"Goed gesprek" tussen het EASP en de erkenningscommissie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

"Goed gesprek" tussen het EASP en de erkenningscommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 09:34

http://www.levendehave.nl

Het EASP, stamboek voor Shagyapaarden, sportpaarden en sportpony's, heeft een goed gesprek gehad met de commissie Erkenning en Toezicht Paardenfokkerij (ETP) van het Productschap voor Vee, Vlees en Eieren.

Dat gesprek had plaats nadat het bestuur van het stamboek daarop in diverse toonaarden had aangedrongen. Voorzitter Karel de Lange dreigde zelfs paarden af te voeren naar de slacht indien het niet snel tot een erkenning van het stamboek zou komen. De rest van het bestuur distantieerde zich van dit dreigement, maar stelde wel dat iedereen hetzelfde doel nastreeft.

Karel de Lange noemt het gesprek op 6 oktober met de ETP ''constructief''. Alle belemmeringen die een erkenning in de weg staan, zijn volgens hem opgeruimd. Het EASP is al enkele jaren bezig het productschap ervan te overtuigen dat het als een volwaardig stamboek kan functioneren. Het voerde daartoe diverse rechtszaken. Karel de Lange stelt vast dat de commissie na afloop van het gesprek geen vragen meer had. ''We hebben de indruk dat we ze hebben kunnen overtuigen. We vonden in elk geval een goed oor voor onze argumenten.''

Op 20 oktober moet het productschap een besluit nemen over het al dan niet erkennen van het EASP. Voor die datum brengt de ETP advies uit aan de voorzitter van het productschap.

Verwante artikelen:

[VN] Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden
[VN] PvdD vraagt minister om executie halt toe te roepen
[VN] EASP voorzitter Karel de Lange met de PVE om tafel

Frantic

Re: "Goed gesprek" tussen het EASP en de erkenningscommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:44

Schandalig als zijn dreigementen van paardenmoord hem dit zouden opleveren!

Het was dus pure chantage?

Schandalig!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:48

Meneer de Lange heeft een forum dat heet www.fokt.nl, hier gaat hij zelf uitgebreid in op een topic waarom en hoe.
Al ben ik ook niet van chantage, het heeft me wat milder gestemd. ;)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:50

ik ben er heel blij mee!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:06

detour schreef:
Meneer de Lange heeft een forum dat heet http://www.fokt.nl, hier gaat hij zelf uitgebreid in op een topic waarom en hoe.

Oh is dat het forum waar de posts van gebruikers door de forumeigenaar zelf worden aangepast naar propogandamateriaal voor het stamboek zelf? Ja die ken ik wel.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:02

ja! dat is een heel vreemd Forum en volgens mij is diezelfde K. de Lange daar eigenaar van.....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:12

Had het er vanochtend nog met de eigenaresse van m'n paard over, pure chantage...
Zoiets noemt zichzelf fokker????

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:18

Als je dreigt je kinderen af te schieten ben je ze kwijt.... als je dreigt je paarden af te schieten krijg je gelijk?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:19

Maar als ik het goed begrijp komt de beoordeling 'goed gesprek' dus uit de koker van de Lange zelf? Dan ben ik benieuwd of er bij het EASP hetzelfde over gedacht wordt. Voor de samenleving is het in elk geval te hopen dat ze hiermee niet het signaal gaan afgeven dat je door pure chantage alsnog je zin krijgt, de volgende gek gaat misschien wel dreigen menselijke slachtoffers te maken i.p.v. de eigen veestapel op te offeren.....

Frantic schreef:
ja! dat is een heel vreemd Forum en volgens mij is diezelfde K. de Lange daar eigenaar van.....

Ja, dat is ook de enige beheerder/moderator, die haalt rustig alle posts die hem niet aanstaan weg, of hij past ze gewoon aan zodat ze beter in zijn straatje passen. Dus weet je nooit of hetgeen iemand gepost heeft ook werkelijk hetgeen is wat hij/zij gepost heeft of dat het inmiddels alweer gewijzigd is door ayatollah Karel, a.k.a. Anna42.
Gebruikers die het hem te moeilijk maken en er niet ontvankelijk voor zijn dat hij ze continu probeert af te zeiken verwijdert hij vervolgens maar gewoon.
Dat gedrag, en het feit dat het grootste deel van de posters daar maakt dat het net een dependance lijkt van een psychiatrische instelling, die zitten elkaar alleen continu in de haren met de meest idiote posts en ronduit idioot gedrag, is voor mij in elk geval reden genoeg om er niet meer te posten, de censuur in China is er niets bij.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:30

