Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Het einde is voorlopig niet in zicht. We fokken in Nederland stevig door, terwijl de vraag vanuit binnen- en buitenland (de belangrijke Amerikaanse markt verdween) nihil blijft.
MariisLovesz schreef:Dat lijkt mij ook afschuwelijk. Maar ik snap dan ook niet dat je niet even kunt wachten totdat je paard wel wordt verkocht. Desnoods zet je het op een weiland neer en rijd je er minder op. Maar ik zal wel weer te makkelijk denken.
Sonja schreef:Hobbyfokken is worstproduceren. Maar ja, daar willen de bovenmaatse Pennies die zo nodig een lievvvvv veulentje willen fokken toch niet naar luisteren. Vooral de ("jamaarzeheefteenhartstikkegoedeafstamminghoor"-) Shetjes, Haflingers, Fjorden en "Tinkersmetzo'nmooiekleurverdelingenlangemanen"... De enige die je d'r écht een plezier mee doet is de salamiproducent.
Sonja schreef:Hobbyfokken is worstproduceren. Maar ja, daar willen de mensen die zo nodig een lievvvvv veulentje willen fokken toch niet naar luisteren. Vooral de ("jamaarzeheefteenhartstikkegoedeafstamminghoor"-) Shetjes, Haflingers, Fjorden en "Tinkersmetzo'nmooiekleurverdelingenlangemanen"... De enige die je d'r écht een plezier mee doet is de salamiproducent.
8nnemiek schreef:Mensen moeten beter nadenken voordat ze een paard aanschaffen of fokken.
Als je een oud paard hebt dat z'n hele leven lang voor je heeft gewerkt dan kun je dat dier toch op zn minst een fijne oude dag in een goedkope wei geven vind ik dan..
Pletje123 schreef:@Sonja: met hobbyfokken an sich is niets mis. Wij fokken ook voor de hobby, en velen met ons. Echter, we gebruiken wel een Voorl. Keur + PROK merrie die ook op de NMK mocht optreden in 2007. Geen rotzooi, maar wel hobby
Suzanne F. schreef:Cayenne schreef:Het einde is voorlopig niet in zicht. We fokken in Nederland stevig door, terwijl de vraag vanuit binnen- en buitenland (de belangrijke Amerikaanse markt verdween) nihil blijft.
Als mensen hier nou eens mee gaan stoppen. Stoppen met VB of merries met gebreken te laten dekken om er een lief veulentje uit te fokken.
Ik pleit al jaren om alleen met minimaal Ster (waardige) Prok merries te dekken.
Er is zoveel zooi en die belandt bij de slager.
Moeni11 schreef:8nnemiek schreef:Mensen moeten beter nadenken voordat ze een paard aanschaffen of fokken.
Als je een oud paard hebt dat z'n hele leven lang voor je heeft gewerkt dan kun je dat dier toch op zn minst een fijne oude dag in een goedkope wei geven vind ik dan..
Dat zeg je nou wel, maar wat maakt het voor het paard nou uit dat deze geslacht wordt. Daar heeft ie helemaal niets van door. Dood is dood en altijd beter dan het handelcircuit in.
Moeni11 schreef:Dat zeg je nou wel, maar wat maakt het voor het paard nou uit dat deze geslacht wordt. Daar heeft ie helemaal niets van door. Dood is dood en altijd beter dan het handelcircuit in.