Edward Gal mijdt sportgala na ontbreken van nominatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Edward Gal mijdt sportgala na ontbreken van nominatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 17:10

Nieuwsredactie / http://www.telegraaf.nl

Afbeelding
Edward Gal.
foto: http://www.sjoert.com

Beste ruiter van de wereld ontbreekt op nominatielijst Sportman 2010.

Edward Gal is met de Nederlandse dressuurploeg genomineerd voor de titel Sportploeg 2010. Maar de atleet, uitgeroepen door de internationale paardensportbond FEI tot beste ruiter van de wereld, mijdt het Sportgala van NOC*NSF volgende week dinsdag in de Amsterdamse RAI. Hij verkiest de wereldbekerwedstrijd in Londen. 'Kamp-Gal' is verbolgen over het feit dat de drievoudig wereldkampioen niet is genomineerd voor de individuele ereprijs Sportman 2010. Partner en Oranje-dressuurcollega Hans Peter Minderhoud: ,,Het lijkt wel of ze hem vergeten zijn."

Edward Gal won met het tienjarige paard Totilas alle wereldbekerwedstrijden, de afsluitende wereldbekerfinale in Den Bosch, het Nederlands kampioenschap en alle buitenconcoursen, waaronder het prestigieuze CHIO Aken. Toen moest de apotheose nog komen: op de Wereldruiterspelen in het Amerikaanse Kentucky greep de Harskamper, die overigens ook alle wereldrecords in handen heeft, nog eens drie wereldtitels. Vervolgens werd de hengst verkocht. Een herhaling op een dergelijk fantastisch jaar is dus niet meer mogelijk. Toch is de uitzonderlijke opsomming niet voldoende om gelijk gesteld te worden aan genomineerde sportmannen als de olympisch schaatskampioenen Sven Kramer en Mark Tuitert en voetballer Wesley Sneijder. Minderhoud: ,,Het format van de huidige verkiezing doet geen recht aan de sportprestaties van Edward Gal. Wat had hij nog meer moeten winnen om wel in aanmerking te komen voor een nominatie? Er is geen titel of prijs, die hij dit jaar nog had kunnen toevoegen."

De hoofdpersoon zelf heeft de beslissing van de vakjury voor kennisgeving aangenomen. Hij wil er geen negatieve energie aan verspillen. Minderhoud, die zijn nominatie als ploeglid van het gouden dressuurteam verder voor lief neemt: ,,Maar als vriend en collega irriteert het me. Wat Edward Gal en Totilas het afgelopen jaar hebben losgemaakt bij het publiek, is ongelofelijk. Mensen kwamen van heinde en verre om met eigen ogen te zien of de verhalen over pure magie werkelijkheid waren. Edward en Totilas hebben het publiek in 2010 nooit teleurgesteld."

Hij vervolgt: ,,Vorige week was Edward uitgenodigd bij de Madiwodovrijdagshow en Paul de Leeuw opperde doodleuk dat de vakjury meer dan drie nominaties had mogen benoemen. Toen was ik helemaal flabbergasted. Ik heb het uitgezocht en het klopt. Wat is dan de moeite? De organisatie mag vier of vijf sporters nomineren, dan maak je daar toch gebruik van? Edward hoeft van mij echt niet te winnen, maar het getuigt van minimale respect als je zo'n sporter in ieder geval aan de nominatielijst toevoegt?" Overigens is het opvallend dat een deel van de Gala-organisatie, televisiezender NOS, zelf ook nogal verrast was over het ontbreken van Gal. Vlak voor de wereldbekerwedstrijd in Stockholm kwam de televisiezender snel wat beelden schieten op Gals stal in Harskamp. In datzelfde weekeinde werden namelijk de nominaties bekendgemaakt en de NOS wilde Gal per se in de aankondiging hebben. Minderhoud: ,,Ze vertelden dat we een slag om de arm moesten houden, omdat de nominaties nog niet bekend waren. Maar zij gingen er vanuit, dat Edward erbij zat. Na Stockholm hadden we telefonisch contact met de redactie van de NOS. Daar was ook sprake van onbegrip."

Cynisch: ,,Wij gaan lekker naar Londen." Dan serieus: ,,Als Edward was genomineerd, waren we wel naar het Sportgala gegaan. Dat hadden we hartstikke leuk gevonden. Maar voor de nominatie Sportploeg hoeven we het niet te doen. De Oranjevoetballers gaan er na hun finaleplek op het WK hoogstwaarschijnlijk met deze ereprijs vandoor. Dat snap ik ook, want wat zij losmaakten in de zomer was geweldig. Die emotie heb ik het afgelopen jaar echter ook overal gezien, waar Edward en Totilas de ring inreden. Daarom had een nominatie voor Edward op zijn plaats geweest."

Imke Schellekens Bartels neemt net als afgelopen jaar als enige de honneurs waar voor het dressuurteam op het Sportgala.