ThisIsMe schreef:
Maar als ik het goed begrijp komt de beoordeling 'goed gesprek' dus uit de koker van de Lange zelf? Dan ben ik benieuwd of er bij het EASP hetzelfde over gedacht wordt. Voor de samenleving is het in elk geval te hopen dat ze hiermee niet het signaal gaan afgeven dat je door pure chantage alsnog je zin krijgt, de volgende gek gaat misschien wel dreigen menselijke slachtoffers te maken i.p.v. de eigen veestapel op te offeren.....

Frantic schreef:

Ja, dat is ook de enige beheerder/moderator, die haalt rustig alle posts die hem niet aanstaan weg, of hij past ze gewoon aan zodat ze beter in zijn straatje passen. Dus weet je nooit of hetgeen iemand gepost heeft ook werkelijk hetgeen is wat hij/zij gepost heeft of dat het inmiddels alweer gewijzigd is door ayatollah Karel, a.k.a. Anna42.
Gebruikers die het hem te moeilijk maken en er niet ontvankelijk voor zijn dat hij ze continu probeert af te zeiken verwijdert hij vervolgens maar gewoon.
Dat gedrag, en het feit dat het grootste deel van de posters daar maakt dat het net een dependance lijkt van een psychiatrische instelling, die zitten elkaar alleen continu in de haren met de meest idiote posts en ronduit idioot gedrag, is voor mij in elk geval reden genoeg om er niet meer te posten, de censuur in China is er niets bij.

En daarbij is wat er gepredikt wordt gebaseerd op eigen verzinselen en vaak aantoonbaar onjuist.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:45

Al met al is het voor die andere fokkers dan de heer de Lange een goed teken dat waar zij ook in geloofden en wilden nastreven waarschijnlijk een positief gevolg gaat krijgen, los van het feit dat er een fokker bij zit die anders denkt en doet.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:37

hilden1971 schreef:
Al met al is het voor die andere fokkers dan de heer de Lange een goed teken dat waar zij ook in geloofden en wilden nastreven waarschijnlijk een positief gevolg gaat krijgen, los van het feit dat er een fokker bij zit die anders denkt en doet.

Dit zullen we nog maar even afwachten het is niet de eerste keer dat Kareltje roept dat alles in kannen en kruiken is.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:38

VValar schreef:
detour schreef:
Meneer de Lange heeft een forum dat heet http://www.fokt.nl, hier gaat hij zelf uitgebreid in op een topic waarom en hoe.

Oh is dat het forum waar de posts van gebruikers door de forumeigenaar zelf worden aangepast naar propogandamateriaal voor het stamboek zelf? Ja die ken ik wel.

Gaat hij zelfs zo ver? verwijderen van posts, tsja, maar manipuleren? :+ ..

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:29

detour schreef:
Gaat hij zelfs zo ver? verwijderen van posts, tsja, maar manipuleren? :+ ..

:j Meer dan eens.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:32

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet hier neergezet zodat iedereen het forum van de heer De Lange kan afbranden en ook niet om de heer De Lange zelf af te branden. Dit soort berichten zullen vanaf hier dus ook gewoon verwijderd worden en met het negeren van een moderatoropmerking loop je het risico op sancties.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:45

had dan het hele topic er niet neergezet.... er is al veel te veel aandacht voor deze "fokker" zonder toegevoegde waarde voor de paardensport....( dat laatste is mijn mening, geen feit)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:48

Als je vindt dat er teveel aandacht is dan kun je beter niet reageren. Negatieve aandacht is namelijk ook aandacht.
En nu weer on topic. ;)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:41

Maar het is toch simpelweg een constatering dat het een gesprek is afgedwongen dooor chantage? Zelfs de naam van het topic suggereert het door "goed gesprek" tussen aanhalingstekens te zetten!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:26

Citaat:
Op 20 oktober moet het productschap een besluit nemen over het al dan niet erkennen van het EASP. Voor die datum brengt de ETP advies uit aan de voorzitter van het productschap.

Als er op 20 oktober een erkenning zou volgen, dan vraag ik mij af *wie, wie gechanteerd heeft*

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 16:35

Maak je geen illusies. Er volgt geen erkenning.

