Matthias Alexander Rath en Totilas. foto: www.sjoert.com
Wel de winst, maar nog niet geheel een combinatie. Dat leverde samengevat het debuut van Matthias-Alexander Rath en Totilas op deze middag in München. In een matig bezet veld won het duo met 76,79% overduidelijk de Grand Prix van de driesterrentour. Geheel gestroomlijnd verliep het onder een enorme belangstelling verreden eerste optreden niet. Mogelijk was het spanning bij Rath, maar de ongedwongenheid die we kennen van Gal met Totilas straalde er nog niet van af. Rath hield in verschillende onderdelen de handrem er op, kreeg wat aanleuningsproblemen in de passage, reed de eners matig doorgesprongen en zette de pirouettes wel erg klein in. Glimpjes van klasse (onder andere de drafappuyementen en de tweede piaffe-passagetour) waren daarentegen ook voldoende aanwezig en tegenvallend kon het geheel zeker niet genoemd worden.
De publieke belangstelling brak alvast alle records voor een Grand Prix op dit niveau. Een uur voordat de combinatie in de losrijdbaan verscheen stond er een welkomscomité van ongeveer duizend mensen, dat al rap uitgroeide tot een veelvoud hiervan op het moment dat Rath ontspannen stappend de baan inkwam. Het losrijden van de 26-jarige Duitser was vooral gericht op het behouden van de ontspanning, iets wat Totilas goed afging maar voor Rath een hels karwei moet zijn geweest met alle ogen en camera's op hem gericht. Morgen gaat de combinatie op voor hun tweede optreden in de Grand Prix Spécial.
Ik ben ook zo benieuwd! En ik moet toegeven dat ik na alle "excuses" flink sceptisch was, maar naar aanleiding van wat ik lees, moet ik zeggen dat ik ongelijk had.
De punten die volgens de OP niet perfect waren, lijken mij niet meer dan logisch. Het is immers pas net een combinatie.
Wat goed zeg ! Ben ook heel benieuwd naar een filmpje !
MacavityL
Geplaatst: 02-06-11 16:08
Ayasha schreef:
Mooi zo Rath! Ik blijf respect hebben voor hoe hij op zijn leeftijd om gaat met al die druk en belangstelling!
Ben ik het helemaal mee eens; als ruiter heeft hij nog niet de ervaring die Gal heeft en als combinatie hebben ze nog niet de ervaring die Gal met Totilas had.
Mooie score voor een debuut, ik ben benieuwd hoe de combinatie het gaat doen in de toekomst!
Feria
Geplaatst: 02-06-11 16:10
Er zaten best mooie stukken in hoor Ben echt aangenaam verrast door dit duo! Heerlijk om Totilas terug aan het werk te zien, ook al was het niet perfect
HorseTimeXL
Geplaatst: 02-06-11 16:10
Het blijft wennen vindt ik om een andere ruiter op totilas te zien, maar ondanks dat heeft hij het knap gedaan voor een eerste keer.
Poeh wat moet dat heftig zijn geweest voor Rath. Vooral als je bedenkt hoe stressvol een simpel regionaal concoursje al is voor de meeste ruiters met een gewoon paard waar niemand iets van verwacht..
Debuut zal hem toch wel enigzins zelfvertrouwen geven en het is voor beiden te hopen dat ze snel een team vormen.
Chaos
Geplaatst: 02-06-11 16:13
Hartstikke goed gedaan!
Silence
Ik vind dat ie zich goed staande heeft gehouden gekeken naar alles wat hij te verduren heeft gekregen en nu nog krijgt. Hopelijk zien mensen nu in dat ze ook deze combi een kans moeten geven en open staan voor deze nieuwe combi zonder op alles af te geven wat hij doet.
X_Linz_X
Geplaatst: 02-06-11 16:16
goed van hem!
apple01
Geplaatst: 02-06-11 16:17
Het filmpje werkt niet goed
Chaos
Geplaatst: 02-06-11 16:17
Jawel maar hij moet heeeeeeel lang doorladen.
Staat eronder. Mét humor!
Press Pause-button. Take a glass of wine, and voila.
Sasqiua
Geplaatst: 02-06-11 16:38
Ik heb wel respect voor Rath, hoor! Je moet het maar even durfen! (en doen!)
FeLaRe
Geplaatst: 02-06-11 16:44
Ga mijn glas met wijn maar halen ( de tip van de video )
Renee1990
Geplaatst: 02-06-11 16:44
dat op pauze en verder wil maar niet helpen
Renee1990
Geplaatst: 02-06-11 16:46
scheepie schreef:
Ga mijn glas met wijn maar halen ( de tip van de video )
zou ik ook doen hij ging net al een beetje verder bij mij!
Juut
Geplaatst: 02-06-11 16:46
Ik ben ook met een wijntje bezig Maar goed dat hij eindelijk gestart is na alle drama!