Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mar258 schreef:Het is toch NIET te hopen dat hij alsnog op deze manier WEL de erkenning erdoor krijgt.
Dan krijgen we wel rare tafrelen in Nederland. PVE neem een wijs besluit, GEEN EASP!!! We hebben tenslotte al het NRPS!!!
stef schreef:Ik vraag me eigenlijk af wáárom er geen erkenning is voor het EASP. Kan iemand dat *kort*samenvatten?
"er is al een NRPS" gaat niet op denk ik, aangezien paarden daarvoor een bepaald percentage arabisch bloed moeten hebben, wat naar mijn weten bij het EASP niet het geval is
funnyteam schreef:mar258 schreef:Het is toch NIET te hopen dat hij alsnog op deze manier WEL de erkenning erdoor krijgt.
Dan krijgen we wel rare tafrelen in Nederland. PVE neem een wijs besluit, GEEN EASP!!! We hebben tenslotte al het NRPS!!!
Helemaal mee eens.
Als een drammer op deze manier zijn zin krijgt wil ik niet weten dat de toekomst ons gaat brengen.
En eerder was het NRPS ook goed genoeg voor meneer de Lange. Maar omdat hij daar zijn eigen glazen in heeft gegooid moet er nu een nieuw stamboek komen.
Hopelijk ziet het PVE dat ook in en zullen ze hem ook duidelijk maken dat zijn gedrein geen resultaat geeft.
Cayenne schreef:“Het is voor het eerst in acht jaar dat de PVE ons uitnodigt voor een gesprek. Ik heb geantwoord dat we daar graag gebruik van maken”, meldt de Lange.
Lovely schreef:Ondertussen vraag ik mij af of de mensen die onder de vlag van dit non-stamboek hebben gefokt zich niet onderhand behoorlijk bekocht voelen met hun papierloze foksels? Je mag dus wel lidmaatschap betalen en de keuringen zijn ook niet bepaald gratis, maar je krijgt er niks anders voor terug dan dat je van bijzonder kleine fokclub te horen krijgt dat je het helemaal goed doet binnen de filosofie? Een Shagya uit 1883 in de twaalfde generatie en je bent sportpaarden aan het fokken?
Cassidy schreef:Op de website staat dat het stamboek zich van deze actie distancieert.
http://www.easpstamboek.nl/?p=welkom
Lovely schreef:Ondertussen vraag ik mij af of de mensen die onder de vlag van dit non-stamboek hebben gefokt zich niet onderhand behoorlijk bekocht voelen met hun papierloze foksels? Je mag dus wel lidmaatschap betalen en de keuringen zijn ook niet bepaald gratis, maar je krijgt er niks anders voor terug dan dat je van bijzonder kleine fokclub te horen krijgt dat je het helemaal goed doet binnen de filosofie? Een Shagya uit 1883 in de twaalfde generatie en je bent sportpaarden aan het fokken?
Lovely schreef:VDB, het probleem is misschien wel een beetje dat het NRPS die paarden ook niet wil opnemen omdat het weer niet bij hun fokkerij doel past? Het zou inderdaad wel een geinige stunt zijn.