Massale paardensterfte in Egypte door aanhoudende protesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Massale paardensterfte in Egypte door aanhoudende protesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 21:21

Nieuwsredactie / http://www.dailymail.co.uk

In Egypte sterven veel paarden, pony's en ezels op dit moment een hongerdood omdat er geen toeristen meer zijn voor rondritjes.
De dieren overleven door het voedsel dat zij vaak van toeristen krijgen en van het geld dat hun eigenaren ophalen met de ritten. Sinds de hevige protesten tegen de regering zijn er nog maar bar weinig toeristen in het land in verband met de aanhoudende dreiging tot aanslagen.

Verscheidene dode paarden liggen verspreid over het stoffige landschap rond Nazlet Al-Saman, zo'n vijfentwintig kilometer van Cairo, waar ook vandaag weer geprotesteerd werd. Vliegen, knaagdieren, zwerfhonden en roofvogels doen zich tegoed aan de paarden die om het leven gekomen zijn.

Een van de paarden zakte in elkaar en stierf terwijl het nog een touw op zijn nek had waarmee het dier vastgebonden stond aan een boom. De paarden die de voedselschaarste tot nu toe wel overleefd hebben, staan hongerig en verzwakt in de bijna ondragelijke hitte, terwijl de botten bijna door hun huid heen steken. Zonder de voorheen altijd aanwezig toeristen zullen ook zij het waarschijnlijk niet overleven omdat hun eigenaren geen geld hebben om voer te kopen.

De paarden werden vooral gebruikt voor rondleidingen met toeristen door de regio. Naar schatting kosten de protesten de Egyptische economie zo'n 310 miljoen dollar per dag en is de schadepost al opgelopen tot zo'n 3 miljard. Op dit moment is er nog geen uitzicht op einde van de protesten.

Let op! De volgende foto's kunnen als schokkend worden ervaren.
Klik hier voor foto's.

Krissis

Re: Massale paardensterfte in Egypte door aanhoudende protesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:28

dat je je als toerist uberhaupt op zo'n uitgemergeld beest hijst...

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:29

ik vind het verschrikkelijk dat ze dood gaan, maar even verschrikkelijk hoe erop gereden word...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:31

Jeetje, die fotos..
Sommige zijn wel echt heel erg!

Helaas is daar gewoon niks aan te doen :( hoe vreselijk het ook is..
Heftig hoor! :(

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:34

Dit lijkt me meer de schuld van toeristen die dergelijke verschrikkelijke praktijken in stand houden door een ritje op zo'n dier te maken...

Triest |(

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:37

Wat erg :(.
En niemand die er wat aan doet.
Mijn voornemen voor iedereen:

Geen paardenritjes meer op zulke uitgemergelde paarden maken!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:38

Jezus. Ik had al een hekel aan Egypte door dit soort praktijken.. die beesten hebben het daar zo verschrikkelijk.. als toerist kun je niks anders dan er aan mee doen, omdat ze anders dus geen geld hebben om die arme dieren te voeren..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:40

Moeilijk dit!

Het is een vizieuze cirkel helaas.............armoede is verschrikkelijk voor iedereen! (mensen en dieren).

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:40

Jeetje zeg. :oo
al waren er veel toeristen vind ik ze er ook niet al te best uit zien.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:41

Eddy_Rocks schreef:
Jezus. Ik had al een hekel aan Egypte door dit soort praktijken.. die beesten hebben het daar zo verschrikkelijk.. als toerist kun je niks anders dan er aan mee doen, omdat ze anders dus geen geld hebben om die arme dieren te voeren..

Al kreeg ik een ton, ging ik nog niet op 'zo'n dier zitten!
Je kunt er in mijn beleving wel wat aan doen, de lokale hulpinstanties ondersteunen. Geef mensen (boeren) die deze activiteiten ''aanbieden'' goede voorlichting over houden van dieren en geef ze een stukje land met een schoffel zodat ze ander werk kunnen gaan doen, dus die paarden niet meer hoeven te houden voor hun dagelijkse kost.
Je moet een arme man geen vis geven, maar leren hoe te vissen ;)

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:41

De protesten duren nu 15 dagen.... paarden gaan in 15 dagen er niet op deze manier uitzien, dan heeft de slechte verzorging een langere aanloop gehad.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:42

Vreselijk! Arme dieren!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:44

En dan die stang-bitten.. moet er niet aan denken dat er zo'n dikke amerikaan op zit die ook nog aan die stang begint te rukken??!!
Die paardjes moeten er al ZONDER de protesten onacceptabel hebben uitgezien. Wie gaat daar nu op zitten......

