Ook ruiters uit andere landen voelen zich thuis in Kentucky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ook ruiters uit andere landen voelen zich thuis in Kentucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 09:25

Nieuwsredactie / http://www.eurodressage.com

Anabel Balkenhol heeft discussie met paard over scheren.

Nu het Kentucky Horse Park zich langzaam maar zeker begint te vullen met paarden en ruiters van verschillende disciplines, zijn de combinaties druk bezig met trainingschema's in de ochtend, excursies in de middag en nogmaals een trainingsessie (of stappen aan de hand) in de vroege avond.
Niet alleen de Nederlandse combinaties maken de aanwezige trainingsringen en renbanen onveilig; ook de ruiters en amazones uit andere landen zijn druk bezig met het verkennen van de omgeving:

De Australische dressuuramazone Hayley Beresford laat weten dat ze het terrein echt helemaal het einde vind. "Ik ben druk bezig met het team. Alle paarden doen het goed en zijn heel fit. We zijn nu druk bezig met het trainen richting de wedstrijden van volgende week!"

De Britse Fiona Bigwood ging eergisteren uit eten met haar teamgenoten Carl Hester en Laura Bechtolsheimer. Fiona moest ontzettend stressen op het vliegveld vanwege problemen met haar visum. "Ik miste bijna mijn vliegtuig omdat er een probleem was met mijn visum. Tot overmaat van ramp stopten de computers van het vliegveld er ook nog eens mee! Ik heb nog nooit zo hard gerend om een vliegtuig te halen!"
Fiona nam haar kinderen Mette en Morten met zich mee: "De kinderen waren erg lief tijdens de vlucht, en zelfs Carl, die vlak voor hen zat, heeft de vlucht overleefd! Onze paarden zijn allemaal fit en we hebben er al een galopje rond het park opzitten!"

Voor de Australische Lyndal Oatley en haar paard Potifar is het de eerste Wereldruiterspelen. "Morgen beginnen we met de eerste normale training. Er hangt hier een geweldige sfeer en iedereen heeft ontzettend veel plezier!" Helaas was Potifar ontzettend gestresst tijdens het inladen voor het vliegtuig, en daarbij liep hij een paar snijwonden op in het gezicht.
"Potifar ziet eruit alsof hij is aangevallen door een aardappelschilmesje, dus we gaan eens kijken of we zijn oorlogswonden kunnen verbergen onder een oornetje! Gelukkig is het hierbij gebleven," aldus Lyndal.

Haar verloofde Patrik Kittel heeft zijn handen vol aan een superfrisse Scandic. "Hij heeft me er vandaag bijna afgegooid! We moeten iedere dag over een grote renbaan rijden om bij de trainingsring te komen, en dat is een hele uitdaging. Misschien moeten we ons binnenkort eens inschrijven voor een echte race! Morgen Alle paarden zijn gezond en fit, en de kwaliteit van het terrein is echt geweldig."

Nicole Werner, de zakenpartner van Edward Gal, schreef dat het erg leuk was om Ravel en Nartan weer eens terug te zien. "Het is erg rustig hier. Morgen trainen we in de ochtend, en in de middag gaan we met z'n allen op excursie in Kentucky! We zullen dan wat stallen en stoeterijen bezoeken."

Hoewel de meeste Duitse paarden wegens de hoge Amerikaanse temperaturen al geschoren zijn, geldt dat niet voor Dablino, het paard van Anabel Balkenhol. De vos is nogal schrikachtig, en scheren geeft hem teveel stress. Anabel gaf hem nog de keus: vacht eraf of flink zweten. Na een flinke discussie met Anabel, koos Dablino duidelijk voor het laatste, en dus zit er helaas niets anders op dan het enige ongeschoren paard van het Duitse team te zijn.
Dablino wordt expres vroeg in de ochtend getraind. Gistermiddag reden Anabel en hij namelijk over de renbaan, waarbij het paard zich een ongeluk schrok door de voorbij racende endurance-combinaties die in galop op de renbaan trainen.

