Afgelopen weken explosief aantal zadeldiefstallen Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Afgelopen weken explosief aantal zadeldiefstallen Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 09:28

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
foto door Margreet.

De afgelopen weken worden er massaal grote hoeveelheden zadels gestolen bij manegebedrijven. De zadeldievenbende is bijzonder actief en succesvol, blijkend uit de vele berichten die bij de FNRS (Federatie Nederlandse Ruitersportcentra) bijna dagelijks binnen komen.

De FNRS heeft de bij haar aangesloten Ruitersportcentra aangeraden om extra maatregelen te nemen om diefstal tegen te gaan. Daarnaast had de FNRS al veel eerder een website ingericht: http://www.zadeldiefstal.nl. Op deze site kunnen gestolen zadels worden geregistreerd en is zichtbaar waar het dievengilde actief is.

Uiteraard moet in geval van diefstal de politie worden ingelicht en aangifte worden gedaan.

DaisyDarling

Re: Afgelopen weken explosief aantal zadeldiefstallen Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:34

Pff.. het moet niet gekker worden.
Hier vlakby mijn stal, ookal 6 zadels gestolen :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:36

Gelukkig heb ik geen dure zadels in mijn kasten,de goedkopere zadels willen ze toch niet.Je zou eigenlijk je dure zadel mee naar huis moeten nemen tegenwoordig.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:39

Dat doe ik ook tegenwoordig, slot van mijn kast is niet helemaal goed meer en ik vind het zonde als mijn zadel gestolen wordt.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:42

Mijn zadel ligt veilig achter slot sinds er 2 maand geleden in onze buurt een vreemd persoon is gesingaleerd en er een aanhanger is gestolen.
Lijkt me echt balen als je een duur zadel hebt of lang moeten zoeken naar een goed zadel voor je paard en jezelf dat het dan wordt gestolen.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:48

Bij mijn verzorgpaard op stal ook 5-6 zadels en hoofdstellen weg. En niet alleen de dure. Wij hadden een ouder zadel, van iemand gekregen en lag toevallig erg goed op "ons" paard. En het hoodstel was ook aan vervanging toe. Ook meegenomen.

Stomme is wel de zadels liggen in "kluisjes", maar zelfs dan schijnt de verzekering het niet te vergoeden, je moet een afgesloten ruimte hebben (a la zadelkamer).

Edit: ze schijnen met een tussenpoos van een week of 3 terug te komen (maar dat is van horen zeggen)
Laatst bijgewerkt door Enjoy_ op 05-08-10 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:49

Paar dagen geleden ook bij Hart Van Nederland. In Diemen, tot 2 maal toe bij dezelfde stal/manege. De mensen daar zijn twee zadels kwijt, en rijden nu maar zonder.

Pfff, moet er niet aan denken dat 'ie deze kant op komt hoor!

Enjoy_ schreef:
Stomme is wel de zadels liggen in "kluisjes", maar zelfs dan schijnt de verzekering het niet te vergoeden, je moet een afgesloten ruimte hebben (a la zadelkamer).

Dat vind ik wel raar. Een zadelkamer met één slot, is toch gemakkelijker te openen dan 22x datzelfde slot op 22 verschillende kasten/kluisjes. (Hoewel de deuren van sommige kasten met een klap eruit liggen geloof ik..)

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:52

Slot op deur is mss moeilijker te forceren?
Ik heb het ook maar gehoord hoor bij ons op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:54

Bah bah bah...laat ze met hun tengels van andermans spullen afblijven!!! :(
Mijn zadel gaat ook weer mee naar huis...
Zijn t nou met name grotere stallen of ook gewoon privéstalletjes bij mensen thuis?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:57

Ze komen na een paar weken terug omdat iedereen dan net een nieuw zadel heeft................ kwade hond loslaten, om mijn part stroom er op! _-:(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 09:57

Enjoy_ schreef:
Slot op deur is mss moeilijker te forceren?
Ik heb het ook maar gehoord hoor bij ons op stal.

Nee hoor, die krijgen ze open.
Afgelopen week hebben ze nog ergens een traliedeur opengewerkt met een slijptol en een gat in het dak van een zadelkamer gemaakt.
Hoe brutaal kun je zijn!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:58

skippy1 schreef:
Bah bah bah...laat ze met hun tengels van andermans spullen afblijven!!! :(
Mijn zadel gaat ook weer mee naar huis...
Zijn t nou met name grotere stallen of ook gewoon privéstalletjes bij mensen thuis?

