WEG: Fenna Elzinga zeer tevreden met haar proef **video**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

WEG: Fenna Elzinga zeer tevreden met haar proef **video**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 08:46

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl

Tevreden is Fenna Elzinga met haar debuut op de Wereldruiterspelen. Voor het eerst als teamlid in een landenwedstrijd. “Dit is wel echt een ervaring. Ongelooflijk. De spins gingen goed", reageert de amazone na afloop enthousiast. In de cirkels reed Fenna wat behouden. “Daar was hij wat gespannen. Hij reageerde achterin wat op het publiek. De tweede cirkel had wat sneller gemogen. Maar dan neem je meer risico en ben je hem eerder kwijt. Maar ik ben uit de penaltybox gebleven en daar ben ik blij mee. Ik ben echt trots.”

“Mijn paard is pas zeven jaar en het was onze eerste landenwedstrijd. Toen ik binnenreed dacht ik wel even, shit hier ga ik. Ik ben telkens vrij koel geweest, maar ineens ‘bam’, rijd je hier binnen. Ik ben heel blij met mijn prestatie. Al kan er natuurlijk altijd wel wat verbeteren.” Fenna’s topscore ligt op 73,5. Toch kan ze heel goed leven met de 70,5 punten van vandaag. “Mijn paard is nog jong. Sinds drie jaar rijden we op internationaal niveau. We hebben nog een lange weg te gaan. Maar hier foutloos rijden biedt perspectief. De landenwedstrijd was mijn prioriteit. Presteren voor het team zonder grote fouten en dat is gelukt.“

Bondscoach Caspar de Jonge toont zich ook tevreden. “Het is de eerste keer dat de derde en vierde ruiter boven de zeventig scoren. Dit biedt alle perspectief voor morgen. Maar het niveau ligt hier heel erg hoog. Voor de finale zullen we alles uit de kast moeten halen."

Morgen komen Rieky Young en Hubertus Heule in de tweede dag van de landenwedstrijd voor Nederland aan start. Nederland staat op een voorlopig vijfde plaats. In de landenwedstrijd gaan de Amerikanen aan de leiding. De Oostenrijkers staan op de tweede plaats, voor de Brazilianen.

Klik hier om te reageren.

De proef van Fenna in Kentucky: