Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:Moge Dhr Bough in vrede rusten. Het had nooit zover mogen komen.
En voor iedereen de waarschuwing dat niet alles zo is als het op het eerste gezicht lijkt. Verwaarlozing gaat niet altijd gepaard met boze opzet...
xNursiex schreef:Deze meneer had ook zelf kunnen bedenken dat zijn manier van handelen, pony's in het wild zetten, niet de goede manier was.
darwin schreef:Dit is een keuze van de goede man zelf geweest, ik vind niet dat ze de SPCA daar verantwoordelijk voor kunnen houden.
Ik vind het ook geen goed plan om een kudde pony's in het wild rond te laten lopen en ze maar te laten vermenigvuldigen.
De SPCA heeft gewoon haar werk goed gedaan.

Ice_baby schreef:en die man heeft zelf besloten dat er geen andere keus meer was.. je hebt ALTIJD keus.. ook tussen wel of geen eind aan je leven maken.
Ice_baby schreef:ik vind dat de RSPCA absoluut geen blaam heeft aan de dood van deze man.
en juist heeft gehandeld wat betrefd de ponys.

Marion71 schreef:Triest. Een keuze om een eind aan je leven te maken, doe je niet zomaar en heeft imo niks met een eigen keuze te maken. Het is meer 'geen keuze' meer hebben. Dat zijn pony's verwaarloosd waren, geloof ik direct. Inbeslagname is een uiterst middel.
Anderzijds, als ik het artikel lees denk ik: "En wat is het verschil van het winter met de dieren in de Oostvaardersplassen"? Overigens vind ik het goed dat nu opgetreden is. Alleen jammer dat er geen psychologische hulp voor de eigenaar geboden is. Achter verwaarlozing van dieren zit heel vaak ook veel menselijk leed. Buitenstaanders oordelen vaak snel en vol onbegrip. Daarmee bereik je niets; met hulp voor mens en dier wel. Voor deze man is het te laat. Hopelijk krijgen z'n pony's een goed leven en eindigen ze niet op de eeuwig groene weides.
Cassidy schreef:Het verschil met de Oostervaardersplassen is, dat deze in Nederland liggen en je van de overheid in Nederland, ook als er een hek omheen zit, de natuur gewoon zijn gang mag laten gaan. Mits het om gebieden zijn die in handen zijn van de overheid. Als particulier hang je dan gewoon (figuurlijk gesproken dan) en heb je de DB op je dak, en als het even tegenzit een procesverbaal aan je broek.
En deze pony's staan in Engeland....