“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 20:54

Nieuwsredactie

De actiegroep “steun Edward Gal en Totilas” die enkele dagen geleden is opgezet via facebook en kort daarna via hyves krijgt steeds meer vorm. Amper twee dagen oud en de hyvespagina heeft rond de 3.000 leden. Via het internationaal georiënteerde Facebook hebben 4.480 mensen zich inmiddels gemeld.

De initiatiefnemers hebben ambitieuze plannen: “We willen via een Nationale tv-actie Totilas terug halen, of beter gezegd, kijken of we de verkoop nog kunnen tegenhouden.” Diverse televisiezenders zijn gecontacteerd. Individuele (praat)programma’s waarin de initiatiefnemers graag hun verhaal zouden doen zijn onder andere RTL Boulevard, De Wereld Draait Door en Hart van Nederland. Voor Hart van Nederland zijn televisieopnames geweest, maar tijdens de vroege editie zijn deze nog niet uitgezonden. De beelden zijn tijdens de late editie van 22.30 uur wel uitgezonden. Editie NL van RTL 4 heeft vanavond om 18.00 uur kort aandacht besteed aan de actie. Radio 1 en 2 heeft een (kort) interview gehad. De Facebook-leden proberen ook buitenlandse zenders te benaderen.

De initiatiefnemers hebben ook giro 555 benaderd. Giro 555 is alleen voor goede doelen en zij heeft inmiddels laten weten niks voor de actiegroep te kunnen betekenen. Ook is er een telegram richting de Koningin gegaan met de vraag of zij kan helpen.

De initiatiefnemers willen vooral benadrukken dat zij Dhr. Schockemohle feliciteren met de aankoop van Totilas. Ook zijn er absoluut geen negatieve gevoelens richting de familie Visser. "Maar er hoort maar één ruiter bij Totilas en dat is Edward Gal". De actiegroep is van mening dat Edward en Totilas samen een enorm sterke band hebben en dat zij onder andere daarom graag zien dat Schockemohle Totilas beschikbaar stelt aan Edward tot in ieder geval na de Olympische Spelen van 2012 in Londen.

update: Bekijk hier de uitzending van Hart van Nederland

verwant artikel

[VN] Gal en Totilas houden de gemoederen bezig

Nagini

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:57

Leuk dat het wat 'echte' vorm krijgt.

Lijkt me beetje ''onnozel'' om de koop tegen te gaan.. alsof die mensen zich voor dat bedrag laten tegenhouden om het niet te doen vanwege iets van HvNL.

Belangrijker doel is dan denk ik om te zorgen dat Edward Toti kan blijven rijden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:57

Giro 555 benaderen vind ik wel heel erg misplaats, dat nummer is voor rampen met veel doden en ellende...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:59

Ben ik het mee eens, En alsof je een koop van tussen de 10 en 15 mil laat tegen houden...
Nee, zolang edward maar op Totilas kan blijven rijden ben ik te vreden. Als mijn baard 10 - 15 miljoen zou worden geboden, zou ik inderdaad hem nog wegbrengen ook...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:59

Feit dat ze Giro 555 hebben benaderd zegt mij meer dan genoeg... :x

Een koop als deze tegengaan, is in mijn ogen ook meer dan onrealistisch...

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:00

Ja dat vond ik ook een beetje té inderdaad, Giro 555.
Maar voor de rest, TOP ACTIE!

Jantine_

Lia_ schreef:
Giro 555 benaderen vind ik wel heel erg misplaats, dat nummer is voor rampen met veel doden en ellende...

Ben ik het mee eens.

De rest wel toppie :j

Toekie

Hebben ze Giro 555 benaderd?? Ronduit schandalig!! Op deze manier wil ik geen steun betuigen, ik meld me direct af bij hun Facebook pagina. Gaat me veel te ver... :n

baroen

uhm tja, dat ze graag willen dat Edward en toot een team blijven iig op de OS ala, maar verkoop tegen houden? giro 555 benaderen? de koningin? sorry hoor, maar dit slaat imo een beetje door...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:01

Giolli schreef:
Ben ik het mee eens, En alsof je een koop van tussen de 10 en 15 mil laat tegen houden...
Nee, zolang edward maar op Totilas kan blijven rijden ben ik te vreden. Als mijn baard 10 - 15 miljoen zou worden geboden, zou ik inderdaad hem nog wegbrengen ook...