Verwante artikelen:

[VN] Nominaties NOS/NOC*NSF sportgala zondag bekend

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:12

Hoop echt dat ze winnen, al was het alleen maar voor Imke. Vorig jaar zat ze ook zo helemaal alleen |(
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-12-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:13

Het is ook belachelijk dat hij niet genomineerd is :n

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:14

Belachelijk.. wedden, een of andere voetballer of iemand anders van een andere "meer" commerciele sport gaat er met de prijs vandoor. Dit terwijl Edward het juist enorm verdiend met alles wat hij gedaan heeft met Totilas het afgelopen jaar. Nou ja.. voor mij is het wel sportman van het jaar!!!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:16

Wat er gezegd is, er was niets meer wat hij heeft kunnen winnen. Maar ook qua persoonlijkheid en wat hij heeft betekent voor de paardensport en Nederland is het een topprestatie. Kan er niet bij waarom hij niet op z'n minst genonmineerd is. Its a strange world.

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:17

volgens mij wordt dressuur niet helemaal serieus genomen, zie ook de persiflage op Anky

Oamaru

Re: Edward Gal mijdt sportgala na ontbreken van nominatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:19

Persiflages zijn er van iedereen, ook van Rafael van der Vaart ed. Denk niet dat je het daarop moet baseren. :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:19

Gewoon boycotten dat gala, snap niet dat Ymke er wel naartoe gaat.

Het verband tussen 2 olympisch kampioenen en een voetballer is mij verder ook een raadsel. Ben inmiddels Wesley Sneijder moe had dan een andere mannelijke sporter genomineerd.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:21

Groot gelijk!!! Geniet van jullie uitje in Londen ;-)

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:22

Echt belachelijk! Na de spelen (of sowieso na dit jaar) had bijna heel nederland het over Edward en Totilas. Nu is zijn topper al verkocht en dan ook nog dit!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:24

Yavanna schreef:
Belachelijk.. wedden, een of andere voetballer of iemand anders van een andere "meer" commerciele sport gaat er met de prijs vandoor. Dit terwijl Edward het juist enorm verdiend met alles wat hij gedaan heeft met Totilas het afgelopen jaar. Nou ja.. voor mij is het wel sportman van het jaar!!!

Voor alle paardenmensen :j

Ik kan er ook nog steeds niet bij dat hij niet op z'n minst een nominatie heeft gekregen. Een vriend van me gooit het op geld en ik denk dat hij gelijk heeft.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:28

Belachelijk! Voor mij is hij ook sportman van het jaar!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:29

Ik snap niet dat Imke nog zo gek is om op te komen dagen :S

Lanfir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:32

het is absurd dat ie niet genomineerd, echt belachelijk! Die mensen hebben volgens mij niet veel verstand van sport als je deze man niet nomineerd.

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:36

Echt te gek voor woorden dat hij niet genomineerd is!!!!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:44

Groot gelijk. Ga maar knallen in London!

En inderdaad belachelijk dat hij niet genomineerd is :n

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:50

Het is zeer triest dat hij niet genomineerd is. In NL wordt paardensport nog steeds niet als sport gezien, lijkt het wel. Alles draait om voetbal hier, maar ja, wat wil je met al dat Sjonnievolk.

You go EDWARD!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:54

Groot gelijk. :j De dressuursport is altijd al een ondergeschoven kindje geweest in Nederland. In alle aspecten blijkt wel weer.

Edward is wat mij betreft de sportman van het jaar. ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:59

't Is echt te idioot voor woorden.
En dat terwijl paardrijden toch de 2e sport van Nederland is. Waarom zien we dat nergens terug?

Ik sluit me helemaal bij je aan dejavu: Edward voor mij heb je gewonnen, ben je helemaal geen gala voor nodig +:)+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:01

Edward is gewoon Bokt-sportman van het jaar :D

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:03

als ik in zijn schoenen zou staan had ik hetzelfde gedaan.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:15

heel duidelijk stuk en ook volkomen met hp eens!

jeetje die kramer en tuiterd enz waren die nou zo goed vergeleken met alle prestaties van Edward dit jaar?Kramer was volgens mij meer 2009 dat zijn jaar was.
En over die wesley maar niet te spreken...
Een keer beetje vernieuwing mag ook wel,zeker als edje alles gewonnnen heeft!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:17

kissmeB schreef:

jeetje die kramer en tuiterd enz waren die nou zo goed vergeleken met alle prestaties van Edward dit jaar?Kramer was volgens mij meer 2009 dat zijn jaar was.

Tuitert weet niet eens welke baan hij moet houden pffff |o :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:18

Suus schreef:
Het is zeer triest dat hij niet genomineerd is. In NL wordt paardensport nog steeds niet als sport gezien, lijkt het wel. Alles draait om voetbal hier, maar ja, wat wil je met al dat Sjonnievolk.

You go EDWARD!

echt stom dat hij niet genomineerd is hiervoor.

VOETBAL IS NIET MEER DAN MET 22 MENSEN achter zo'n DOM balletje aantrappen.

waar men de lol van moet inzien. :( :7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:19

kissmeB schreef:

Wesley heeft een gigantische prestatie neergezet. Dus dit vind ik niet terecht van je.