Het eventingpaard Lost For Words (roepnaam Jack) van Madeleine Brugman heeft dinsdag een epileptische aanval gehad en is momenteel blind aan beide ogen. "Hij heeft een gezwel in zijn hersenen dat dit veroorzaakt", zegt Madeleine Brugman teneergeslagen. "Waarschijnlijk had Jack ook zo'n aanval van blindheid toen ik eind juni met hem viel en hij zijn been brak."
"Dit komt nooit meer goed", zegt de amazone, die steeds positief was over het herstel van Lost For Words. Zo'n twee weken geleden kwam hij weer naar zijn eigen stal in Ambt Delden. "We wachten nog af of Jack nog in de wei zou kunnen leven, maar onderzoeken zijn moeilijk in verband met het risico van verdoven en opstaan met zijn gebroken been. Voor de sport moeten we in ieder geval afscheid van hem nemen. Bramham was zijn laatste wedstrijd waar hij mij fantastisch door een loodzware driesterrencross heen hielp."
Bah wat naar zeg! Hoop dat ie nog lekker in de wei kan staan Jaaaaren geleden een verhaal gehoord van een geheel blinde Fries die nog een heel fijn leven had als rijpaard (!), vertrouwde volledig op zn eigenaar
_lautje_
Geplaatst: 07-08-10 19:47
Jeetje wat een nieuws. Eeuwig zonde. Was absoluut 1 van de beste eventers die momenteel in NL liep
Wat een k nieuws zeg. Ik was zo positief met haar mee maar nu. Gelukkig was ik in Bramhan en heb ik de longen uit mijn lijf geschreeuwd voor ze! Zo,n top paard, zon,n top stel. Diep triest.
Heelveel sterkte Madeleine. Het is een fantastisch dapper paard.
Karrimh
Geplaatst: 08-08-10 18:19
zo dan, heftig verhaal en wat een pech.... hopelijk is het toch mogelijk dat hij in de wei kan leven, dat heeft hij wel verdiend na zijn topsportcarriere