Hippiade pony's vindt doorgang op twee locaties en 2 data

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Hippiade pony's vindt doorgang op twee locaties en 2 data

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 19:50

http://www.knhs.nl

Scala aan wijzigingen maakt Hippiade paarden en pony's mogelijk

Voor bestuur, ledenraad en medewerkers van de KNHS was het ondenkbaar dat de Hippiade Pony's 2010 geen doorgang zou kunnen vinden. Daarom is een eenmalige oplossing gevonden. Op zondag 5 september worden op de terreinen van het KNHS-centrum in Ermelo alle individuele wedstrijden in de klasse Z en hoger verreden, alsmede alle rubrieken voor de Tuigpaarden en Hackneys. Op zaterdag 11 september worden op de locatie van de familie Van den Hoorn in Kootwijk alle overige rubrieken verreden. Alle wedstrijden die in het kader van de Verenigingskampioenschappen zouden worden verreden, komen te vervallen en worden op een nog nader te bepalen datum verreden.

"Wij hebben van alle kanten - ruiters, ouders, instructeurs en officials - begrip ontvangen voor ons besluit om de Hippiade Pony's op 28 augustus af te gelasten. Daarbij hebben de foto's van de wateroverlast op onze terreinen die op onze website zijn geplaatst zelfs de grootste sceptici weten te overtuigen van de overmacht situatie. Er is in 24 uur meer dan 125 millimeter regen gevallen, dat is meer dan normaal in 2 maanden. Het definitief aflasten van de Hippiade Pony's 2010 zou niet alleen door de deelnemers, maar ook door hun supporters, als een enorme teleurstelling worden ervaren. Daarom hebben we direct een crisisteam ingesteld, met als doel de haalbaarheid van alternatieve data en locaties te onderzoeken.
Logistiek zou het heel goed mogelijk zijn om op zondag 5 september, de dag na de Hippiade paarden, de Hippiade Pony's gedeeltelijk doorgang te laten vinden. Statutair stuitte dat echter op bezwaren. Conform artikel 32, lid 2 van de Statuten van de KNHS mogen KNHS-kampioenschappen niet op zondag worden verreden. Via de e-mail heeft ons crisisteam alle ledenraadsleden weten te bereiken en reeds op zaterdag bleek een ruime meerderheid van de ledenraadsleden bereid om eenmalig dispensatie te verlenen van genoemde statutaire bepaling", vertelt John Bierling, algemeen directeur van de KNHS. Het vooralsnog niet door laten gaan van de Verenigingskampioenschappen heeft een logistieke reden. "Binnen de KNHS zijn de Verenigingskampioenschappen erg belangrijk en zo worden ze ook de verenigingen ervaren. Daardoor komt de grootste druk op de wedstrijd-, en parkeerterreinen van supporters en deelnemers aan deze kampioenschappen. Wij hebben dan ook moeten besluiten, willen we een goed verloop van alle Hippiade's kunnen garanderen, deze kampioenschappen naar een later tijdstip te verschuiven.

Diverse alternatieve mogelijkheden, data en locaties, zijn in de dagen na het afgelasten van de Hippiade Pony's de revue gepasseerd. Daarbij speelde ook een rol dat op zaterdag 11 september het KNHS centrum in zijn geheel in beslag wordt genomen door een tweetal andere evenementen, de Nationale keuring van het Arabisch Volbloed Paardenstamboek (AVS) en de Clubdag Aangespannen Haflinger. Daarnaast wordt er in dat weekeinde in het Duitse Babenhausen een belangrijke internationale ponywedstrijd gehouden, waaraan veel kaderleden deelnemen. Daardoor zou voor een belangrijk deel van de ruiters in de zwaarste klassen deze datum geen goed alternatief zijn. Uitgangspunt van de beslissing is ook geweest de Hippiade Pony's zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke datum te doen laten plaatsvinden. Zo wordt ook recht gedaan aan de voorbereidingen van de ponyruiters op deze voor hen zo belangrijke wedstrijd. John Bierling: "Alle wedstrijden in de klassen Z en hoger, alsmede de rubrieken voor Tuigpaarden en Hackneys, worden nu verreden op zondag 5 september op het KNHS-centrum in Ermelo en op 11 september wijken we uit naar Kootwijk, waar de familie Van den Hoorn alle medewerking heeft toegezegd om de Hippiade Pony's in alle klassen tot de klasse Z een succes te doen laten worden".

