Hans Peter Minderhoud moet zich noodgedwongen afmelden.
Met een sterk team komt Nederland in actie, aankomende week in Londen tijdens de Olympia Horse Show. Op de deelnemerslijst prijken de namen Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Adelinde Cornelissen. Helaas kwam er afgelopen weekend een streep te staan door de naam van Hans Peter Minderhoud. Met Exquis Nadine (v. Partout) zou de ruiter deelnemen, maar de merrie bleek op zaterdagavond dermate hoge verhoging te hebben dat Minderhoud niets anders restte dan afmelden.
“Ik baal echt verschrikkelijk”, zegt Hans Peter Minderhoud zondagmiddag. “Nadine liep de afgelopen tijd heel erg lekker en ook tijdens de zaterdagochtendtraining voelde ze top aan. Ik had echt zin om naar Londen te gaan. Zaterdagavond tijdens het voeren werd duidelijk dat Nadine zich niet helemaal lekker voelde. Ze at met lange tijden en gelijk hebben we haar temperatuur opgenomen. Op dat moment had ze 38,7, maar naarmate de avond vorderde, liep de temperatuur alleen maar verder op. Aan het eind van de avond zat ze rond de 39,7. Vanmorgen was de temperatuur weer naar beneden gegaan, maar ik wil het risico niet nemen. We moesten vanmorgen om negen uur eigenlijk vertrekken en ik besloot het niet te wagen. Ik kan het koortsverloop natuurlijk ook niet voorspellen.
Het was ook te kort dag om een ander paard mee te nemen. Met Tango heb ik na Stockholm een beetje rustig aan gedaan en ik heb hem zeker niet richting een wedstrijd getraind. Bovendien zou het te kort dag zijn geworden om alle exportpapieren in orde te maken. Maandag stond de keuring al op het programma in Londen en dinsdag is de eerste wedstrijddag. Ik vertrek zelf wel naar Londen om Edward te helpen, maar helaas dus niet met m’n eigen paard. Ik heb Nadine ook opgegeven voor Mechelen en ik heb er alle vertrouwen in dat ze dan weer helemaal fit is.”