Matthias Alexander Rath laat weten dat er steeds meer mensen bijkomen in Kentucky Horse Park: "Je moet nu echt uitkijken waar je heen stuurt. De trainingringen zijn niet meer zo leeg als op de eerste dag, dus je moet nu wel steeds van tevoren bekijken wanneer je het beste kunt rijden."
"We zijn vandaag naar samen met het Duitse endurance- en het westernteam naar het Daniel Boone National Forest geweest. Het is leuk om iets samen te doen! Meestal is het tijdens dit soort grote wedstrijden onmogelijk om iets samen te ondernemen, maar op deze manier leer je elkaar ook goed kennen."

De Canadese dressuurpaarden worden zaterdag pas naar Kentucky Horse Park vervoerd. Zij staan op dit moment nog op de Woodspring Farm, niet ver van de trainingsvelden.

De Amerikaanse Catherine Haddad is reserve-ruiter, en zij staat op dit moment met haar paard op een nabijgelegen boerderij, zo'n 15 kilometer van Horse Park. Haddad en haar bruine ruin Winyamara, of "W" voor vrienden, zijn blij in Amerika te zijn, omdat zij eigenlijk in Duitsland wonen. "W is erg fit, en ik weet zeker dat hij er klaar voor is, mochten we toch nodig zijn."

Helaas verliep het transport niet voor alle paarden even vlekkeloos: De Australische eventing amazone Megan Jones moest zich noodgedwongen terugtrekken. Haar paard heeft geen goede reis achter de rug, en kreeg in Amerika ook nog eens hoge koorts tijdens de quarantaine. Jones wilde haar paard niet nog meer extra stress bezorgen, en besloot het paard terug te trekken.
Jester staat op dit moment in een kliniek in Californie, waar hij hopelijk weer volledig zal herstellen. De eventingruiter Peter Atkins zal haar vervangen.

Lees op het Bokt WEG forum de verslagen van de Nederlandse ruiters en amazones!

Kijk hier naar een leuk filmpje over het transport van de Australische paarden naar Kentucky:

boeflover

Re: Ook ruiters uit andere landen voelen zich thuis in Kentucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:17

leuk stukje. en mooi filmpje om te zien. had verwacht dat de paarden toch wel wat meer ruimte zouden hebben in zo'n vliegtuig (en dan staan er normaal dus 3 in zo'n hokje...) leuk om is te zien :D

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:31

ik had ook wel wat meer ruimte verwacht!
maar opzich best leuk filmpje....

een pony die ik ken moet ook altijd helemaal platgespoten worden tijdens het scheren en dan nog staat ie metershoog te piafferen...
het schijnt dat scheerapparaten ponys opeten :Y)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 10:33

Indd een leuk stuk!
Vind het alleen lomp dat ze met een bezem achter die vos gaan staan tikken, beest moet een kleine ruimte in..!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 11:22

ik vind het wel logisch dat ze weinig ruimte hebben, op de trailer/vrachtwagen staan de meeste paarden ook krapjes in de ruimte. Paardlief kan veel makkelijker steun vinden bij opstijgen/landen evt turbulentie etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:04

Het is net een groot ponykamp, gezellig met de paarden bezig zijn en leuke dingen doen :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:06

PrimaDonna_ schreef:
Indd een leuk stuk!
Vind het alleen lomp dat ze met een bezem achter die vos gaan staan tikken, beest moet een kleine ruimte in..!

Ik ben al lang blij dat het enkel bij op de grond tikken blijft en niet op het paard :)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:17

Leuk filmpje hoor! Ik heb me meerdere keren afgevraagd hoe dat in z'n werk gaat, mysterie opgelost! Ik vind het ook logisch dat ze niet ruimer staan, zo hebben ze tenminste wat steun, anders liggen er denk ik gauw paarden op de grond :j

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:19

PrimaDonna_ schreef:
Indd een leuk stuk!

Aan de ene kant ben ik het wel met je eens, maar anderzijds moest dit dier ook gewoon even over een "drempel" geholpen worden. Ze hadden ook een tijd kunnen gaan staan wachten, dan denkt dat paard ook, goh het is echt eng, en hoe langer ik er naar kijk, hoe enger het wordt!