Algemeen directeur Bierling vervolgt: "Ik ben ingenomen met het feit dat onze Ledenraad het belang van het doorgaan van dit voor onze jeugd zo belangrijke evenement heeft onderkend. Ook wens ik de inzet van het inderhaast geformeerde crisisteam te roemen. Zij hebben een onvoorstelbare hoeveelheid werk verzet, die enerzijds het aflasten, anderzijds het toch doorgang doen laten vinden van de Hippiade Pony's met zich meebrengt. Ten aanzien van de KNHS-kampioenschappen op zondag heeft de ervaring ons geleerd dat voor de ruiters in de klasse Z en hoger, alsmede voor hun begeleiders, de zondag als wedstrijddag amper op bezwaren stuit. Mede daarom hebben we dit voorstel bij de Ledenraad van de KNHS durven neerleggen. We hopen dat de weergoden ons de komende dagen goed gezind zijn. De medewerkers van de KNHS, aangevuld met vrijwilligers, zijn veertien uur per dag bezig om er voor te zorgen dat de wedstrijdterreinen er op zaterdag 4 en zondag 5 september prima bij liggen, waardoor op beide dagen faire sport geboden kan gaan worden. De hoog gelegen terreinen in Kootwijk verkeren in een prima conditie en de omstandigheden daar staan garant voor prima sport. De voltige wedstrijden, die gepland stonden voor 28 augustus, zijn gewoon doorgaan en gelukkig was het aantal bezoekers weer groter dan voorgaande jaren en daarnaast heerste er een prima sfeer en kon het publiek genieten van zeer goede sport".

De belangrijkste wijzigingen die worden doorgevoerd om een optimaal verloop van de Hippiade paarden en de Hippiade pony's mogelijk te maken zijn de volgende:

* De Hippiade Paarden gaat door op vrijdag 3 en zaterdag 4 september.

* De KNHS Verenigingskampioenschappen paarden en pony's worden op een nader vast te stellen
    datum en plaats verreden.

* Alle tuigpaardrubrieken die op zaterdag 4 september tijdens de Hippiade paarden verreden zouden
    worden zijn verplaatst naar zondag 5 september. De hackneyrubrieken worden ook op zondag 5 september verreden.

* De Ponyhippiade wordt opgedeeld in twee dagen en twee locaties. Op zondag 5 september komen alle rubrieken aan de start in de klasse Z en hoger.

* Op zaterdag 11 september vindt het vervolg plaats van de Hippiade pony's op de locatie van de familie van den Hoorn te Kootwijk. Op deze datum komen alle ruiters in de klassen tot de klasse Z in actie, met uitzondering van het KNHS Verenigingskampioenschap
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-08-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: ON>VN

Romyyy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:26

Helemaal super dat het gewoon door gaat !
Heel veel succes iedereen !

annelindeeee

Re: Hippiade pony's vindt doorgang op twee locaties en 2 data

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:30

Jaaa, echt fijn dat het gewoon doorgaat :)

Ben benieuwd wanneer we als vereniging in actie mogen komen :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:33

Fijn dat ze een nieuwe datum hebben kunnen vinden, en vooral fijn dat het niet ten koste gaat van andere evenementen :D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:37

Godzijdank willen mijn ouders hun motorweekend afzeggen :D

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:40

een kampioenschap in Ermelo op een zondag! de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Wel super dat het door gaat.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:45

Fijn dat ze toch tot een oplossing zijn gekomen! Ben overigens wel benieuwd wanneer de verenigingskampioenschappen worden verreden :)) En zoals schoentje zegt 'op zondag' ; de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:50

JA tot zo ver fijn dat ze tot een oplossing zijn gekomen.
wij zouden met ons z viertal kur op muziek daar rijden wat we 2 weken geleden pas hebben gehoord.
dus een hele dure kur laten maken en veel goefent en gestrest en nu gaat het niet door:'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:52

Hoog tijd om die statuten eens aan te passen... We leven in 2010 en alle andere wedstrijden zijn ook gewoon op zondag.. Wat mij betreft lopen ze achter.. :+

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:04

Hennutjuh: de afdelingsdressuur gaat gewoon door hoor, verenigingskampioenschappen is alleen nog niet bekend.

