Een onverlaat heeft tijdens de Wereldruiterspelen in Kentucky het marathonrijtuig van de Nederlandse menner IJsbrand Chardon bewerkt met een stanleymes. De sabotage werd zaterdagochtend voor aanvang van de cross ontdekt. De plaatselijke politie stelt een onderzoek in.
De vernielingen aan de koets van de wereldkampioen waren aanzienlijk. Het omhulsel van de lange boom was kapot evenals de kussens op de bok en achterin de wagen. De wagen is ernstig beschadigd.
Chardon, die in het algemeen klassement van de vierspannen de tweede plaats deelt met de Amerikaan Chester Weber, kreeg wegens deze 'aanslag' op het materieel toestemming als laatste van start te gaan voor de uithoudingsproef.
jemig wat erg zeg, kan me voorstellen dat hij zenuwachtig wordt als er olie cq remvloeistof gevonden wordt. Wat een laffe daad!
Boelles
Geplaatst: 09-10-10 20:36
Wat kinderlijk zeg, onsportief gewoon! Hoop dat de koets snel genoeg wel rijdbaar is, zodat hij een toprit kan rijden!
NienSCHaap
Geplaatst: 09-10-10 20:37
Kansloos, van die gene die dat gedaan heeft. zwak hoor, bah! Ijsbrand is mijn held haha dat moest ik even kwijt. Intervieuw ga ik zo even kijken, helaas veel gemist de laatste dagen van de WEG.
Intervieuw is top en bah walg gewoon van dat soort dingen, dat mensen elkaar zo dingen aan kunnen doen. gelukkig waren het inderdaad zijn paarden niet maar vervelend! Niemand gunt elkaar ook wat!!
Sabine_Duco
Geplaatst: 09-10-10 20:44
Jonge jonge, wat een laffe streek...
_Sammy_
Geplaatst: 09-10-10 20:44
Dan spoor je toch niet?
Pff mensen kunnen wel geld hebben, maar iedereen werkt voor ze spullen hoor
Tieneke
Geplaatst: 09-10-10 20:45
Heeeel sportief opgevat! Man man, schandalig en pure verpesting van de sport en competitie. Ik hoop dat ze het in orde krijgen dat hij toch met een normale koets kan starten...