Gisteren organiseerde Fokvereniging VWF de 22ste editie van het VWF Dressuur, deze aanlegtest voor 3-jarige dressuurpaarden werd verreden bij Manege de Prinsenstad in Delft. Per twee- of drietallen werden ongeveer 90 paarden beoordeeld door de juryleden Judith Ribbels en Marlies van Baalen. De paarden werden onder andere beoordeeld op hun basisgangen en bewerkbaarheid. De absolute topper van de dag liet zich pas zien aan het einde van avond. Het betrof Chinook (Vivaldi x Havidoff) die werd voorgesteld door Emmelie Scholtens. De gitzwarte imponerende hengst kreeg tijdens zijn presentatie louter negens en tijdens het overrijden door Judith Ribbels het maximale aantal punten (40). De hengst beschikt over een opvallende voorbeen techniek en opwaarte beweging. Met het behalen van de overwinning, treedt Chinook in de voetsporen van Bretton Woods (v. Johnson). Bretton Woods won vorig jaar VWF-dressuur en loopt momenteel in het KWPN-verrichtingsonderzoek. Chinook doorloopt momenteel het traject tot goedkeuring bij het Westfaler stamboek. Alhier is hij uitgenodigd voor de hoofdkeuring. Opvallend in de rest van het veld, was de grote aanwezigheid van paarden die in eigendom zijn van Tim Coomans. In de top vijf waren drie paarden die het voorvoegsel TC droegen, geplaatst. Plaats twee en drie vielen ten prooi aan nakomenlingen van Ravel. Beide paarden beschikten over veel looplust en een zeer goede gallopade. hoewel Cruise Control in het begin even aan zijn test-amazone moest wennen.
Beste vijf combinaties VWF-Dressuur 2010:
1. Emmelie Scholtens - Chinook ( Vivaldi x Havidoff ) 2. Geert-Jan Raateland - TC Cruise Control ( Ravel x John u to Berry ) 3. Sjanine van der Jagt - TC Celanique ( Ravel x Cabochon ) 4. Veronique Swagemakers - Sir Donovan ( Sir Donnerhall x Weltmeyer ) 5. Simone Both - TC Lexus ( Lauries Crusador xx x Donnerhall )
Zo, ik geloof dat we de opvolger van Totilas al hebben gevonden! Wat een gaaf beest zeg, poeh...
Rachelll
Geplaatst: 17-10-10 18:24
in 1 klap verliefd mooie prestatie! gister weer genoten en nummer drie oa gezien knappe kleine merrie! blijft toch altijd een leuke competetie en gezellig paardenevenement in ZH. Volgend jaar mag mijn paard er ook optreden (als hij zijn best blijft doen)
Wat een super gaaf paard! En wat een goed resultaat.
DeniiSee
Geplaatst: 17-10-10 18:41
Ik heb ze inderdaad zien rijden, wat een onwijs gaaf beest hoor voor een 3 jarige, we zeiden ookal t lijkt gewoon al een volwassen paard.. heb niet meer de testruiter erop zien rijen (we waren al helemaal bevroren maar wilde nog even emmelie zien haha) maar met emmelie erop was het echt een gaaf beest! Ze heeft echt leuke paarden onder der kont!
De hengst die in de pauze van 7 uur kwam rijden, die liep ook onwijs gaaf, ben even zn naam kwijt...
Shanedow
Geplaatst: 17-10-10 18:41
De nieuwe Totilas is coming !
DaisyDarling
Geplaatst: 17-10-10 18:44
Ik zag de foto & dacht direct.. Hmzz, die is bekend Nieuwe Toto is here
Sjoert
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-10 18:46
DeniiSee schreef:
De hengst die in de pauze van 7 uur kwam rijden, die liep ook onwijs gaaf, ben even zn naam kwijt...
Dat was Wynton
hananya
Geplaatst: 17-10-10 18:48
Sjoert schreef:
DeniiSee schreef:
Dat was Wynton
Onder Emmelie?
EllyC
Geplaatst: 17-10-10 18:49
Jemig wat een mooi paard zo op de foto. Tim heeft het ook weer goed gedaan.
Sjoert
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-10 18:51
hananya schreef:
Sjoert schreef:
DeniiSee schreef:
Ik vind deze zo op de foto veel expressiever als Bretton Woods ,maar dat zal wel persoonlijk zijn....Emmelie doet het echt goed,kijken wat er volgend jaar met de Pavo Cup gaat gebeuren met deze combinatie.
Ja Wynton inderdaad! Edward heeft hem ook nog een tijdje gereden.. mooi paard ook!
EllyC
Geplaatst: 17-10-10 19:07
Ik kwam deze tegen op youtube 76 Charmeur (veron x goodtimes) 97 pnt en op de achtergrond nr 77 TC Cheatodon, (vic x gouverneur) 107 pnt - 10e plek nr 83 Groenraven's Cachet (vivaldi x nourajev) 97 pnt de man die af en toe aanwijzingen geeft is Tim Coomans, eigenaar van o.a. nr 77