Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 13:17

Nieuwsredactie / http://www.tidningenridsport.se / http://www.eurodressage.com

Afbeelding
Totilas.
foto: http://www.sjoert.com

"Tijdens het rijden van een pirouette barstte ik in lachen uit."

Drie dagen voor de officiele bekendmaking zou gebeuren, heeft de Duitse WEG ruiter Matthias Alexander Rath zelf laten weten dat hij inderdaad de nieuwe ruiter van Totilas is.
In een interview met Kim Lundin van het Zweedse magazine Tidningen Ridsport, gaf Rath toe dat het rijden van Totilas "een enorm plezier is." Het is nu dus officieel bekend dat Ann Kathrin Linsenhoff de rechten voor het rijden van Totilas heeft gekocht en dat de hengst in de toekomst zal worden uitgebracht door haar stiefzoon. Totilas zal verhuizen naar Kronberg, Duitsland.

"Ik ben meestal geen emotionele ruiter, maar toen ik een pirouette maakte met Totilas barstte ik in lachen uit," aldus Rath. Tijdens zijn testrit bij Paul Schockemohle voelde Rath was Edward Gal altijd beschreef als "een ongelooflijk en niet uit te leggen gevoel."

"Dit gevoel is overweldigend en ik kon mezelf niet meer onder controle houden. Het is echt hemels om dit paard te rijden. Ik werd gevraagd of ik Totilas wilde rijden, maar zover ik weet heeft Paul Schockemohle toen ook nog andere ruiters benaderd."

Linsenhoff kwam zo'n twee weken geleden tot een overeenkomst met Paul Schockemohle. Rath: "Natuurlijk zei ik meteen ja. Het is een geweldig paard en wat Edward met hem heeft bereikt is fantastisch. Maar wanneer het er op aan komt zal niemand een paard als Totilas laten staan, ik dus ook niet. Dit is een geweldige kans voor mij."

Rath probeerde samen met zijn vader en coach Klaus Martin Rath Totilas verschillende keren uit. Beiden waren erg onder de indruk van de kwaliteiten van het paard.

De officiele bekendmaking van de nieuwe ruiter van Totilas zal dinsdag 30 november worden gedaan in de stallen van Paul Schockemohle. "Ik ben gevraagd om oproepbaar te zijn voor begin volgende week," aldus Rath.

Jolliegirl

Re: Matthias Alexander Rath is de nieuwe ruiter voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:18

Veel succes ermee....

Ben benieuwd...

Niemand zal de combinatie ooit nog nadoen of overtreffen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:18

Niet echt verrassend vind ik. Maar goed. Zat er in met Ann-Kathrin die de sportrechten heeft.

We zullen zien hoe ze het gaan doen! Wel lef hebben hoor!

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:19

Hopelijk word het een goed duo :)

GranAmor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:20

dus het is nu echt officieel voorbij voor edward en totilas, was het al maar ben altijd blijven hopen dat ze weer bij elkaar zouden komen via een of andere constructie..

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:20

Jammer voor Edward...

Hopen dat we Totilas weer snel in de ring zien met z'n nieuwe ruiter :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:21

En toch blijf ik een bitter gevoel houden als ik dingen over Totilas lees. Wel jammer dat ze het eerst ontkend hebben, had het dan gelijk toegegeven. Ik wens de combinatie veel succes, ook al hoop ik stiekem, hoe onsportief en kinderachtig ook, dat hij ontzettend afgaat...

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:22

Wat een kans voor zoon jongen! Hopelijk gaan hun ook een mooi duo vormen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:22

Goh, PS zal wel blij zijn dat Rath zn mond voorbij gepraat heeft.

Weet niet of ik zo blij ben met Alexander Rath. Wat ik op Youtube van hem zag vond ik niet echt passen bij Totilas. Allemaal een beetje statisch en emotieloos.
Wat hij trouwens zelf ook al aangeeft in dit interview "ik ben meestal geen emotionele ruiter".

Maar we zullen gaan zien hoe het uit gaat pakken allemaal.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:23

Een super kans voor Rath, inderdaad. Ik hoop dat ze het heel erg ver mogen gaan schoppen :j

Chaos

Ik ben heel benieuwd naar het eerste concours! :))

liempje

Als hij met Totilas gaat winnen zal ik er toch een dubbel gevoel bij hebben...... Nederland was niet te verslaan en nu kopen de duitsers een nederlandse topper weg. Ik zal dat nooit als een echte duitse winnaar zien als jullie begrijpen wat ik bedoel :n

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:24

Ben benieuwd, denk dat het moeilijk zal zijn om aan de verwachtingen te voldoen. En zoals ik al eerder heb gezegd; ik vind dit puur succes afkopen in plaats van te behalen. Maargoed. :D

Ben heel benieuwd hoe ie het gaat doen. :j

Adil

xx_Horsiex schreef:
En toch blijf ik een bitter gevoel houden als ik dingen over Totilas lees. Wel jammer dat ze het eerst ontkend hebben, had het dan gelijk toegegeven. Ik wens de combinatie veel succes, ook al hoop ik stiekem, hoe onsportief en kinderachtig ook, dat hij ontzettend afgaat...

Ik weet niet of dat gaat gebeuren...Onlangs eindige Rath nog een plek boven Gal...En geen van beide reed Totilas ;)

Onderschat Rath niet hoor, die jongen is, vooral voor zijn nog vrij jonge leeftijd, errug goed!

Orchidee21

bijzondr,maar ik wens ze alle succes!

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:26

Ik hoop dat hij de kwaliteiten van Totilas goed tot zijn recht laat komen.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:26

Jammer voor Edward maar ik wens de nieuwe combinatie veel succes.

Cadence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:27

Ik bne juist wel erg te spreken over Alexander. Ik vind hem heel beheersd rijden met rust en respect naar het paard toe. MAar dat is mijn persoonlijke mening :)
Ik wens ze veel succes toe samen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:27

Adil18 schreef:
xx_Horsiex schreef:

Ik weet niet of dat gaat gebeuren...Onlangs eindige Rath nog een plek boven Gal...En geen van beide reed Totilas ;)

Onderschat Rath niet hoor, die jongen is, vooral voor zijn nog vrij jonge leeftijd, errug goed!

Ik zeg ook nergens dat die niet goed is, hij moet wel goed zijn om Totilas te kunnen rond rijden, maar toch, ik kan het niet laten....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:28

Ben benieuwd....

celano

Super! En dapper van Rath. ik wens hem veel succes. Voor mij is een goed paard een goed paard. En als hij goed gereden wordt kan ik daar van genieten, of het nu door een nederlander of een duitser is!

Anoniem

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat, en ook hoe alle azijnpissers gaan reageren.
Als die jongen gaat scoren met Totilas dan gaat het commentaar denk ik zijn "ja geen wonder met zo'n paard" en als 'ie een keer niet gaat scoren dan gaat 'ie de grond ingetrapt worden omdat je natuurlijk totaal niet kunt rijden als je op dat paard niet eens kunt scoren...

Ik hoop dat 'ie de hele wereld met open mond gaat laten kijken en dat 'ie de prestaties van Edward nog ver gaat overtreffen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:29

xx_Horsiex schreef:
Adil18 schreef:

Ik zeg ook nergens dat die niet goed is, hij moet wel goed zijn om Totilas te kunnen rond rijden, maar toch, ik kan het niet laten....

Ik denk niet dat je de enige bent met die gedachten hoor ;)

MargrietJonk

Ik wens ze heel veel succes toe.
Hopen dat Totilas gezond mag blijven.
Maar eerst zien en dan geloven!

Liezel1

dus toch....