Ik ben echt super blij dat er toch een oplossing is gekomen, echt super!
Dat wordt dus de 11e naar Kootwijk :D

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:08

Vind het wel sneu voor de kinderen die vanwege hun geloofsovertuiging niet op zondag mogen rijden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:09

Hennutjuh schreef:
wij zouden met ons z viertal kur op muziek daar rijden wat we 2 weken geleden pas hebben gehoord.
dus een hele dure kur laten maken en veel goefent en gestrest en nu gaat het niet door:'(

Waarom kan ik deze rubriek niet vinden op de startlijsten??
Of kijk ik verkeerd?

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:10

_BlackPearl_ schreef:
Hennutjuh: de afdelingsdressuur gaat gewoon door hoor, verenigingskampioenschappen is alleen nog niet bekend.

nou ik kan nergens vinden z- kur viertallen?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:10

Hennutjuh schreef:
_BlackPearl_ schreef:

nou ik kan nergens vinden z- kur viertallen?

Nee maar dat kon ik op de vorige startlijsten ook niet??

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:15

nou ik kan nergens vinden z- kur viertallen?[/quote]

Nee maar dat kon ik op de vorige startlijsten ook niet??[/quote]

wij zijn gebeld door het bestuur van de regio met de vraag of wij dat wouden.
maar het zou om 2 uur beginnen dus het heb er wel op gestaan

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:17

egt kut dat we de 11 moeten dan ga ik namelijk naar horse event.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:17

manie schreef:
Hennutjuh schreef:

Waarom kan ik deze rubriek niet vinden op de startlijsten??
Of kijk ik verkeerd?

Dat klopt, dat doet de KNHS nooit. ;) De deelnemers krijgen de startlijsten via de mail.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:18

Ze staan er wel op hoor.
Als je naar de site van de knhs gaat, naar hippiade, naar startlijsten, naar paarden, 3e link (afdelingsdressuur), beneden op viertallen klikken, naar beneden scrollen en je hebt je startlijst!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:19

_helga_ schreef:
egt poedersuiker dat we de 11 moeten dan ga ik namelijk naar horse event.

Ik zou dan ook naar Horse Event gaan, gelukkig kaarten nog niet gekocht.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:19

Mies schreef:
Dat klopt, dat doet de KNHS nooit. ;) De deelnemers krijgen de startlijsten via de mail.

Nou op de site van de KNHS staan wel gewoon de startlijsten voor de afdelingsdressuur :)*
Dát is waar dit over ging afdelingsdressuur/kür

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 22:19

_BlackPearl_ schreef:
Ze staan er wel op hoor.
Als je naar de site van de knhs gaat, naar hippiade, naar startlijsten, naar paarden, 3e link (afdelingsdressuur), beneden op viertallen klikken, naar beneden scrollen en je hebt je startlijst!

Oh ik dacht dat ze http://www.startlijsten.nl bedoelde. :+

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:20

_BlackPearl_ schreef:
Ze staan er wel op hoor.

Zucht.....maar niet van de 4-tallen kur op muziek......

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:21

Mies schreef:
_BlackPearl_ schreef:
Ze staan er wel op hoor.

Oh ik dacht dat ze http://www.startlijsten.nl bedoelde. :+

Nee....ik draai al een tijdje mee dus weet dat de KNHS dit op de eigen site zet ;)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:22

Jullie hoeven toch alleen de kur, verder geen proef?
Dan lijkt me dat die startlijst voor de kur bedoeld is, want hij is van de paarden viertallen Z :o

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:25

_BlackPearl_ schreef:
Jullie hoeven toch alleen de kur, verder geen proef?
Dan lijkt me dat die startlijst voor de kur bedoeld is, want hij is van de paarden viertallen Z :o

ja maarer is een proef en een kur en daar mag je normaal uit kiezen.
alleen de winnaars van de provincie kozen vooor de proef dus mogten mij kur. wij rijden alleen kur.
en dat staat er niet op of ik moet het zo over mijn hoofd zien maar ik kan het niet vinde