Anneke van Zanen-Nieberg, Tineke Bartels en Jan Willem Maas zijn gisterenavond officieel toegetreden tot het bestuur van NOC*NSF. Op de ledenvergadering kreeg het bestuur van voorzitter André Bolhuis in één klap een sportief gezicht. Bolhuis: ,,Deze drie nieuwe kandidaten hebben alle drie de keuze gemaakt om een groot deel van hun vrije tijd te besteden aan vrijwilligerswerk in de sport. Ik heb ze gevraagd dat werk voort te zetten in het bestuur van NOC*NSF. Gelukkig hebben zij ja gezegd en daar ben ik trots op.”
Met de benoeming van Anneke van Zanen-Nieberg (penningmeester), Tineke Bartels (topsport) en Jan Willem Maas (Olympisch Plan 2028) maakte Bolhuis in één klap schoon schip. De drie nieuwe bestuursleden hebben zich in de sportwereld in diverse functies meer dan verdienstelijk gemaakt. Van Zanen in het handbal, Bartels in de paardensport en Maas in het hockey.
Tineke reageert: “Ik vind het een geweldige uitdaging en ga er met goede moed tegenaan. Ik zie met veel plezier de eerste bestuursvergadering tegemoet om nader geïnformeerd te worden over de plannen.”