PvdD vraagt minister om executie halt toe te roepen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

PvdD vraagt minister om executie halt toe te roepen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-10 12:37

http://www.partijvoordedieren.nl / Nieuwsredactie

De Partij voor de Dieren heeft Kamervragen gesteld over de aangekondigde executie van paarden door de stamboekvoorzitter van het Europees Stamboek voor Shagyapaarden, Sportpaarden en Sportpony’s (EASP). De partij wil dat minister Verburg maatregelen neemt om te voorkomen dat deze paarden het slachtoffer worden van een geschil tussen het Productschap voor Vlees en Eieren (PVE) en de stamboekvoorzitter.

In een brief laat de voorzitter weten wekelijks een paard te executeren als PVE niet tegemoetkomt aan zijn eis om het stamboek te erkennen. Het stamboek is al geruime tijd bezig om erkenning van het productschap te krijgen, maar dit bleef tot nu toe uit. Marianne Thieme: ‘Het is te gek voor woorden dat iemand overweegt om gezonde paarden te executeren om zijn gelijk te halen. Het is een bizar dreigement, maar we kunnen niet het risico lopen dat deze stamboekvoorzitter zijn dreigement daadwerkelijk uitvoert.’

Vragen van leden Thieme en Ouwehand (beide Partij voor de Dieren) aan de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over het bericht dat de voorzitter van het EASP dreigt met de executie van paarden.

1. Heeft u kennis genomen van het bericht “Stamboekvoorzitter chanteert PVE met executie paarden”?

2. Hoe beoordeelt u het dreigement dat deze stamboekvoorzitter paarden wil executeren totdat zijn stamboek door het Productschap voor Vlees en Eieren (PVE) wordt erkend? Acht u het gelet op de huidige wettelijke bepalingen en jurisprudentie ten aanzien van het doden van dieren mogelijk dat paarden op deze manier opzettelijk worden gedood zonder dat er strafbare feiten worden gepleegd? Zo ja, kunt u dit nader toelichten en bent u bereid deze lacune in de wet op te vullen?

3. Bent u bereid om maatregelen te nemen om te voorkomen dat de paarden worden geëxecuteerd, zoals intensieve controles van de AID bij de stamboekvoorzitter?

Het bestuur van de EASP geeft via hun website aan dat ondanks dat er begrip is voor de frustraties die ontstaan zijn door het lang op zich laten wachten van de erkenning, zij niet achter het besluit van de voorzitter staan. Het bestuur noemt de plannen verwerpelijk. De eerste stap op de aangekondigde actie tegen te gaan zal zijn om op korte termijn in persoonlijk contact te komen met het PVE om de onduidelijkheden weg te werken. Daarnaast zal het bestuur proberen om de voorzitter van zijn daad af te houden.

Verwant artikel
[VN] Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden

Anoniem

Re: PvdD vraagt minister om executie halt toe te roepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:42

Mosterd na de maaltijd.
Karel heeft al verklaard dat het een roep om media-aandacht was en dat hij niet daadwerkelijk gaat executeren.

Slapjanus.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:42

en hoppa, weer een berg geld over de tafel...
en weer de meest briljante vragen NOT

lijkt me toch dat ik een paard naar de slager kan brengen ter slacht zonder dat ik me hoef te verantwoorden of het diet iets of niets mankeerd....
beter is dieren te laten verhongeren, iets minder snelle vorm van executie....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:45

Ik vind wel dat we allemaal erg hysterisch doen over zo'n berichtje. Het gaat om 5-6 paarden ofzo. Tja, er gaan iedere dag paarden naar de slacht hoor. Heel vervelend, maar niks om kamervragen over te stellen.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:47

Moet dan voor ieder gezond varken of koe die naar de slacht gebracht wordt ook verantwoording in de kamer worden gegeven? Ik ben voor hoor en wederhoor in een parlementaire democratie maar dit is wederom een voorbeeld van het verspillen van belastinggeld. Ga iets nuttigs doen zou ik zeggen.

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:48

oke, hoe ziek ben je dan als je dat daadwerkelijk gaat doen..?! ook al gaat hij het misschien niet daadwerkelijk uitvoeren, zoiets verzin je toch niet alleen om maar iets voor elkaar te krijgen? :?

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:56

Wat een aandacht krijgt hij.............

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:08

Nog even geven ze hem een real life soap.

Net een kleuter die geen aandacht krijgt .

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:16

Anoeska schreef:
Ik vind wel dat we allemaal erg hysterisch doen over zo'n berichtje. Het gaat om 5-6 paarden ofzo. Tja, er gaan iedere dag paarden naar de slacht hoor. Heel vervelend, maar niks om kamervragen over te stellen.

