Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pasdedeux schreef:En op die vragen moeten de ministers antwoord gaan geven???lijkt me sterk dat ze uberhaupt weten wat bedoeld wordt met LDR en rollkur.
pasdedeux schreef:En op die vragen moeten de ministers antwoord gaan geven???lijkt me sterk dat ze uberhaupt weten wat bedoeld wordt met LDR en rollkur.
Naath86 schreef:Nou krijg ik misschien wel heel Bokt over mij heen.. Maar zijn er geen belangrijkere zaken in dit land waar partijen zich op moeten richten?? Ben van mening dat dieren nog te vaak mishandeld worden, maar kunnen we niet beter zorgen dat eerst de factoren in onze samenleving zijn verbeterd en dan minder belangrijke zaken wat betreft dieren.. Ik vind het goed dat er mensen zijn die voor de dieren op komen, maar je kan toch niet een land regeren door alleen maar voor dieren op te komen? Vind over het algemeen dat de Pvdd weinig te melden heeft altijd.
janouk schreef:Geweldig; de Tweede Kamer gaat zich bemoeien met trainingsmethoden voor Paarden.![]()
Gaan wij dan ook trainingsmethoden voor honden bekijken?
En voor turners, judoka's, tennissers, voetballers? Misschien ook Kamervragen stellen over de blessure behandeling van Arjan Robben, waardoor hij wel voor Nederland de Wereldkampioenschappen kon spelen, maar vervolgens een half jaar uit de running is voor zijn team?
Het lijkt mij beter dit soort discussie te houden binnen de Sportbonden, waar ze thuis horen.
Naath86 schreef:Nou krijg ik misschien wel heel Bokt over mij heen.. Maar zijn er geen belangrijkere zaken in dit land waar partijen zich op moeten richten?? Ben van mening dat dieren nog te vaak mishandeld worden, maar kunnen we niet beter zorgen dat eerst de factoren in onze samenleving zijn verbeterd en dan minder belangrijke zaken wat betreft dieren.. Ik vind het goed dat er mensen zijn die voor de dieren op komen, maar je kan toch niet een land regeren door alleen maar voor dieren op te komen? Vind over het algemeen dat de Pvdd weinig te melden heeft altijd.
Huertecilla schreef:Jullie missen de betekenis.
De ruiterij is duidelijk géén diervriendelijke omgeving én ze wil de buitenwereld censureren hierover.
Onder de streepschittert de vraag: waarom zou een paardenliefhebber niet vóór welzijnsgaranties voor het paard zijn??
De ruiterij laat keer op keer zien dat haar eigen ruiterbelang elk standpunt van haar corrumpeert en dat er vanuit de ruiterij geen enkel paardbelang vertegenwoordigd wordt.
Sterker nog, de ruiterij wil het liefst mensenrechten schenden om haar ruiterbelang te beschermen.
De PVD verwoordt wél een maatschappelijke ontwikkeling mbt het bewustzijn van dierenwelzijn. Deze ontwikkeling heeft een solide ethische basis.
Mbt de vergelijking met honden: op de laatste prikband-gebruikers wordt verbeten jacht gemaakt door de DB. Die prikband is exáct hetzelfde als een bit, milder zelfs.
De ruiterij is echt een anachronisme mbt dierenwelzijn, houdt daarover oogkleppen op en wil de buitenwereld verbieden te kijken.
Huertecilla schreef:Even voor wie de context mist;
De NL belastingbetaler subsidieert via het NSF-NOC de NL vertegenwoordiging op internationaal niveau.
Ze heeft alle recht van spreken.
NL klopt zich internationaal graag op de borst als voortrekker op het gebied van dierenwelzijn.
Niet echt te rijmen met het imago van paardkwellerij en schending van mensenrechten wat NL op het hoogste ruiterniveau vertegenwoodigt.
Wat betreft de prioriteiten wijs ik erop dat het verbod op de nertsenfok voor bont niet is doorgegaan vanwege de sportruiterij