Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vippie schreef:Conclusie, een wormenspuit wordt nu dus over de 75 euro omdat je VA op stal langs moet komen om te beslissen of hij er een mag of niet.
25 euro spuitje + 35 euri voorrijkosten en 15 euro consult €€€€€€€€€.
judith_irene schreef:Vippie schreef:Conclusie, een wormenspuit wordt nu dus over de 75 euro omdat je VA op stal langs moet komen om te beslissen of hij er een mag of niet.
25 euro spuitje + 35 euri voorrijkosten en 15 euro consult €€€€€€€€€.
Hoeft niet perse zo lijkt me. In het bericht staat dat de dierenarts bekend moet zijn met het bedrijf. Als ik bij mijn dierenarts wormenkuren ga halen vraagt hij altijd of ik nog op dezelfde stal sta. (Op deze stal is hij al vaak geweest voor gewone dienartsbezoekjes, entingen enz). Daarna krijg ik mijn jaarpakket mee.
Alleen als een dierenarts nog nooit bij jullie geweest is moet hij de eerste x langs komen om met eigen ogen te zien hoe het er bij jullie uitziet.tenminste, zo lees ik het stukje
germie schreef:Belachelijk. Ik heb nog voor iets van 1.5 jaar op voorraad, en anders moet ik er snel maar weer voor 2 jaar bijbestellen bij Agradi.
Anders is er nog een optie: zelf mengen. Klinkt misschien een beetje eng, maar je wordt hier dan toe gedwongen. Voor schapen is er bijvoorbeeld ook Ivermectine te krijgen. Je moet concentraties even omrekenen en je weet wat je paard nodig heeft.
Bij ons op stal hebben ze een dierenarts die bijzonder voorstander is van mestonderzoek. Ik niet, dus ik doe er niet aan mee (het is vele malen duurder dan gewoon 4 keer per jaar preventief ontwormen en de kans om achter de feiten aan de lopen is kleiner bij preventief ontwormen). Moet ik zeker straks opeens aan mestonderzoek meedoen omdat een dierenarts dat beter vindt en dus geen wormenkuur wil voorschrijven?
boogywoogy schreef:De dierenarts hoeft echt niet elke keer te komen kijken hoe je de wormkuur toe dient!
Hij moet wel een keer op stal zijn geweest, voor enting oid, en dan kun je gewoon aan de balie je wormkuur gaan halen.
maverick schreef:En dit alles voor paarden welzijn? Belachelijk! Voorrijd kosten voor de DA + ontworming wordt rond de 50 a 60 euro. ipv 7.5o. Dit gaat hoogst waarschijnlijk betekenen dat er veel paarden niet meer of te weining ontwormd gaan worden. Ik denk niet dat dat het welzijn bevoorderd.
amsterdam_30 schreef:Dan wordt het dus duurder en wat als daardoor minder mensen gaan ontwormen?? Dan ben je verder van huis...