Hij overstemd Wilders en die wil ook zoiets maar dan met mensen. :(:)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:28

Sneu gedoe weer zeg, tsjongejong; ik vind dat de politiek wel wat beters te doen heeft dan een paar paarden van de slager redden... Bovendien weten we toch allemaal wel dat dit pure bluf is van zo'n idioot. Geef 'm anders maar een verbod op het houden van dieren, dan ben je van het gezeur af.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:38

En het trieste is, hij zit niet alleen in dit stamboek :(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:40

Wàt een flutpartij toch weer. Ik weet nog wel een goed kamerlid voor ze: KvdL _O-

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:45

Sammie schreef:
Marianne Thieme: ‘Het is te gek voor woorden dat iemand overweegt om gezonde paarden te executeren om zijn gelijk te halen. Het is een bizar dreigement, maar we kunnen niet het risico lopen dat deze stamboekvoorzitter zijn dreigement daadwerkelijk uitvoert.’

_O- _O- sorry hoor hier moet ik weer vreselijk om lachen, mevrouw thieme, ik heb gehoord dat u er mee ging stoppen, of heb ik het mis?
Ga alstublieft, het oostvaardersplassen schandaal zit me nog steeds behoorlijk dwars, paarden laten verhongeren mag wel, maar executeren niet ??

mevrouw thieme : :wave:
Laatst bijgewerkt door haan op 16-09-10 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:47

Ik ga geloof ik maar kamervragen stellen over het weg gooien van geld en waarom er geen serieuzere vragen gesteld worden :\

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:51

Het meest lachwekkende is dat Karel dL HIER ook keurig meeleest hoor. :j
Met op z'n minst 3 bokt-accounts.

[***] schreef:
Mosterd na de maaltijd.
Karel heeft al verklaard dat het een roep om media-aandacht was en dat hij niet daadwerkelijk gaat executeren.

Slapjanus.

Ussiethree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:54

Dit zal vast stamboek 4 worden waar hij uitgebonjourd word, en wat na zijn verdwijning gaat floreren.
Op zich is het wel goed die kamervragen omdat er dan ook intern naar de gang van zaken gekeken gaat worden bij de PvE.
Maar ik denk dat dit voor Karel de Lange zelf persoonlijk geen handige zet is geweest.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:01

gaat lekker, aan de ene kant FOKT hij paarden en aan de andere kant zou hij ze vermoorden ? Jonge, jonge, Karel. Ga cavia`s fokken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:01

haan schreef:
_O- _O- sorry hoor hier moet ik weer vreselijk om lachen, mevrouw thieme, ik heb gehoord dat u er mee ging stoppen, of heb ik het mis?

Marianneke kan het voorzitterschap van de partij niet meer aan. Dus alleen daarmee stopt ze helaas.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:07

*Proest*, kamervragen stellen over een paar paarden die na een loos dreigement geslacht zouden worden. Het moet niet gekker worden :') .
Zullen we dat dan ook maar doen met al die ooooohh zooooo zieliguh koetjuhs en varkentjuhs :(:) :(:) .
PvdD heeft duidelijk nog niet eens een klok horen luiden, laat staan dat ze weten waar de klepel hangt :') .

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:20

Ohw? :-)

Anoeska schreef:

Het gaat erom dat hij uit naam van het EASP stamboek - als voorzitter (!) in het "belang" van EASP-fokkers, dit soort idiote uitspraken en/of acties doet.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:44

Heel Nederland ligt vierkant plat van het lachen van zo'n dom stuk bluf en wie neemt het wel serieus :Z
Ik vind het diep diep triest dat hier kamervragen over moeten komen. Ga toch wat nuttigs doen. Kost handenvol geld dat gezaag van de PvdD.. Als iemand zijn paardjes naar de slacht wil brengen zie ik t punt niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:59

Tja en wie heeft hij ermee als hij zn paarden executeerd? zichzelf misschien?

Lekker laten gaan...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:13

haan schreef:
Ga alstublieft, het oostvaardersplassen schandaal zit me nog steeds behoorlijk dwars, paarden laten verhongeren mag wel, maar executeren niet ??

Dit is idd zo mogelijk nog krommer dan de redenering van KdL... zou er een competitie in zijn wie de stomste uitspraken kan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:17

Volgens mij is mevrouw Thieme nog media-geiler dan de heer Lange.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:37

Nou, de kans dat dat stamboek ooit serieus genomen gaat worden is nu denk ik wel helemaal verkeken.....