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:21

boeflover schreef:
leuk stukje. en mooi filmpje om te zien. had verwacht dat de paarden toch wel wat meer ruimte zouden hebben in zo'n vliegtuig (en dan staan er normaal dus 3 in zo'n hokje...) leuk om is te zien :D

als eigenaar kan je kiezen dacht ik welk ruimte je wenst v je paard, wetend dat er ook een duurder prijskaartje aan vast hangt ;)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:32

Ik snap niet wat er erg aan is dat iemand met een steel op de grond tikt...het is gewoon als aanwijzing. Geen man (of paard) overboord hoor :D
Verder leuk om te zien, wel een heel karwei lijkt mij, als ik zag hoeveel spullen er mee moesten!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:46

Wat leuk om zo van alle ruiters wat commentaar te lezen!
Als iedereen zo tevreden is, gaan daar in de toekomst de ruiterspelen nog wel vaker gehouden worden denk ik.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:10

Ik snap alleen niet waarom die endurance ruiters niet even overgaan tot een drafje als ze niet endurancepaarden passeren. Even rekeninghouden met elkaar is toch niet zo moeilijk? Ik vind die enduranceruiters nogal asociaal overkomen zo.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:59

de endurance ruiters associaal of de dressuurmensen gewoon niet genoeg controle/gewenning aan vreemde dingen? is maar hoe je het bekijkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:18

Volgens mij wordt ons altijd geleerd dat je vooroplopende of tegemoet komende paarden altijd in stap of maximum in draf passeert op een buitenrit dus zou dat hier ook van toepassing moeten zijn.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:35

leuk!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:00

petraaken schreef:
Ik snap alleen niet waarom die endurance ruiters niet even overgaan tot een drafje als ze niet endurancepaarden passeren. Even rekeninghouden met elkaar is toch niet zo moeilijk? Ik vind die enduranceruiters nogal asociaal overkomen zo.

Is dat in dit filmpje te zien? Heb ik dan denk ik over het hoofd gezien.. :o

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:08

Heel leuk om zo te lezen (:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:46

petraaken schreef:

Inderdaad, komt ook wat express over.
Het zou een endurancepaard dat aan het stappen is waarschijnlijk ook overkomen... :+

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:59

Wat een leuk filmpje, zo zie je een beetje hoe het allemaal gaat. Wat ik me wel afvraag.. Waar zijn die 'stickers' voor die op de achterhand van de paarden zijn geplakt? Of is dit nou een hele domme vraag? :o?

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 06:15

petraaken schreef:

Continu je training onderbreken omdat er iemand langs komt? Het is daar geen manege, daarbij kunnen die ruiters best rijden en wennen die paarden er vanzelf wel aan.
ze passeren wel hun trainingsbaan. In de rensport, waar je ook op de baan rijd, gebeurt dat ook zo, ben jij nog aan het stappen komen er ook paarden voorbij.. wennen vanzelf. Als ze continu moeten stoppen, neem aan dat het niet maar een paard is dat via die baan moet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:28

play_coy schreef:
petraaken schreef:

Continu je training onderbreken omdat er iemand langs komt? Het is daar geen manege, daarbij kunnen die ruiters best rijden en wennen die paarden er vanzelf wel aan.
ze passeren wel hun trainingsbaan. In de rensport, waar je ook op de baan rijd, gebeurt dat ook zo, ben jij nog aan het stappen komen er ook paarden voorbij.. wennen vanzelf. Als ze continu moeten stoppen, neem aan dat het niet maar een paard is dat via die baan moet ;)

Pcies.. :j

Dan kun je beter zeggen dat de ontwerpers van het terrein misschien beter hadden kunnen zorgen voor een andere manier om bij die piste te komen dan over de renbaan :j Lijkt me voor de mensen op de renbaan minstens zo storend dat er vanalles overheen loopt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:35

Tja daar hebben jullie inderdaad een punt. Het zal de andere net zo storen dat Jan, Pier en Pol over de renbaan moet om te kunnen gaan trainen. Dat is inderdaad niet zo snugger nagedacht van de organisatie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:16

petraaken schreef:
Tja daar hebben jullie inderdaad een punt. Het zal de andere net zo storen dat Jan, Pier en Pol over de renbaan moet om te kunnen gaan trainen. Dat is inderdaad niet zo snugger nagedacht van de organisatie.

En daar zullen de dressuurruiters ook niet blij mee zijn... Maarja, geven en nemen denk ik dan altijd...