Fenn

Het eerste logo van Bokt
Daar zijn we weer, traditiegetrouw een paar dagen later dan de tiende van de maand, met een lijst uit de geschiedenis van Bokt, en omdat we de tiende verjaardag al zijn gepasseerd hebben we zelfs elf onderwerpen. Dit keer hebben we bekeken wat nu het eerste is waar Bokkers mee bezig zijn op de verjaardag van Bokt. Er zijn gevarieerde onderwerpen uitgekomen, die erg goed laten zien wat er nu belangrijk is op Bokt. Zin en onzin, jong en oud, paard en het leven daarbuiten, aan dit overzicht is te zien dat overal over gepraat wordt.
- 1.

[LZP] Hallo allemaal
In dit topic werd ook Julius geïntroduceerd:
Heike schreef:haai Iris.
Er zullen vast veel onzin berichtjes komen Dat hou je niet tegen denk en en och in het begin moeten er wel wat meer berichten komen hoor.
Alleen paardenpraat is voor praat over paarden.
Leuk he dat je de eerste bent!
Wat vind je trouwens van het plaatje links boven. dat is Julius
Doeg heike
- 2.
Desiree schreef:misschien of-topic misschien, maar uit het verlengde van deze:
Als je geld nodig had, zou je dan in de playboy willen staan?
[KH] Wat een eer
Maar één bokker voelde zich waardig genoeg om hier op te antwoorden.
- 3.
[LZP] nieuwe politieke voorstellen mbt integratie
- 4.
[JH] helpp!!! Frans morgen....
Een proefwerk Frans waarbij de grote tip is:
Peach schreef:LEREN!!!gewoon een half uurtje leren, dan paar minuutjes pauze. En dan weer een half uur leren, pauze, leren, grote pauze(van een uurtje ongeveer) , leren, enz....zo doe ik het meestal
om te gaan leren

- 5.
[ITP] Échte actie foto's
- 6.
Bokt is vijf en het allereerste topic bevat een vraag:
[VSW] verzekering..?
De TS werd geholpen met goede informatie en zo bewijst Bokt op z'n verjaardag weer een dienst aan een trouwe bokker.
- 7.
[NH] Wie gaat er nog meer naar Noordbrink??
Helaas is er geen antwoord, maar we hopen dat de cursus alsnog gezellig is geweest.
- 8.
[MW] Wat moet ik nou met mezelf aan?
Ook dit keer helpt Bokt een gebruiker door een plek te zijn waar iemand haar verhaal van zich af kan schrijven.
- 9.
[ON] De Tweede Kamer moet vuurwerkverbod bespreken
- 10.
[F-AM] ontstaan nieuwe hengstenlijnen
Ontstaan er nog eigenlijk nieuwe legendarische hengsten?
Bucephalus schreef:Ik denk dat het afhankelijk is van hoe je het bekijkt.
Je hebt stamvaders en -moeders. De goedgekeurde hengsten zijn eigenlijk allemaal terug te brengen naar een handjevol paarden. Meer omdat die fokkerij al erg oud is en de pedigrees werden bijgehouden. Voor de merries geldt dit eigenlijk niet, behalve dan bij het Arabische volbloedstamboek dat meer matriarchaal is opgezet.
Het heeft naar mijn mening niet zoveel zin om nog terug te grijpen op dat volbloedsysteem en die paar stamvaders te projecteren op de huidige tijd. Dan zouden de lijnen erg beperkt blijven.
Naar mijn idee is het beter om eens te kijken welke hengsten / merries er aan het begin staan van een nieuwe succesvolle tak. Dan kun je best spreken van een nieuwe lijn. Dat verhoogt de duidelijkheid ook en is voor de fokkers eenvoudiger. De term stempelhengsten dekt ook de lading niet als het gaat om lijnen.
- 11.
Op de tiende verjaardag van Bokt begint zo rond twaalf uur ook een paardendiscussie:
[RT-P] Nog meer rechtsgebogen paarden die staart links dragen?
Weer een goede vraag waar verscheidene bokkers over na gaan denken.