Foto: Kit Houghton / FEI
Anky Van Grunsven heeft Whizashiningwalla BB gekocht. Dat meld de amazone op haar website. Ze kreeg van de familie Baeck de palomino een jaar ter beschikking. Van Grunsven reed met de ruin onder andere op de wereldruiterspelen. Kort geleden ging Whizashiningwalla BB weer terug naar de familie Baeck. Nu heeft Van Grunsven besloten tot aankoop van de zevenjarige.
‘Ik ben de familie Baeck erg dankbaar voor het feit dat ze Whiz een jaar aan mij ter beschikking hebben gesteld. We kregen de tijd om een combinatie te worden en de gelegenheid om ons te kwalificeren voor de Wereldruiterspelen. Dat is nog gelukt ook. In principe zou Whiz blijven tot en met de internationale wedstrijd in Stockholm, waar ik nog een show met hem reed. Toch hebben we met het hele gezin besloten dat Whiz moest blijven, we zijn erg aan hem gehecht. Ik ben gaan bellen met de familie Baeck of ik hem kon kopen en die optie was bespreekbaar. Woensdag werd hij gekeurd en nadat alles goed was bevonden, blijft hij definitief hier op stal. Ik ben erg blij dat Whiz hier kan blijven', aldus Anky
Cira Baeck reed voorheen op Whizashiningwalla BB. Het duo werd onder meer Europees Kampioen in de non-pro klasse en Italian Maturity Kampioen. In 2008 stonden ze op de derde plaats op de wereldranglijst.
Verwant artikel
[ON] Anky heeft tijdelijk reining paard Whizashiningwalla op stal
[VN] Whizashiningwalla BB terug naar eigenaar