Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suelza schreef:Joh, wat een slechte ontwikkeling. ER is zelfs onderzoek naar geweest dat 1 dag voor een kind op een boerderij met een dier, meer effect heeft als 4 gesprekken met een psycholoog...
En die psycholoog verdiend aan zijn gesprekjes zeer zeker veel meer, dan degene die haar pony's ter beschikking stelt voor deze kinderen...
Anne_GTI schreef:Suelza schreef:Joh, wat een slechte ontwikkeling. ER is zelfs onderzoek naar geweest dat 1 dag voor een kind op een boerderij met een dier, meer effect heeft als 4 gesprekken met een psycholoog...
En die psycholoog verdiend aan zijn gesprekjes zeer zeker veel meer, dan degene die haar pony's ter beschikking stelt voor deze kinderen...
Als jij dat nu even bewijst en zorgt dat het in Den Haag doordringt....
sjorsie schreef:Valide mensen moeten ook aan alle kanten bezuinigen, dit is geen noodzaak, ik zou ook wel willen sporten met mijn WAO, maar dat gaat nu eenmaal niet, jammer maar helaas.
Karl66 schreef:sjorsie schreef:Valide mensen moeten ook aan alle kanten bezuinigen, dit is geen noodzaak, ik zou ook wel willen sporten met mijn WAO, maar dat gaat nu eenmaal niet, jammer maar helaas.
Dit heeft weinig met sporten te maken. Hier gaat het om het aanleren van vaardigheden, die je op een gewone manier niet of nauwelijks aan autistische kinderen kan aanleren. Dit is nou net een therapie die (mits goed gedaan) veel meer oplevert dan het kost.
De pest met zo'n therapie is wel dat tegenwoordig iedereen met een brave pony denkt zulke therapie te kunnen geven. Alleen heeft zo'n therapie alleen maar zin als die door een goede therapeut gegeven wordt, die het paard als extra hulp gebruikt en dan heeft een paard een hele goede invloed bij het aanleren van vaardigheden. Ik zou het dus wel een goede zaak vinden dat het alleen vergoed wordt als de therapie door een erkende en opgeleide therapeut gegeven wordt.
hengstveulen schreef:Hier dan een moeder met autistisch kind en ik kan jullie uit ervaring vertellen dat juist zo'n kind
zoveel baat bij deze therapieen heeft omdat gesprekken met mensen nou eenmaal niet gaan
daarvoor zijn ze autistisch het is geweldig om te zien hoe je kind zich wel openstelt voor een dier
of dat nu een paard, koe of hond is!
troi schreef:En dan zal de regering zeggen, ach geef hem een puppie, das een stuk goedkoper dan paardrijden..
Even voor alle duidelijkheid, als het echt werkt vind ik het schandalig dat er mee gesold wordt..