Twee paarden vallen dood neer in Engelse race

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Twee paarden vallen dood neer in Engelse race

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:03

Nieuwsredactie/ http://www.horseandhound.co.uk/

De races in Newbury zijn vandaag afgelast nadat twee paarden dood neer vielen in de parade ring. In deze ring lopen de paarden rond alvorens naar de racebaan te gaan. Er was op dat moment nog geen enkele race verreden.

De paarden Fenix Two en Marchin Song vielen vandaag beiden dood neer. Er is een onderzoek gaande, maar op dit moment zijn er vermoedens dat de paarden geëlectrocuteerd zijn. De overige paarden die in dezelfde start zouden uitkomen zijn bij vlak voor de start gecontroleerd door een dierenarts. Eén trainer trok zijn paard Kid Cassidy terug, omdat hij vond dat het dier zich vreemd gedroeg in de paradering. Vlak voor de tweede race is besloten om alle verdere races van de dag te cancelen.

Op de paarden die overleden zijn wordt autopsie verricht. De zesjarige Fenix Two had nog nooit een race gelopen, de vijfjarige Marching Song had acht races op zijn conto staan.

Je kan hier een filmpje bekijken: http://www.rtl.nl/xl/#/u/3a11105d-d9e6- ... c6aaf54bbd

Op http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/other_s ... 395743.stm) en http://www.newbury-racecourse.co.uk/New ... -Newbury-R is meer (Engelstalig) nieuws beschikbaar.

purple

Re: Twee paarden vallen dood neer in Engelse race

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:05

Wat heftig! Ben benieuwd wat het is...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:06

Spooky zeg

_xManadisx_

Wat raar, hoe kunnen ze nou geelectrocuteerd zijn daar?

Aieshja

Heel bizar, hopelijk komt er wat uit die autopsie.

Wel erg sneu zeg..

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:07

Jee wat erg! Ik ben benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:07

Wtf.....

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:08

jeetje dat is schrikken zeg!!!
ben erg benieuwd wat de oorzaak van dit leed is...

suusje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:11

Ahg wat zielig.
Het zou je maar gebeuren.
Ben benieuwd wat het echt was.
Want hoe zouden ze geelectorocuteert moeten zijn?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:11

Hoe moet ik me dat voorstellen..? Paarden geëlektrocuteerd in de parade ring? Wat een bizarre voorvallen.. Ben benieuwd wat er uit de autopsie komt.

Esprit4

Re: Twee paarden vallen dood neer in Engelse race

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:13

wat raar
het zou je inderdaad maar gebeuren

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:14

Ik zag het op het nieuws. Ik vroeg me ook af hoe ze geëlektrocuteerd kunnen zijn in de parade ring.
Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van de autopsie. Echt bizar zeg...

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:14

Raar zeg!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:15

zo erg :S

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:15

Ik hoorde het op het nieuws op RTL4, waar ze ook filmpje lieten zien.
Eentje die was er voor nog behoorlijk aan het steigeren en zakte daarna weg door de achterbenen, daarna werd het filmpje gestopt.

Vind het vreemd, lijkt wel iets van opzet ofzo

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:16

ik zag het op rtl nieuws , Arme paarden ze zakte opeens door hun benen :(

kwakernoot

Ik hoorde het net op het nieuws. Heel erg bizar dit

DreamUp

Ik vind het ook heel raar, kunnen ze niet een goedje gekregen hebben waar ze sneller door konden en wat ze fataal is geworden?
Was het eerste waar ik aan dacht.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:17

Bizar.............. raar raar raar......op een renbaan liggen toch geen open stroomkabels ??????

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:18

pernill schreef:
Ik vind het ook heel raar, kunnen ze niet een goedje gekregen hebben waar ze sneller door konden en wat ze fataal is geworden?

Ja zoiets ging ook al door mijn hoofd, vandaar mijn opmerking lijkt wel iets van opzet.

maar lijkt me toch dat er een dopingtest gedaan wordt ? Of is dat niet gebruikelijk ?

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:19

Arme paarden :(

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:19

Freya schreef:
pernill schreef:

Ja zoiets ging ook al door mijn hoofd, vandaar mijn opmerking lijkt wel iets van opzet.

maar lijkt me toch dat er een dopingtest gedaan wordt ? Of is dat niet gebruikelijk ?

zoiets ging inderdaad ook even door mijn hoofd..
Harrejasses zeg!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:20

Citaat:
The Merry Giant was affected but took part in the race, finishing last and said to be "badly traumatised".

Citaat:
Henderson said: "About a minute before it happened, Kid Cassidy was walking in the same corner of the paddock. I had my back turned but my daughter said 'your horse has gone down'.

"He got back up again and he went to the start. All the horses at the start had their hearts checked and he was fine, but he was desperately keen so I decided to take him out.

"Electrocution is the most obvious possibility. Nobody is to blame really, but I think you'd only really find out when they've done a post-mortem.

"The worse thing is what happened to the horses and it's all very odd."

Jonjo O'Neill, trainer of Fenix Two, said: "Kid Cassidy was in front and he took a turn. We thought he was bucking and kicking and he went down on his knees then he seemed to be OK. "Mine reared up and we couldn't get him back, it was like he was stuck to the ground. It was the weirdest thing I've ever seen in my life.
Al Ferof's owner Paul Barber was in the paddock and said: "The girl [leading] Turnell's said she felt a tingling as she led them round and then Nicky's horse went down. "They were getting the shocks off the grass, not off the tarmac. I've never seen anything quite like that ever." Stipendiary steward Paul Barton said: "We are going to hold an inquiry and interview those connected with the horses." Asked about rumours that a lead rein on one of the dead horses looked burned, Barton said: "One of the reasons we couldn't continue was because of all the speculation."The rein will go away for forensic examination to establish what happened to it."

Representing The Merry Giant's trainer Rebecca Curtis was her partner Gearoid Costello, who said: "He's badly traumatised and the vets are monitoring him. The horse went down on his hind legs in the paddock but went down to the start. I asked to take him out, but the vets said he was OK. However, I regret running him. "The chain on his lead rein broke, but it wasn't scorched."
Newbury chairman Christopher Spence said: "It's a nightmare for everybody. We can't be certain what it is, we all think it's electric, but we don't know.

"It's easy to say carry on and hope for the best, but just hoping is not something we should or could do. We've got to look after our customers and we've got to look after the horses, so very regrettably we've called the meeting off.

"It's defeated everyone and we don't know the answer. We'll have a meeting to decide if we can re-run any of the races and we'll make further announcements as soon as we possibly can.

"We've looked at the cables and we couldn't see any damage and no work has been carried out on the paddock since the last meeting."

bbc.co.uk

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:20

huh..wat bizar dit...

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:21

echt heel raar en wat zielig voor die paarden... ;(