Waarom zou het productschap,
dat tussen haakjes van de rechter gelijk heeft gekregen,
op 20 oktober van mening veranderen ?

Er zijn ivm het EASP geen nieuwe feiten aangedragen.
De voorzitter heeft er mee gedreigd zijn paarden om te brengen. En dan ?
Een nieuw feit kun je dat maar moeilijk noemen.

Dit bericht komt rechtstreeks van Karel de Lange,
en het is hooguit een amateuristische poging om de commissie ETP onder druk te zetten.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:02

als je als stamboek voorzitter zo'n dreigement uitspreekt, dan ben je toch echt van het pad af. Wanneer je hier als pve op ingaat dan spoor je volgens mij niet. Maar wanneer de rest van het bestuur en de leden deze man blijven steunen dan hebben ze toch echt hun bus gemist.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:48

ThisIsMe schreef:
Maar als ik het goed begrijp komt de beoordeling 'goed gesprek' dus uit de koker van de Lange zelf? Dan ben ik benieuwd of er bij het EASP hetzelfde over gedacht wordt

Haha, zie nu dat ik hier een heel suffe typo gemaakt heb, bedoel natuurlijk niet of er bij het EASP hetzelfde over gedacht wordt, maar bij de commissie ETP, ofwel het PVE :+

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 05:28

Toch even een ander geluid, al was het alleen maar omdat het anders wat eenzijdig wordt. Inhoudelijk weet ik er even "net" niet genoeg van om me daar over uit te laten.

Iedereen roept hier, en ook in een eerder topic, meteen moord en brand over "chantage". Daar lijkt me echter geen sprake van.
Iedereen is toch vrij om eigen koeien, paarden, varkens, kippen etc. ter slacht aan te bieden ? Los van wat met daarvan vindt.

Dus wie wordt er dan gechanteerd ??

Chantage is een strafbaar feit, maar dat is hier niet aan de orde. Wat de Lange wel gelukt is, is aandacht krijgen voor een probleem dat hij en/of EASP denkt te hebben, gewoon door een uitlating te doen. Hij had ook kunnen zeggen: "Ik ga vanavond stamppot koken", maar ja, dan had geen haan er naar gekraaid.

Kortom, ik vind de opmerkingen in dit topic dus nogal wat makkelijk gedaan af en toe.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:35

lageveld schreef:
Toch even een ander geluid, al was het alleen maar omdat het anders wat eenzijdig wordt. Inhoudelijk weet ik er even "net" niet genoeg van om me daar over uit te laten.

Iedereen roept hier, en ook in een eerder topic, meteen moord en brand over "chantage". Daar lijkt me echter geen sprake van.
Iedereen is toch vrij om eigen koeien, paarden, varkens, kippen etc. ter slacht aan te bieden ? Los van wat met daarvan vindt.

Dus wie wordt er dan gechanteerd ??

Chantage is een strafbaar feit, maar dat is hier niet aan de orde. Wat de Lange wel gelukt is, is aandacht krijgen voor een probleem dat hij en/of EASP denkt te hebben, gewoon door een uitlating te doen. Hij had ook kunnen zeggen: "Ik ga vanavond stamppot koken", maar ja, dan had geen haan er naar gekraaid.

Kortom, ik vind de opmerkingen in dit topic dus nogal wat makkelijk gedaan af en toe.

ter slacht aan bieden, hij sprak van executeren klinkt al heel anders.

en daarbij "jij doet dit anders doe ik dat" is gewoon chantage.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:51

Precies, dreigen om wekelijks één van je paarden te executeren als je je zin niet krijgt is wel heel iets anders dan zeggen 'ik ga vanavond stamppot koken', zolang hij het zelf opeet doet hij daar verder niemand iets mee aan. Als je als zogenaamde paardenliefhebber dreigt je paarden te executeren omdat je hobbystamboek geen erkenning krijgt doe je die paarden daar wel degelijk mee tekort, en iedere paardenliefhebber zal het zonde vinden als een gezond paard opgeofferd moet worden om zijn eigenaar zijn zin te geven. Dat het iedereen vrij staat om zijn of haar dier naar de slacht te brengen staat daar los van, ik persoonlijk zou het ook heel sneu vinden als iemand een gezond paard naar de slager brengt omdat hij bijvoorbeeld de kosten niet meer kan dragen, maar dat zou ik nog begrijpelijker vinden dan zoiets doen puur en alleen om je zin te krijgen in een conflict.