Eigenaars staartloze veulens gaan op de bon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miracle

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 19:54

Zeker weten, en t ziet er nog beter uit ook Lachen

leoni

Berichten: 737
Geregistreerd: 27-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 01:09

zo als veel mensen al zeggen.. het is gewoon zielig en ze hebben niks op de vliegen te verjagen lijkt mij nie leuk als ik geen armen heb om die rot vliegen te verjagen

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:05

Wij hebben op dit moment 3 gecoupeerde paarden en ik vind het op zich niet zo heel erg....wel als het nu zou gebeuren, maar het is nu eenmaal niet terug te draaien! En dat van die vliegen is niet helemaal waar....ze zullen evenveel last hebben met of zonder staart...is mijn ervaring hier. Er staat er namelijk hier ook 1 mét staart en zitten daar minder vliegen op? Nee zeker niet. Die rotdingen zitten bij de ogen, op de sokken en onder de buik en daar kom je toch niet bij met een staart.
Ik ben er voor dat er niet meer gecoupeerd mag worden! Omdat het niet nodig is, ookal is het lastig en gevaarlijk als ik achter de ploeg loop, maar ik knoop dan gewoon de staart op.
Er is hier pas geleden op het erf een ongeluk gebeurd, omdat het paard een staart had. De staart zat vast in het kordeel en was onbestuurbaar. Het was helemaal dol en viel! Achterover op haar baasje...gelukkig op zijn benen en niet op z'n borst, want dan had ie het zeker te weten niet overleefd. Geen pretje een paard van bijna 1000 kilo!
Je ziet op de keuring sommige veulens zonder staart, die komen dus vanuit Frankrijk met een papiertje van een dierenarts daar én die zijn gewoon bevoegd om mee te lopen in de keuring...dat stond namelijk pas nog in het clubblad. De wetgeving beschrijft het zo, dat het mogelijk is om er omheen te lopen Verward Ik vind dit zelf niet kunnen.
Ik ben nu bezig met een paard te kopen.....ook een trekpaard van 1 jaar...
ze is hartstikke mooi mét staart en ook hartstikke goedkoop. Waarom? Ze heeft een staart en baasje vind dat niet leuk....en ikke wel, dus dat is voor mij OK dan! Kan ik m'n zusje hartstikke blij mee maken!
Mij gaat het om het karakter en niet of het een staart heeft ja of nee!
Ik ga nu over op de trekpaarden met staart. Maar mijn Brechje is 2e geworden op het WK en dat had ze zeker niet geworden met een staart en ook daar ben ik heel blij mee

Miracle

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:29

Dat klopt, de vliegen komen nog steeds, maar met staart hebben ze tenminste nog een kans om de vliegen weg te jagen. Zonder staart kunnen ze helemaal niets. Als ze voor de ploeg lopen kun je de staart altijd opknopen, bandageren of vlechten, dat is geen reden om de staart te couperen. Dan kun je net zo goed je armen afzagen, want dan hoeven ze geen mouwen meer aan je trui te naaien, dat is minder werk. In de natuur worden de staarten toch ook niet gecoupeerd? Maarja...de mens moet zich er weer mee bemoeien Puur omdat ze een trekpaard zonder staart mooier vinden. Als je iemand lelijk vindt scheer je toch ook niet meteen z'n hoofd kaal? Al zou dit zelfs minder erg zijn dan dat couperen, ons hoofdhaar is zo weer aangegroeid

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 11:54

Goedzo! OK dan! Eindelijk iets nuttigs...het is verboden...maar mensen doen het toch... dierenmishandeling!

Tegen over de verzorg paardjes van Fairie en Rainie staan 2 trek paarden met veulens....hebben beide ook geen staartje meer Verdrietig

Miracle

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:26

Ik vind t echt zielig gewoon... Maar er zijn genoeg fokkers die blijven couperen, die houd je niet tegen. Opsluiten die mensen!

warringsje

Berichten: 62
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Koksijde-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:37

Ik ben niet echt voor het couperen van de staarten, maar toch had het iets apparts die trekpaarden met gecoupeerde staart! Maar voor het dier zelf is het natuurlijk beter met zijn staart! Dus ja, als het goed is voor het paard, ben ik ook gelukkig!!! Knipoog

Miracle

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:09

Idd, en beter voor het paard is: Mét staart, dan zijn ze het gelukkigst Lachen

sabje19

Berichten: 1113
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 23:19

Zit net naar de tv te kijken over het grootste trekpaarden span. Een heleboel paarden hebben gecoupeerde staarten. Zelf vind ik het niet mooi staan en net als iedereen hier vind ik ook dat de paarden een staart moeten hebben op de vliegen en andere dingen weg te kunnen slaan. Ze kunnen ook de staarten op steken of zo iets(knotje van maken) dan zijn ze ook kort en na het showen hebben ze weer een staart. Zie je ook heel vaak en is beter voor het paard ook.

Miracle

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:52

OK dan! Zo mag ik het horen OK dan!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:36

onze buurman heeft ook van die belgische trekpaarden. daar was dus een paar maanden terug ook een veulentje geboren, echt een schatje trouwens. ik dacht nog, o ja, gelukkig voor dat beesie dat ze zn staart niet meer mogen couperen! een paar weken later zie ik hem zonder staart in de wei staan Huilen hij stond ook maar met dat stompje te slaan (waar trouwens nog allemaal wondspray op zat) naar de vliegen.

Miracle

Berichten: 85
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:52

Ach...verschrikkelijk...

Ik zou zeggen, bind een touwtje om z'n arm en wacht tottie erafvalt... En als dat gebeurt: Flink lachen!!