Uitslag 1 april puzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Uitslag 1 april puzzels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 08:20

1 april.. op FZ startte op 12 maart al een topic over 'de grap' van 2011. Bij de teammies begon het 1 april gevoel begin februari al te kriebelen. Achter de schermen werden de gekste ideeen verzonnen. Ideeen zoals automatische bans voor vijf minuten tot aan nieuwsberichten over Edward die Totilas weer zou gaan rijden vlogen heen en weer. Uiteindelijk werd besloten voor puzzels te gaan. Dribbel had hier al een voorzetje voor gegeven door de bokkers in het [FZ] 1 April grap dit jaar? topic flink aan het (denk)werk te zetten.

De puzzels waren redelijk vlot in elkaar gedraaid, maar wat als er een puzzel goed was opgelost? Er werd besloten om per goed antwoord op een puzzel de betreffende bokker een kleurtje te geven. Op de avond van 31 maart werden de laatste organisatorische dingen geregeld zoals het verdelen van de spreekwoorden over de teammies en het openen van e-mailadres voor de juiste inzendingen. Er werd besloten dat de ultieme prijswinnaars in aanmerking kwamen als zij alle drie de puzzels correct hadden opgelost. Wij waren klaar voor 1 april!

De vrijdagochtend begon rustig.. Maar als snel waren we keihard aan het werk om mailtjes af te handelen en gebruikers te verven. En dan waren er ook nog de smilies... Daar waren de teammies ook niet van op de hoogte :D Het leek het beheer (Eline en Bart) wel een leuk idee om de wens van dit topic [FZ] De paarden smiley..... ;) in vervulling te laten gaan... Ook de teammies begrepen hun eigen getypte berichten met smileys niet meer :') We zagen ook regelmatig reacties van mensen voorbijkomen die aangaven nu te begrijpen waarom er zulke strenge regels voor smileys zijn (liefst maar 15 pixels hoog, beetje in Boktstijl) en een hoop suggesties uit het topic op forumzaken afvielen. Maar zoals beloofd hebben we er ééntje uitgekozen voor vast, en die is gemaakt door Marion_ en vanaf vanavond door iedereen te gebruiken: /3

Tijdens het afhandelen van de mailtjes was er soms ook wat verwarring over welk antwoord juist was of niet, maar de mailtjes bleven binnenkomen, en het verven kostte ook wat tijd. Soms zaten we met een aantal personen tegelijk in de mailbox en konden we het nog niet bijhouden.. En sommige bokkers hebben wel 3x een mail terug gehad of een antwoord goed of fout was :') er zat namelijk vertraging in de inbox.

Al met al hebben wij ons goed vermaakt 1 april. Nog even wat leuke cijfertjes/quotes op een rijtje:
- Er zijn op 1 april 717 (!) emails binnen gekomen. Dit leidde er zelfs toe dat rond elf uur s avonds wij een melding ontvingen van Gmail dat het account geblokkeerd werd omdat ze dachten dat we aan het spammen waren:
Citaat:
Om spam tegen te gaan en misbruik te voorkomen, wordt je account tijdelijk door Google uitgeschakeld als je berichten verzendt naar meer dan 500 ontvangers of als je een groot aantal berichten verzendt die niet kunnen worden bezorgd. Als je een POP- of IMAP-client gebruikt (bijvoorbeeld Microsoft Outlook of Apple Mail), mag je berichten naar slechts honderd mensen tegelijk verzenden. Je account wordt binnen 24 uur opnieuw geactiveerd.

- In totaal hebben 192 personen puzzel 1 goed beantwoord, 157 personen puzzel 2 en 97 personen puzzel 3.
- De eerste inzending kwam binnen rond half 2 s nachts op 1 april
- De laatste inzending die is meegeteld kwam binnen om 00.06 op 2 april.
- Rond 10 uur werd de eerste bokker geverft:
Iris82 schreef:
Karuna, je ziet zo bleek. :')

Het viel ons op dat de antwoorden voor puzzel 1 en 2 al vroeg binnen kwamen, puzzel drie liet wat langer op zich wachten:
Chica schreef:
Degene die als eerste de 3de puzzel kraakt, die verdiend echt wat :j

We hebben overigens ook erg gelachen om de slagzinnen die werden ingestuurd voor puzzel 3. Als snel zagen wij aan de antwoorden dat bokkers onderling contact hadden. Zo werden er opeens slagzinnen ingestuurd met het woord 'twisten' er in, terwijl dit woord helemaal in geen enkel spreekwoord voor kwam :')

2 en 3 april zijn gebruikt om de mailbox te inventariseren, alle antwoorden nog eens na te lopen en te bekijken welke bokkers alle drie de puzzels goed hadden. Uiteindelijk zijn via een achter de schermen stemtopic de vijf winnaars gekozen:

Bokker
  1. Sanne100: "Het Paard, mijn lust en mijn leven daarom mag bokt.nl een feestje geven omdat al 10 jaar, houdt dat goed in de gaten, je hier samen zo vaak je maar wil over paarden kunt praten, over smaak valt niet te kissebissen, maar na deze 10 jaar kan niemand bokt.nl meer missen."
  2. No_Worries: "Omdat wij al 10 jaar vaak samen praten over het paard groot of klein, verdient iedereen daarom een feestje in de zonneschijn!"
  3. Lien2: "Paard, feestje, zonneschijn of eigenlijk niks, dit is waar wij vaak samen over praten. Daarom kan iedereen het Bokken al 10 jaar niet laten!"
  4. Ylva "Iedereen kan er samen over paarden praten en daarom wordt de Efteling een feestje, maar omdat regen vaak zo zielig is, bestellen we zonneschijn voor het beestje."
  5. Datjaa "Omdat wij op bokt.nl al 10 jaar lang van paarden houden, zijn er ook alweer 10 jaren incl. 1-april-grappen verstreken. Daarom is het tijd voor een feestje! Na al maanden in spanning te hebben gezeten, samen hebben getwist en gepraat over de grap van het jaar, moeten wij op 1-april puzzels oplossen! Deze actie mag bokt vaker doen!"

En natuurlijk Sani, die ons als eerste de oplossing van de derde puzzel stuurde. O ja... de prijs :D De zes winnaars krijgen een heus Boktpetje. Heb je gewonnen? Met de winnaars zal per PB contact worden opgenomen om de prijs te doen toekomen.

Ennuh.. wij hebben een leuke 1 april gehad, we hopen jullie ook!

Edit: de uitslag van de derde puzzel hadden jullie nog tegoed:

Citaat:
Zoek in de onderschriften van teamleden naar spreekwoorden. Alle spreekwoorden compleet? Zet ze dan op alfabetische volgorde op basis van de eerste letter van het eerste woord. Indien een beginletter twee keer voorkomt: kijk dan naar de tweede letter, enzovoort.

Neem vervolgens de volgende woorden uit de zinnen:
- Zin 1: het vijfde woord
- Zin 2: het achtste woord
- Zin 3: het laatste woord
- Zin 4: het laatste woord
- Zin 5: het eerste woord
- Zin 6: het laatste woord
- Zin 7: het eerste woord
- Zin 8: het derde woord
- Zin 9: het derde woord

Gebruik deze negen woorden als basis om een zo origineel mogelijke slagzin te maken (je mag zelf woorden toevoegen!), stuur je slagzin naar …. En win een leuke prijs!

