Volgens parcours ontwerper Mike Etherington Smith zal de cross country tijdens de Wereldruiterspelen, de allerbeste combinaties op de proef gaan stellen. Tevens zullen de hindernissen ervoor zorgen dat de minder ervaren combinaties toch goed mee kunnen komen in het deelnemersveld.
Het parcours zit vol met bochten, ingewikkelde hindernissen en grote waterpartijen. Via de Britse website Horse and Hound is het mogelijk om alle hindernissen te bekijken. Er staat ook een interview met Mike Etherington Smith.
De cross country zal aankomende zaterdag worden verreden. Tim Lips zal voor Nederland aan start komen.
Bekijk hier de hindernissen. Luister hier naar de parcours ontwerper.
prachtige hindernissen. Jammer dat er maar bij een hindernis echt duidelijk was dat het een waterpartij was. Aangezien ik uit het artikel op maak dat er meerdere zijn moet het water nog niet toegevoegd zijn aan de hindernissen.
Anoniem
Geplaatst: 29-09-10 13:21
petraaken schreef:
prachtige hindernissen. Jammer dat er maar bij een hindernis echt duidelijk was dat het een waterpartij was. Aangezien ik uit het artikel op maak dat er meerdere zijn moet het water nog niet toegevoegd zijn aan de hindernissen.
hm, ik vond het juist maar een kaal, onaantrekkelijk parcours, zullen nog wel bloemen etc bijgezet worden of zo maar als ik dan naar Boekelo kijk.... veel mooier opgebouwd. Wel lastig denk ik..
Roxxiejj
Geplaatst: 29-09-10 13:24
Dat zijn flinke hindernissen zeg begint nog redelijk, die eerste 4 hindernissen of zo. Dat gat in de grond (trahkener???), dat is een beste zeg, phoe
Iemand een idee hoelaat het word uitgezonden? denk op eurosport? en waar is het eventueel na te kijken?
Nickeltje
Geplaatst: 29-09-10 13:27
Bij de meeste hindernissen staat ook tekst, dat ze nog aangevuld moeten worden met hagen enzo. Dus ik denk dat de hele aankleding met bloemstukken en alles ook nog op het laatste moment komt.
Ik vind de hindernissen er indrukwekkend uit zien en hoop dat ik iets mee kan zien van wanneer er gereden wordt.