Politieke Partij van Westland pleit voor paardenluiers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politieke Partij van Westland pleit voor paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 11:14

www.westonline.nl / Nieuwsredactie

Paarden in het Westland moeten wellicht verplicht een broek aan om mest op te vangen. Het is een van de maatregelen die partij Westland Verstandig voorstelt aan de gemeente.

Eigenaren zouden moeten worden gedwongen om de mest op te ruimen, omdat fietspaden er glad en levensgevaarlijk van worden. Bovendien vindt de partij de mest zeer vies.

Volgens Westland Verstandig staat al in regels van de gemeente dat diereneigenaren uitwerpselen van hun dier moeten opruimen, maar daar komt in de praktijk weinig van terecht.

Wijnanda

Re: Politieke Partij van Westland pleit voor paardenluiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:16

Mij niet bellen, ik denk niet dat mijn paard het op prijs stelt wanneer ik hem een zak aan zijn billen hang :') Ik denk dat er dan grotere ongelukken gaan gebeuren dan wanneer er een beetje verteerd gras op de weg ligt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:17

Wat vind de partij van de dieren van deze rare vorm van mishandeling :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:18

Wijnanda schreef:
Mij niet bellen, ik denk niet dat mijn paard het op prijs stelt wanneer ik hem een zak aan zijn billen hang :') Ik denk dat er dan grotere ongelukken gaan gebeuren dan wanneer er een beetje verteerd gras op de weg ligt.

_O- ik in mijn gedachten allemaal verschrikte op holgeslagen paarden voor mij,omdat ze achtervolgt worden door een zak met poep :D
Inderdaad meer ongelukken denk ik...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:20

Westland Verstandig?
Deze partij had een betere naam kunnen kiezen. Ik heb wel wat suggesties! 8-)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:21

Dat ze ruiters verplichten mest op te ruimen (met name binnen de bebouwde kom) dat is te begrijpen en redelijk te handhaven... maar een broek om mest op te vangen? echt weer zo'n ballonetje die opgegegooid wordt om zich te laten horen. Dat kan toch niet verplicht worden :n vraag me af of dat bij ieder paard zomaar om gedaan kan worden? en ik peins er niet over om mijn paard met zoiets rond te laten lopen...

Ze zouden misschien aandacht moeten hebben voor de reden waarvoor ruiters zich op o.a. fietspaden begeven. wellicht zijn de bermen niet begaanbaar vanwege te steile kanten of iets dergelijks, gewone weggetjes te link vanwege veel vrachtverkeer bij de tuinders, kortom, er lijkt me daar wel een chronisch gebrek te zijn aan ruiterpaden of begaanbare bermen :o maar goed, wellicht valt dat mee? mijn paard staat namelijk niet in de gemeente Westland en ik ga daar ook niet heen voor buitenritten.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:22

De fietspaden zouden er idd alleen maar gevaarlijker van worden, met al die op hol geslagen paarden :')

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:24

Sorry maar wat een belachelijk voorstel _O- Veel plezier ermee, mijn paard krijg je niet met zo'n broek om :')

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:24

Mijn paard staat daar ook niet, maar je weet het nooit he. Als er een schaap over de dam is.. gelukkig zit ik nog steeds in een boerengat, waar ze dat soort gekke ideeën niet hebben :P

Binnen de bebouwde kom vind ik het ook wel normaal om op te ruimen. Denk aan woonwijken etc, maar ook hier in het dorp langs de doorgaande wegen ruim ik het ook niet op hoor. Ook hier zijn bermen slecht begaanbaar doordat zet te zacht zijn of te smal/stijl. Het is hier in de regio alleen maar ruilverkaveling, sloten en asfalt. Dus ergens anders dan op de weg kun je bijna niet rijden.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:28

Euh, officieel mag je toch niet op de fietspaden? Ik vind het een kleine moeite om binnen de bebouwde kom op de weg te rijden. Of de automobilisten daar nu weer blij mee zijn is iets anders.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:32

Moet je straks je jonge paard behalve zadelmak ook poepzakmak maken :D
Daar is vast weer een markt voor!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:33

wizewo schreef:
Euh, officieel mag je toch niet op de fietspaden? Ik vind het een kleine moeite om binnen de bebouwde kom op de weg te rijden. Of de automobilisten daar nu weer blij mee zijn is iets anders.

uiteraard, maar je kan ook niet overal uitwijken naar een weg, denk ook maar aan een fietspad die buiten de bebouwde kom tussen de glastuinbouw door afsteekt naar een 'recreatiegebied' of iets dergelijks. dan probeer je natuurlijk de berm er langs te pakken, maar dat lukt niet overal natuurlijk. en 's winters is het zelfs nog de vraag of je dat moet willen. op dat veen of klei wordt het aardig modderig.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:34