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:46

Jemig! :oo Laat dan de dieren los zodat ze nog tenminste zelf kunnen proberen voedsel te vinden.....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:46

Ben zelf in Egypte geweest jaren geleden en daar heb ik luxor in een koetje gezeten met een rond goed doorvoed paardje ervoor. Juist vanwege de toeristen worden de meeste paarden goed gevoerd. Dit omdat de paarden die te mager zijn door de toeristen worden geweigerd om koetsjes te trekken. Of anders gezegd, ik heb met eigen ogen gezien dat koetsiers door de toeristen geen vervoer mochten doen omdat het paard te slecht verzorgd was. In het bericht staat nu dat doordat de toeristen door de onlusten niet komen de koetsiers geen inkomen meer krijgen en de paarden niet gevoerd worden.
De gehele situatie daar is erg zorgelijk en niet alleen voor de paarden maar ook voor de kinderen die te weinig eten krijgen. door de structuur van het land is het een arm land. De toeristen brengen nog wat geld in het laadje en die sector ligt heel erg plat. Hopelijk geen voedingsbodem voor de fundamentalistische moslims. Ik hou mijn hart vast voor de mensen in dit land en voor die regio. Vind het om heel veel redenen erg zorgelijk!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:48

Dit komt niet van de protesten. Al is het wel vreselijk voor deze dieren en mensen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:48

Vreselijk!!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:50

Het is vanuit hier wel makkelijk te roepen dat het schandalig is. Natuurlijk is dit geen manier van paardenhouden maar die mensen moeten toch wat? Ze leven daar ook echt niet in een luxe huis van alle gemakken voorzien. Vaak kunnen gezinnen nog maar net rondkomen of zelfs niet. Het is daarom lastig om ook voor hun dieren te zorgen. Toch moeten ze dat wel want zonder dieren geen inkomen. De dieren sterven eerst maar als het zo doorgaat zullen er ook mensen gaan volgen. Als er geen inkomen is komt er ook geen brood op de plank.

Gelukkig zijn er organisaties als Brooke Hospital die deze mensen helpen om met toch kleine middelen beter voor hun dieren te zorgen.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:50

nou lijkt me duidelijk dat dit al voor de protesten niet goed was zeg.
SCHANDALIG gewoon!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:52

Idd, Brook Hospital for Animals kan deze dieren helpen, maar ook alleen maar als de eigenaren de weg naar ze weten te vinden. Heel erg jammer dat er nu zoveel dieren omkomen door al dat politiek geweld....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:53

Dit is niet van de protesten..
paarden zijn echt niet in 1 week zo mager dat ze sterven...Deze paarden worden al langere tijd slecht verzorgt erg triest maar het heeft niets met de protesten te maken..
En daarbij wie wil er nou voor zijn plezier op zo een uitgemergeld paard stappen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:54

Juangi schreef:
Jemig! :oo Laat dan de dieren los zodat ze nog tenminste zelf kunnen proberen voedsel te vinden.....

In de woestijn?

Ik ben daar ook geweest, en schrok ook heel erg hoe deze dieren eruit zagen. Het enigste positieve wat ik ervan kon vinden is dat die dieren het waarschijnlijk nooit anders gekend hebben...

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:57

De paarden zagen er voor de protesten al slecht uit want dit ontstaat niet in 15 dagen... Triest om te zien, zo'n massagraf...
Als toerist zou ik ook zeker niet op zo'n dier gaan rijden dat er zo slecht uitziet en slecht passend harnachement op heeft, maar er zijn er ook paarden bij daar die er wel goed uitzien natuurlijk.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:59

Vreselijk dat paarden zo moeten lijden

Aan boom vast in de hitte zonder water en voer

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:04

De eigenaren van de paarden in dit soort landen zijn erg onwetend en dom wat betreft het verzorgen van hun dieren(=inkomen)
(en kinderen en vrouwen)
http://www.brooke.nl/ probeert in dit soort landen door voorlichting de eigenaren beter voor hun dieren te laten zorgen.

Ik denk dat de hulpverleners nu ook voor hun eigen veiligheid vertrokken zijn.