Volgens mij niet eens de enorm grote stallen, maar ook niet de kleine privé stalletjes. Beetje ertussenin geloof ik.

Cayenne schreef:
Nee hoor, die krijgen ze open.
Afgelopen week hebben ze nog ergens een traliedeur opengewerkt met een slijptol en een gat in het dak van een zadelkamer gemaakt.
Hoe brutaal kun je zijn!

Dat was die in Diemen. Ik hoop niet dat ze zich gaan verplaatsen richting Muiden/Muiderberg/Naarden/Almere!
Laatst bijgewerkt door Naborah op 05-08-10 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 09:58

Enjoy_ schreef:
Edit: ze schijnen met een tussenpoos van een week of 3 terug te komen (maar dat is van horen zeggen)

Ja dan liggen er weer nieuwe zadels op stal ;)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:01

Ik durf mijn zadel al bijna niet meer in de zadelkamer van de trailer te leggen! Ook daar zit een slot op, maar toch! Gelukkig heb ik ze thuis binnen achter slot en grendel! verwacht ook niet dat ze ze kunnen vinden bij ons thuis, heb alles goed verstopt... :D

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:01

Brr, ik moet mijn zadel maar meenemen naar huis.. :=

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:02

jeetje het is toch niet te geloven.. laat mensen eens van ander mans spullen afblijven..

Ik ben als ik dit lees erg blij dat mijn zadel gewoon thuis op zolder ligt en niet op stal...

A__nne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:06

jeetje wat erg dat mensen zoiets doen!
ik hoop dat ik niet voor een lege kast kom te staan :(

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:07

Inderdaad, wat een stomme lui!
Ik neem mijn zadel dan ook maar mee naar huis voorlopig, heb weinig zin in een zadel dat gejat wordt!

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:09

Helaas hier ook op stal een zadel gestolen.
In de buurt waren er 6 zadels gestolen.(allemaal stubben)
Echt belachelijk!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:11

Pfff...

Ze blijven bezig en ze worden nooit gepakt..
Bij ons zijn ze een tijd terug ook geweest, en verwacht ze geen 2e keer, hebben het nu goed beveiligd..

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:12

Hmm.. Ga mijn zadel denk ik dan ook maar mee naar huis slepen dan..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:15

Naborah schreef:
Dat vind ik wel raar. Een zadelkamer met één slot, is toch gemakkelijker te openen dan 22x datzelfde slot op 22 verschillende kasten/kluisjes. (Hoewel de deuren van sommige kasten met een klap eruit liggen geloof ik..)

Je moet beide sloten hebben. Dat ene slot op die zadelkamer en dan in die zadelkamer een slot op iedere afzonderlijke kast.
Maar die voorwaarden verschillen per verzekering. Bij Interpolis vallen artikelen buiten de deur zelfs ineens niet meer onder de inboedelverzekering sinds ze de buiten-de-deur-verzekering hebben verzonnen. En die laatste vergoedt sportuitrustigen maar tot een maximum van ik meen iets van 500 euro. Daar ga je dan met je dure merkzadel van een paar duizend euro.

Ik heb mijn zadel een tijd mee naar huis genomen gehad, maar hij ligt ivm de vakantie (bijrijders) momenteel weer op stal. Maar nu ga ik toch wel weer schrik krijgen. Misschien toch maar wat vaart zetten achter dat extra low budget springzadeltje. Kan ik die op stal laten liggen. Alleen dan kan ik nooit op de fiets naar stal, want dat zadel is op de fiets nauwelijks mee te krijgen.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:18

klumpertje schreef:
Enjoy_ schreef:

Ja dan liggen er weer nieuwe zadels op stal ;)

Ja precies! Kan er zo boos over worden. Blijf met je *#^&$^ ervanaf!
En zadel mee naar huis nemen kunnen wij ook weer niet doen. 2 bijrijders en 1 eigenaar

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:19

Stomme lui _-:( Blijf lekker met je poten van andermans spullen af.... Echt, doe je zoveel moeite voor een goed passend zadel, jatten ze 'm. Hoop echt dat ze gepakt worden...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:29

mijn zadel ligt gelukkig in huis waar mijn pony staat, is een duur zadel en hetzelfde verhaal met hoofdstel.
echt stelletje sukkels!