Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amigo_tje schreef:Ik volg niet? Zijn die paarden en herten dan geen goed iets?
Ik snap het nietPaarden en andere dieren zijn dood en jullie vinden dat top?
Graag inlichtingetje, aub
Miracle_ schreef:En toch vind ik het nog steeds niet kunnen....
Brainless schreef:Miracle_ schreef:En toch vind ik het nog steeds niet kunnen....
Heb jij een andere/betere oplossing??
Sky_As schreef:maar hebben ze dan ook echt gekeken naar zieke dieren, of hebben ze gewoon maar wat afgeschoten?
ik ben toch eerder voor het castreren van wat hengsten....of misschien zelfs juist wel wat merries steriliseren....en dieren evt. overplaatsen naar een ander gebied, maar dat zal ook wel de nodige stress met zich meebrengen.
Toch vind ik het nog steeds niet eerlijk. Wij hebben de dieren in deze positie gebracht....en de dieren hebben er leed van (afgeschoten of natuurlijk dood door honger).
Wij hebben ervoor gezorgd dat ze in een gebied zitten wat eigenlijk te klein is, waar ze zich niet voldoende kunnen verplaatsen om aan genoeg eten te komen.
Misschien moeten ze hier in Nederland eens op langer termijn gaan denken ipv "oww kijk, dat staat leuk, een paar wilde paarden in de vrije natuur"
Jilletje schreef:tsja nu is het makkelijk om te zeggen voorkomen is altijd beter......vertel dat maar aan de pieven die denken ht goed te doen omdat ze het hebben onderzocht!
zo'n ramp is het afschieten van de verzwakte dieren niet.....dit gebeurd immers al zo lang als dat wij mensen hier op de wereld rond lopen.
zo kan je de polulatie in de hand houden. nederland is maar een mini landje dus erg veel plaats voor wild is er niet.......dat wij dan zo eigenwijs zijn om toch wild plekken te creeren, dan is het ook nodig om dit te 'onderhouden'
Calanddra schreef:maar waren er dan 72 zieke/zwakke/gewonde edelherten?
Anoli schreef:Zo hehe ze hebben het licht gezien geloof ik...
Niks niet laten lijden, afschieten in zo'n geval. Is de meest humane oplossing voor die dieren.
Casca schreef:Amigo_tje schreef:Ik volg niet? Zijn die paarden en herten dan geen goed iets?
Ik snap het nietPaarden en andere dieren zijn dood en jullie vinden dat top?
Graag inlichtingetje, aub
Eerdere jaren zijn er veel dieren gestorven door honger/voedseltekort. Ze verlossen ze nu eerder uit hun lijden en zorgen dat er beter beheer wordt toegepast om de rest goed te laten overleven.