkig stond dr geen paard in, dan was de trailer misschien wel op de moterrijder geklapt...omdat de trailer dan zwaarder was, maar raar dat die trailer is losgeraakt....


Citaat:
Het paard in de trailer mankeerde niets

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:40

SuperRoos schreef:
bedankt montreux voor je heldere uitleg,
ik dacht ook al dat het verhaal wel anders zou moeten zijn,
echt erg voor het paard, maar gelukkig dat het daar wel 'goed' mee gaat,
de andere zwaargewonde motorrijder is vannacht overleden, er zijn dus 2 doden gevallen,
wens iedereen die betrokken was bij het ongeluk maar veel sterkte van me.


Jeetje dus toch nog een tweede overleden slachtoffer...

Echt erg.
Scheve mond

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:32

ik zag het smorgens ook in de metro staan.
ik wist niet dat er ook nog een 2 motorrijder was overleden, echt heel erg.

fijn dat je je verhaal hebt geplaatst Montreux. het maakt het allemaal een stuk duidelijker.

en let maar niet teveel op het bericht van graciaxxx, ze zal het vast niet verkeerd bedoelen. sommige mensen lezen nou eenmaal niet verder dan het eerste bericht en hebben dan al gelijk een mening/conclusie klaar