Spreekwoorden:
Als het hooi het paard volgt dan wil het gegeten zijn Jans & Neej
Als je tevreden bent ben je gelukkig omdat je niets te wensen hebt. nadia en Iefke
Elk waarom heeft zijn daarom Leo & Eline
Hij heeft een beestje na een feestje. Iris en SanderD
Iedereen heeft zijn eigen smaak. Fenn(Iedereen heeft), Neonlight (zijn eigen smaak)
Na regen komt zonneschijn Sica: Na regen, Sans6.... komt zonneschijn
Praten en breien zeggen de meisjes van Leien Marieke_k (praten en breien) & Pluttersput (zeggen de meisjes van Leien)
Samen uit, samen thuis Rock (samen uit), Nicole288 (samen thuis)
Zij zijn vaak minder rijk en belangrijk dan je denkt. Leonoor (zij zijn vaak minder rijk) Petraaken (en belangrijk dan je denkt.)

Woorden slagzin: paard, feestje, iedereen, samen, zonneschijn, praten, daarom, omdat, vaak

LynnDenise

Re: Uitslag 1 april puzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:28

Leuke slagzinnen! Hier hebben jullie vast een hoop werk aan gehad.
Ben benieuwd naar de smiley.
Jullie hebben 1 april weer tot een 'dag om nooit te vergeten' gemaakt.

Winnaars; gefeliciteerd!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:31

*\o/* Yeah ik heb zowaar een Bokt-petje gewonnen *\o/* Blauw staat me toch beter dan roze :))

Het was zeker een geslaagde 1 april, teammies bedankt voor alle tijd en moeite die jullie erin gestoken hebben!

student

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:35

Ik vond het echt geweldig om de puzzels te maken! (al had ik de antwoorden niet opgestuurd)

Winnaars van harte!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 08:51

Ik vond het erg jammer dat ik de tijd er niet voor had anders had ik zeker werk erin gestoken :j
Prijswinnaars: super gedaan! mooie slagzinnen ook :j

teammies Super dat jullie de tijd en moeite erin hebben gestopt! :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:15

Wat raar dat dit bericht op RT P staat..... :?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:23

ja idd :D écht een praktijkprobleem :')

mogen degene zonder petje dan weer roze worden???? :) :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:28

Whahah we zijn in ieder geval lekker even bezig geweest :D

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:30

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de andere 92 slagzinnen, kunnen die er niet als extra lijstje bij ge-edit worden :D

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:36

Gefeliciteerd voor de mensen die hebben gewonnen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:41

RT-D --> VN

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:46

Gefeliciteerd iedereen die gewonnen heeft :D
Echt een super leuke actie zeg!

Sani zit op dit moment in Berlijn dus het kan zijn dat de reactie even op zich laat wachten :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:48

Gefeliciteerd winnaars!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:52

_Sim_ schreef:
Wat raar dat dit bericht op RT P staat..... :?

Yep. My bad. :')

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:55

Wat leuk gefeliciteeerd :D !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:56

Zidore schreef:

Vind ik een heel goed idee, nu ben ik de hele dag voor niets bezig geweest. ;(

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:58

Gefeliciteerd winnaars. :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:58

Marieke_K schreef:
- Rond 10 uur werd de eerste bokker geverft:

? :D

Winnaars, gefeliciteerd! Leuke slagzinnen.
Bedankt teammies: super leuke actie!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:00

Gefeliciteerd allemaal!!!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:23

Winnaars gefeliciteerd!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:28

Gefeliciteerd! Wat een creatieve zinnen. Goed gedaan!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:32

Wuis schreef:
Zidore schreef:

Vind ik een heel goed idee, nu ben ik de hele dag voor niets bezig geweest. ;(

:j !

Team&beheer, ik heb me geweldig vermaakt met de 1-april grap :D Bedankt! En winnaars natuurlijk gefeliciteerd :Y) Ook ik wil wel eens de slagzinnen zien die net zo belachelijk waren als die van mij trouwens :=

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:49

haha wat een leuke slagzinnen! winnaars gefeliciteerd! en veel plezier met jullie bokt pet :))

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:15

Haha, dat Gmail dacht dat jullie aan het spammen waren :')
Ik vond het een zeer geslaagde 1 april :D

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:27

Leuke zinnen zijn eruit gekomen!
Ale winnaars gefeliciteerd!

Ik wil ook zo'n boktpetje :o