Daar laat ik mijn baard ook wel voor staan :D _O-

O:)

bobolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:02

ik kan de hyves actie niet vinden kan iemand de link plaatsen??

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:03

Nagini schreef:
Giolli schreef:

Daar laat ik mijn baard ook wel voor staan :D _O-

O:)

Sorry hoor maar ik denk niet dat iedereen precies doorheeft om wat voor bedrag het precies gaat..
Het is zó ongelovelijk veel geld!
Om daar nou je paard voor te houden terwijl paardlief de volgende dag zijn been kan breken? :n

Ik hou zielsveel van mijn paard, mijn maatje voor altijd. Maar voor 15 miljoen euro??

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:04

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:05

tja, je kunt wel tegen de koop in gaan, maar je schiet er niks mee op.
Die eigenaar heeft zelf bepaald hem te verkopen, immers; ik bedoel 15 miljoen euro?
Nou dan wist ik het ook wel hoor :j
Hoogst waarschijnlijk blijft edward gewoon de berijder, want ja, dat prijzen geld leverd alleen maar meer
geld op en gaat de prijs van de dekdiensten ook weer omhoog.
een nutteloze actie dus eigenlijk :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:06

Toekie schreef:
Hebben ze Giro 555 benaderd?? Ronduit schandalig!! Op deze manier wil ik geen steun betuigen, ik meld me direct af bij hun Facebook pagina. Gaat me veel te ver... :n

die mening deel ik...

zikina

belachelijk!! wat denken ze nou dat schockemohle terug trekt denk het niet. en het was teverwachten toch?!! wie slaat er nu zo'n bod af niemand.

vindt het ook jammer voor edward maar er komt wel weer wat nieuws voor hem

Nagini

@Giollo, hihi je snapte m'n grapje niet.

Joh, ik zou 't paard bij 100.000 waarschijnlijk al met een strik weg doen. OF is dat nu niet erg paardvriendelijik? :')

Bellex

dat giro 555 heeft voor mij ook gemaakt dat ik er echt klaar mee ben :x ronduit schandalig!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:07

Ah jongens laat toch lekker, ik vind het niet zo`n gek idee om ze toch proberen het OL te laten rijden, hebben ze imo echt verdiend.
Verkoop tegenhouden is niet van toepassing lijkt mij nee. En wbt de giro en koningin, misschien erg overdreven, maar die acties zijn genomen door best geemotionneerde paarden mensen die liefde voor deze combi hebben, wat mij dan wel erg warm maakt vanbinnen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:08

Lia_ schreef:

Idd, hoe haal je het in je hoofd.....
We hebben het over de verkoop van een paard, niet over een ramp van wereldomvang. ;(

Ok, het is wel een heel bijzonder paard. <3 Maar giro 555 en de koningin benaderen....belachelijk!

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:09

Belachelijk. Snap dat veel mensen het liefst willen blijven zien dat de combinatie blijft voortbestaan maar om daar nou zoveel ophef over te gaan maken. kom op zeg.
Zeker giro 555 en de koningin erbij betrekken, hoe haal je het in je hoofd.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:11

Dat van giro 555 valt mij mij dus echt helemaal verkeerd... Dit is geen verschrikkelijke ramp die gaande is, maar puur geld verdienen aan de kant van moorland investments, en eigenlijk best een begrijpbare verkoop. Dat is zeker geen wereldramp... Ik gun Edward zijn paard zeker, en vind het zonde dat deze combinatie mogelijk niet op de OS kan verschijnen, maar er zijn grenzen! Haal dan eerder het NOC-NSF erbij...
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 19-10-10 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:12

Belachelijk, meer woorden heb ik er niet voor over.
Visser heeft een bijzonder succesvolle transactie kunnen doen. En de nieuwe eigenaar is vrij om met het paard te doen, wat hij zelf goed acht.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:12

"De initiatiefnemers hebben ook giro 555 benaderd. Giro 555 is alleen voor goede doelen en zij heeft inmiddels laten weten niks voor de actiegroep te kunnen betekenen. Ook is er een telegram richting de Koningin gegaan met de vraag of zij kan helpen."

Beetje overdreven..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:13

Wat zullen de mensen van giro 555 ook hard hebben gelachen zeg....