De 76-jarige koetsier die maandagochtend zwaargewond raakte doordat zijn paard in Enkhuizen op hol sloeg, is overleden. De man bezweek in een ziekenhuis vermoedelijk aan de gevolgen van het hersenletsel dat hij opliep bij het ongeval, meldt de politie.
Het ongeval vond maandag rond 10.15 uur plaats op het Koperwiekplein. Het paard schrok volgens de politie waarschijnlijk van een schoonmaakauto, een zogenoemde puttenslurper, en sloeg op hol. Op het koperwiekplein botste de koets met de koetsier en een 68-jarige man uit Enkhuizen op de bok tegen een auto, die uit tegenovergestelde richting aan kwam rijden.
De koets kantelde op zijn rechterkant, waardoor de 76-jarige man, die aan de rechterkant op de bok zat, met zijn hoofd tegen het wegdek smakte. De 68-jarige man raakte lichtgewond en werd ter plekke behandeld, de bestuurster van de auto kwam er zonder kleerscheuren van af.
Wat een triest bericht. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.
Omegamedo
Geplaatst: 16-08-10 22:18
Hoorde het net van iemand die gebeld werd met dit bericht. De man kwam hier uit het dorp ( Nibbixwoud) en je zag hem regelmatig hier in het dorp rijden met de koets als hij menles gaf. Volgens mij was hij hier in de omgeving wel een bekende in de paardenwereld, gaf menles en vroeger volgens mij ook rijles ( Maar dat heb ik horen zeggen, kende de man niet persoonlijk). Sterkte voor de familie gewenst.
Jeetje sterkte voor de nabestaande. Helaas blijven het vluchtdier en kunnen nog zo mak zijn, maar als ze eenmaal schrikken is het gewoon niet meer te houden. Hopelijk geneest het paard ook snel, en dat hij er geen trauma aan over heeft gehouden.
simongek
Geplaatst: 17-08-10 08:04
Wat een rotnieuws zeg. Hoorde het gisteravond dat hij overleden was.
man gaf bij ons op de club menles en gaf daarnaast ook nog veel les aan mensen uit de buurt.
Ik zag het stukje op internet etc en hoorde daarna wie het was. Hij is hier heel bekend in de paardenwereld en kon hem al jaren.....hij is echt in het harnas gestorven maar kan het nog amper geloven dat hij het is....
Kan iemand mij (evt via PB) vertelen wie dit was? Ik ken veel menners in die omgeving en ik denk de koets te kennen die op de foto stond, ik maak me zorgen om iemand.