Mijn paard heeft een tijd in Den Haag gestaan, moet zeggen dat daar de ruiterpaden toch erg goed onderhouden werden! Ik kon vanaf de uithof tot aan het strand en hoefde daar alleen maar weggetjes over te steken. Ook waren er, bijna elke keer dat ik naar buiten ging (en dat was vaak) gemeentewerkers bezig met de paden aan te harken en op te knappen. En nog zag ik vaak genoeg mensen die op het fietspad reden, 3 meter naast het ruiterpad...
Ik weet niet hoe het aan de andere kant van Den Haag en de rest van het westland is maar ik ben wel van mening dat als je op het fietspad of de stoep gaat rijden (om wat voor reden dan ook) dat je gewoon hoort af te stappen en de mest aan de kant te schoppen.

edit: de luier vind ik overigens veel te ver gaan, denk dat dat alleen maar voor meer irritatie zorgt. Maar ik vind dus wel dat de ruiters er zich gewoon aan moeten houden dat ze de mest aan de kant schoppen.
Laatst bijgewerkt door Delaja op 02-11-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:37

Ik fiets dagelijks door het westland heen, langs plekken waar veel paarden gestald staan. Maar ik heb me nou nooit verbaasd over grote hoeveelheden paardenmest die op de fietspaden liggen...

Het is trouwens in het westland op veel plekken onmogelijk om op de weg te rijden in plaats van op het fietspad. Buiten de bebouwde kom dan, want daar rijden ze veel te hard om met je paard te gaan rijden, verkeersmak of niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:39

Alleen de tekst al maakt mij aan het lachen! :D

Ik denk dat als een paard een luier om krijgt het dit niet op prijs zal stellen... :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:45

*Ziet spontaan een paard voor zich dat zwaar over de zeik is en in volle galop door het dorp knettert, de poep uit de zak vliegt alle kanten op terwijl paardlief al bokkend drie fietsers en twee oude mensjes omver weet te werpen en vervolgens weer zijn oude weg vervolgd nadat hij zich van dat enge wapperende spook heeft weten te bevrijden* :j
:Y)

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:46

wizewo schreef:

In het theorieboek (auto) van mijn broertje staat dat ruiters op het fietspad moeten/mogen maar ze mogen rijden waar ze zich het prettigste voelen (alleen niet op de stoep) Dus berm, fietspad of weg.
Ik rij op het fietspad want op de weg wordt zo hard gescheurd en in de berm ligt echt teveel troep.

Een luier om? Hoe bezopen is die partij geweest toen ze dat bedachten? :P

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:49

Bij het ruiterbewijs werd me geleerd dat een ruiter in de berm of op de weg hoort en NIET op de stoep of het fietspad. Goed om te weten dat het in het rijbewijs theorieboek anders staat!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:53

haha als ik mijn paard zo n zak omdoe en die kakt 1 keer .. dan zakt die achterhand wel hoor _O- ... die heeft hopen van 5 kilo denk ik :+

Ik heb ook regelmatig mot met mensen over de paarden poep en dan is het nog geen eens van mn eigen paard .. :o maar goed maak een goed ruiter pad en zie geen probleem meer :o .. dan hoef ik ook niet over het fietspad .. maar mensen zouden mss is extra ingelicht moeten worden over paarden in het verkeer .. want vorige keer ging een man uit zn naat omdat ik over een fietspad brug ging wat niet mocht volgens hem ... ja hoe moet ik dan aan de overkant op het ruiterpad komen :? ,,
Laatst bijgewerkt door Zondebokje op 02-11-10 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:58

hahaha, die zijn gek zeg!
woon zelf in het westland, maar zie zelden mest op straat liggen.
ik denk ook niet dat mijn shetjes een poepzak zullen waarderen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:00

Javayo schreef:
Ze zouden misschien aandacht moeten hebben voor de reden waarvoor ruiters zich op o.a. fietspaden begeven. wellicht zijn de bermen niet begaanbaar vanwege te steile kanten of iets dergelijks, gewone weggetjes te link vanwege veel vrachtverkeer bij de tuinders, kortom, er lijkt me daar wel een chronisch gebrek te zijn aan ruiterpaden of begaanbare bermen :o maar goed, wellicht valt dat mee? mijn paard staat namelijk niet in de gemeente Westland en ik ga daar ook niet heen voor buitenritten.

Dat is precies wat ik ook dacht :j

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:02

Ik dacht een politieke partij serieus wilde worden genomen. Ik kan mij niet meer voorstellen dat dit soort mensen stemmen krijgen.
Zijn er niet meer urgente zaken waarmee ze zich bezig kunnen houden. Ze moesten zich schamen.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:04

er zijn hier bijna geen ruiterpaden, veel vrachtverkeer en weinig berm.
en als er berm is is dat kapot gereden door vrachtwagens :(

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:06

haha ben ik even blij dat ik NET buiten het westland woon ;)
volgens mij is bij mij in de buurt het dichtsbijzijnde ruiterpad ook alleen te bereiken via het fietspad ;) die trouwens ook niet super goed onderhouden is!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:09

Hahahahaha jahoor woon ik weer :')
Gaat vast ook over de Madeweg :))